Mióta a Liberty Media megérkezett az F1-es körforgásba, két új amerikai helyszín is bekerült a versenynaptárba, így Austin mellett már Miami és Las Vegas is futamot rendezhet.
Az egyre erősödő amerikai érdeklődés támogatói fronton is megfigyelhető, nemrég a HP jelentette be, hogy névadó szponzori megállapodást kötöttek a Ferrarival, mely a pletykák szerint évi 100 millió dolláros üzletet jelent.
A Motorsport.com mindezek ellenére úgy értesült, az F1 nem tervezi újabb amerikai futamok hozzáadását a naptárhoz, ezzel szemben inkább új távol-keleti helyszínekre vinnék a sportot.
Az egyik potenciális új helyszín Thaiföld lehet, melyről áprilisban már zajlottak is tárgyalások Srettha Thavisin thai miniszterelnök és Stefano Domenicali között. A Thai Nagydíjat Bangkok utcáin rendeznék, melyet a hírek szerint Chalerm Yoovidhya, a Red Bull thai társtulajdonosa is támogat.
Bangkok mellett még Incheon is ott van a listán, a Dél-Koreában fekvő város 2026-tól vagy 2027-től rendezhet futamot.
„Jelenleg úgy gondoljuk, hogy a 24 futamos versenynaptár az ideális” – mondta Stefano Domenicali, F1 vezérigazgatója.
„Nagyon sokan szeretnének F1-es versenyt rendezni, ami természetesen lehetőséget kínál a fejlődésre, ugyanakkor döntési kényszer elé állít minket, amikor meg kell határoznunk a versenynaptárat.”
Domenicali részletesen beszélt arról, hogy a világ számos pontjáról érkezik hozzájuk megkeresés, és azt is elárulta, hogy reálisan nézve 2026 után nehéz lesz mindkét olasz versenyhelyszínt (Imola és Monza) a naptárban tartani.
Stefano Domenicali ezt követően a szívünkhöz rendkívül közel álló, 2032-ig biztosan F1-es versenyt rendező Hungaroringre is kitért, és példaként beszélt a magyar F1-es pályán jelenleg is zajló, átfogó felújítási munkálatokról: „A Hungaroringen végzett munka azt bizonyítja, hogy az F1 jelentette vibrálás által olyan helyszíneken is magasabbra kerül a léc, ahol az elmúlt években nem fejlődtek az egyes létesítmények.”
„Nagyon konstruktívan mondom azt, hogy ha valaki nem akar invesztálni a közös munkába – akár hosszú távon sem, akkor az adott helyszínnél fennáll az a veszély, hogy elveszíthetik a Formula-1-et. Az idei szezon végéig meg kell hoznunk néhány rendkívül fontos döntést” – tette hozzá Domenicali.
A mogyoródi aszfaltcsík felújítási munkálatairól korábban részletesen is beszámoltunk, mely ide kattintva érhető el.
formula.hu