F1-Archív: Ecclestone ígérete a csapatoknak

2023: Terveket mutatott be a Mercedes annak kapcsán, hogyan alakítanák át a brackley-i F1-es gyárukat: a céljuk egy Szilikon-völgyet idéző modern létesítmény kialakítása lenne.

2022: Verstappen győzött, a Ferrari megállt a forró Spanyol Nagydíjon. Elfújta a szél a világbajnokot, a DRS-e sem működött jól, ennek ellenére mégis őt intette le első helyen a kockás zászló a végén. Leclerc alatt meghibásodott a Ferrari, Russell vezetett a Mercedesszel a kettős Red Bull-sikerrel végződő őrült barcelonai futamon.

2021: Charles Leclerc furcsa monacói pole-ja: a ferraris úgy biztosította be az időmérő első helyezését, hogy összetörte autóját, ezzel megakadályozta, hogy bárki megelőzhesse. Felmerült, hogy váltója megsérült az ütközésben, a Ferrari első vizsgálata azonban azt állapította meg, hogy az elem nem szenvedett komolyabb kárt. Vasárnap délelőtt azonban folytatják az ellenőrzést, és döntenek az esetleges cseréről.

2020: A Formula-1-es csapatok elfogadták a költségsapka 175 millió dollárról 145 millió dollárra csökkentését, amely 2022-ben 140, 2023-ban 135 millió dollárra csökken – értesült a szaksajtó. A szabályozás részeként a rosszul teljesítő csapatoknak sokkal több szélcsatornában tölthető és CFD fejlesztési időt engedélyeznek, mint az eredményeseknek.

2019: Daniel Ricciardo érzi, hogy jó hatással van a Renault-ra. Az alakulatnak szüksége is van a segítségre, ugyanis az előző évben elért konstruktőri negyedik helyezés után érezhetően visszaesett a teljesítménye. Az ausztrál pilóta az első öt versenyen egyetlen egyszer végzett az első tízben.

ricciardo-portre-20191

2018: Jean Todt elismerte, az F1 túl messzire ment a 2014-ben bevezetett hibrid erőforrásokkal. Az FIA elnöke belátta, hogy ezek a hő- és mozgási energiát és visszanyerni képes motorok túl bonyolult formulát képeznek, és a szurkolóknak sem feltétlen tetszenek. Hozzátette, a következő szabálymódosítások kialakítása során ezeket a tanulságokat is figyelembe fogják venni.

2017: Barcelonában, a versenyzői eligazításon a pilóták Mario Isolával, a Pirelli F1-es menedzserével cseréltek eszmét az abroncsokról. Isola elmondta, a versenyzőkre hallgatva mérlegelik, hogy 2018-ra lágyabb keverékeket fejlesszenek ki.

2016: A McLaren-Honda annyira biztos abban, hogy remekelni fog Monacóban, hogy Eric Boullier arról beszélt, a gödörben levő Ferrari helyett inkább a Toro Rossóval számolnak ellenfélként. A csapat versenyigazgatója azt sem mulasztotta el megemlíteni, hogy a McLaren a harmadik legerősebb karosszériával rendelkezik a mezőnyből.

2015: Bernie Ecclestone a háttérben ügyfélautós tervén dolgozik. A Formula-1 84 éves első emberének elképzelése a következő: négy-öt konstruktőr maradna, a többiek, a kiscsapatok azonos karosszériát és motort használnának, melyeket január 1-jén, 15 millió dollárért szállítanának le nekik. Ezzel Ecclestone szerint egycsapásra megoldódnának az F1-es résztvevők anyagi nehézségei.

2014: Lewis Hamilton szerint ő sokkal éhesebb a sikerre, mint Nico Rosberg, mivel máshonnan jöttek, és neki sokkal jobban meg kellett küzdenie mindenért az életben, ami jobb versenyzővé tette. „Én Stevenage-ben nőttem fel apám kanapéján, amíg Nico Monacóban különféle yachtokon és hotelekben flangált. Ezért én sokkal éhesebb vagyok a sikerre, mint ő” – mondta.

 

2013: Bernie Ecclestone sokadszorra is a gyorsan kopó gumiabroncsok himnuszát zengi, dicsérve a Pirelli munkáját, amely kérésére olyan F1-es gumikat gyártott, amelyek nem bírják végig az egész versenytávot. Bernie szerint ez egyrészt jót tesz a show-nak, másrészt a pilótáktól is nagyobb figyelmet követel meg, mivel így csak az győzhet, aki az eszét is megfelelően használja.

2012: A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerint a Spanyol Nagydíjon látottak megmutatták, hogy a Scuderia új fejlesztései beváltak, és innentől a saját kezükben van a sorsuk a világbajnoki címért zajló csatát illetően. Fernando Alonso hazai futamát a 2. helyen zárta Pastor Maldonado Lotusa mögött.

