Alonso: Legyen az Aston az új Red Bull!

A 40 az új 30, a D vitamin az új C, az Aston Martin pedig az új Red Bull szeretne lenni! A silverstone-i csapat helyzetét és jövőjét értékelve Fernando Alonso kulcsfontosságú legfőbb célként jelölte meg, hogy az új szabályrendszer 2026-os érkezésekor ők tudjanak úgy a mezőny fölé kerekedni, ahogy azt 2022-ben a Red Bull, 2014-ben pedig a Mercedes tette.

Említhetnénk persze a Brawn GP-t is 2009-ből, de az ő domináns időszakuk egy teljes évig sem tartott, a legutóbbi két átfogó változásnál viszont évekre az erősorrend tetejére katapultálta magát a brackley-i, illetve a Milton Keynes-i alakulat. Alonso persze azt is tudja, hogy nemcsak ők bíznak hasonló ugrásban:

verstappen-alonso

„Azt hiszem, a legfontosabb dolog most mindenki számára a 2026-os szabályrendszer. Adrian hozta ki a legtöbbet a 2022-től érvényes szabályokból” – utalt a többek között az Aston Martinnal is szóba hozott sztártervezőre, Adrian Newey-ra. „A 2014-es szabályzatból viszont például a Mercedes hozta ki a legtöbbet.”

„Nem tudhatod, mi fog történni 2026-ban. Mi a 2014-es Mercedes akarunk lenni, vagy a 2022-es Red Bull akarunk lenni. És azt hiszem, sok csapat reménykedik ebben” – mondta a spanyol, aki azt a meggyőződését is kifejtette, hogy szerinte nem vár olyan drámai összeomlás a Red Bullra technikai fronton, mint azt egyesek vizionálják Newey távozása után:

alonso-smile

„Mivel 2021 óta uralják a sportágat, amikor valami a versenyhétvégéken kívül történik a csapattal, akkor rengeteg hír keletkezik róluk, mert ők azok, akiket mindenki meg akar verni, és mindenki destabilizálni akarja őket, hogy aztán a pályán legyőzhessék őket” – mondta a spanyol, aki szerint tehát elsősorban a Red Bull (és Newey) kiemelt státusza miatt kap ez a sztori ekkora publicitást:

„Szóval ha egy másik csapat veszíti el a technikai igazgatóját vagy a tervezőjét, abból egy kicsivel kisebb sztori lesz, mint ha ez a győztes csapatnál történik meg.”

formula.hu