Május 15. fő híre a pilótabejelentés volt: Többéves szerződéshosszabbítást írt alá Alexander Albon és a Williams, amelynek értelmében a 2026-os új F1-es korszaknak is közösen vágnak majd neki. Az alaphírről itt számoltunk be.
Hamilton lehetséges utódjaként emlegették, a Red Bull pedig a hírek szerint opcionális szerződést kínált neki. Miért maradt mégis a thaiföldi a Williamsnél és ki lehet F1-es csapattársa 2025-ben? Ezzel foglalkoztunk a Formula Plusz rovatban.
Német lapértesülések szerint az Ezüst Nyilak is megkeresték a Red Bulltól távozó F1-es tervezőt, Adrian Newey-t – a fő esélyes azonban így is a Ferrari lehet. Bővebben.
Enyhülhet az FIA és F1 közötti feszültség: sajtóértesülések szerint elsősorban a Concorde-egyezmény miatt tárgyalt a két vezér, Mohammed ben Sulayem és Stefano Domenicali, de a konstruktív egyeztetés másra is kiterjedt. Sajtóhírek szerint béketárgyalás zajlott köztük.
Az FIA várja a beszállítók jelentkezését egy új, a jelenleginél valamivel könnyebb halo (avagy glória) kialakítására a 2026-ban érkező új generációs autókra, melyek súlyát a jelenlegi szabályokban meghatározott 798 kilogrammos minimum alá kívánják csökkenteni. A jelenleg használt halo 7 kilogrammot nyom, ezt legföljebb egy kilogrammal szeretnék csökkenteni, a kiírás szerint ugyanis legalább 6 kilogramm tömegű halóról szól.
Hangosabb és teljesen új F1-es motorok jöhetnek 2030-tól? Stefano Domenicali hintette el, hogy nem sokkal a 2026-os motorformula után egy még nagyobb váltás történhet:
„Amint meghatározzuk a 2026-os szabályokat, nekiállunk azon gondolkodni, mi legyen a következő lépés, mint például a 2030-as motorok. Személyes megfontolásom, amelyet még nem osztottam meg a csapatokkal, még ha az FIA-val már beszéltünk is róla, hogy hogy ha a fenntartható üzemanyag beválik, akkor alaposan meg kell vizsgálnunk, hogy a hibridekkel folytassuk vagy elérhetők-e esetleg jobb megoldások” – mondta Domenicali.
Lando Norris azt ígéri, nem egyszeri alkalom volt a győzelem. Bár tudja, hogy még fejlődniük kell hozzá, hogy folyamatosan harcban legyenek az F1-es elsőségekért, a McLaren pilótája biztos benne, hogy jönnek még sikerek.
Tiszteletbeli bajnokok avatása? Negyedik amerikai futam? Hyundai az F1-ben? Verstappen a legnagyobbak közt? A legújabb Formula Podcastben hallgatói kérdésekre feleltünk.
Harminc évvel a tragikus imolai verseny után Ayrton Sennára emlékezik a Formula-1 a hétvégi Emilia-romagnai Nagydíjon: a tisztelgésből kiveszi a részét Pierre Gasly is. Ízelítőt már láttunk abból, hogy a francia pilóta sárga replikasisakban a Toleman TG183-ba – Ayrton Senna első, 1984-es Formula-1-es versenygépébe – ült, az Alpine most tette közzé a silverstone-i körökről készült videót.
formula.hu