Miért úszta meg a dupla büntetést Albon?

Már a nyolcadik körben kiállt kereket cserélni Alexander Albon a Formula-1-es Emilia-romagnai Nagydíjon, ám a szervizelés balul sült el. A Williams szerelői ugyanis nem rögzítették jól a jobb első kerekét, így a thai-brit pilóta kénytelen volt lassú tempóban megtenni egy kört, majd visszatérni a bokszba.

Mivel a csapat zöld jelzést adott számára az elinduláshoz, Albont tíz másodperces stop&go büntetéssel sújtották nem biztonságos kiengedésért. A stewardok ugyanakkor egy második vizsgálatot is indítottak az ügyben annak kapcsán, hogy Albon vajon nem biztonságos állapotban folytatta-e a versenyt, miután észlelte a rosszul rögzített kereket.

f1-albon-williams-imola

„Nem éreztem, ahogy mentem ki a bokszutcából, de amint kikapcsoltam a pit limitert, azonnal éreztem valami vibrációszerűt, és tudtam, hogy valami nem stimmel” – magyarázta a leintést követően a pilóta a Motorsport.com hasábjain. A versenyző hangsúlyozta: látta, hogy nem fog leesni a kereke.

„Amikor fordultam be a kanyarokba, meg tudtam nézni, hogy le fog-e esni a kerék vagy sem. De csak egy pontig mozgott, aztán megállt. Láttam, hogy biztonságos, csak nagyjából tíz millimétert mozgott a kerék” – fogalmazott Albon.

Ezt az érvelést aztán – a videofelvételek jelentette extra bizonyítékok mellett – a felügyelők is elfogadták, így nem osztottak ki további büntetést. „Bár tudta, hogy valami nem stimmel az autójával, az ő pozíciójával nem úgy tűnt, hogy klasszikus meglazult kerékkel van dolga” – írták az indoklásukban, hozzátéve, hogy úgy állapították meg, hogy Albon biztonságos és megfelelő módon vitte vissza az autót a bokszba és anélkül, hogy a versenytársait zavarta volna.

Mindenesetre a plusz kiállás és az első büntetés után Albon kétkörös hátrányba került a mezőny elejéhez képest, így végül később ki is állt a versenyből. Mint ő és a Williams is elmondta: addig is egyfajta tesztként és kísérletezésként fogták fel a futamot, miután a csatából a történtek miatt már idejekorán kiszálltak.

formula.hu