2011: A Lewis Hamilton (McLaren) által kitartóan üldözött Sebastian Vettel nem tört meg a nyomás alatt, és célba hozta a Red Bullt az első helyen a Spanyol Nagydíjon, az évi negyedik győzelmét megszerezve ezzel. A dobogó harmadik fokára Hamilton csapattársa, Jenson Button állhatott fel megelőzve Mark Webber Red Bullját, míg az 5. helyezett Fernando Alonso (Ferrari) már kört kapott.

2009: Bernie Ecclestone figyelmezteti a Ferrarit, hogy komoly jogi következményekre számíthatnak, amennyiben fenyegetésüket beváltva távoznak az F1-ből és nem lesznek ott a 2010-es rajtrácson, mivel jelenleg érvényes szerződésük van az FIA-val és a FOM-mal.

 

2008: Max Mosley először mutatkozott nyilvánosan azok után, hogy a brit sajtó által közszemlére tétetett botrányos szexvideója. Az FIA-elnök a Monacói Nagydíj csütörtöki napján tett egy rövid látogatást a depóban, de helyszíni beszámolók szerint végig lehajtott fejjel, lefelé biggyedő szájjal közlekedett, és nem volt hajlandó nyilatkozni senkinek.

2007: Norbert Haug, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint nem Lewis Hamilton a Monacói Nagydíj fő esélyese. A szakember szerint hiba lenne máris így emlegetni az újoncot, bármennyire is jól sikerült bemutatkozása az F1-ben.

2006: Flavio Briatore nem tart attól, hogy rossz hatással lesz csapatára, a Renault-ra Fernando Alonso év végi távozása. Bár ő nem tartja a legjobb döntésnek a spanyol pilóta szempontjából, hogy a McLarenhez igazolt, úgy gondolja, hogy a Renault-nak jót fog tenni a változás, ami további sikerek felé mozdíthatja el őket. Az olasz annak ellenére nyilatkozott így, hogy Alonso vezetésével zsinórban második vb-címük felé meneteltek épp.

2005: Kimi Raikkönen (McLaren) minimális, 83 ezredmásodperces különbséggel elhappolta a monacói pole-pozíciót Fernando Alonso (Renault) elől. Ők ketten kiemelkedtek a mezőnyből, a harmadik helyezett Mark Webber (Williams-BMW) hátránya már 1,333 másodperc volt.

 

2004: Jarno Trulli (Renault) egy fantasztikus, 1:13.985-as monacói körrekorddal megszerezte pályafutása első F1-es pole-pozícióját. Az időmérő edzést a második helyen ugyan Ralf Schumacher (BMW Williams) zárta, ám ő váltócseréje miatt tízhelyes rajtbüntetést kapott, így Trulli mellől végül Jenson Button (BAR Honda) indulhatott az első sorból. A kvalifikáció a Michelin abroncsaival felszerelt autók fölényét hozta, Michael Schumacher csak 5. lett a Bridgestone-nal futó Ferrarival.

2003: Michael Schumacher kapta a Lorenzo Banzini-díjat, amelyet ezen a napon vett át a Ferrari tesztpályáján, Fioranóban. Az olasz legenda az 1967-es Monacói Nagydíjon veszítette életét, miután egy bukás következtében kigyulladt autójában ragadt. A róla elnevezett díjat hagyományosan az év legtöbbet fejlődött pilótájának ítélik oda, ám ebben az évben kivételt tettek, és az Osztrák Nagydíjon történt tankolásos tűzesetet szerencsésen túlélő Schumachert díjazták. 

2002: David Coulthard szerint Michael Schumacher jobban tenné, ha őszinte lenne. A skót semmi kivetnivalót nem talál abban, hogy Rubens Barrichello a Ferrari csapatutasítására átengedte a győzelmet német csapattársának az Osztrák Nagydíjon, azt viszont az ő gyomra már nehezen tudja megemészteni, hogy Schumacher ezek után még képes csapata védelmére kelve úgy nyilatkozni, hogy náluk nincs első és második számú pilóta.

 

2001: A Ferrari egyazon napon mindkét pilótájával szerződést hosszabbított, így biztossá vált, hogy Michael Schumacher legalább 2004, míg Rubens Barrichello legalább 2002 végéig a Scuderia alkalmazásában marad.

2000: A Minardi leigazolta az ekkor még az FIA F3000-es bajnokságban versenyző Fernando Alonsót, ezzel táptalajt adva azoknak a híreszteléseknek, melyek szerint a spanyol Telefonica cég felvásárolná a faenzai székhelyű F1-es csapatot. A külföldi szaksajtó szerint a spanyol tehetség leigazolása is egy erre utaló jel lehet. 

formula.hu