A Mercedes-junior rámutatott a Formula–E értékére

A Mercedes-junior rámutatott a Formula–E értékére

Egy ideig Frederik Vesti tűnt a Mercedes elsőszámú F1-es reménységének, ám a szabadedzéseken is szereplő dán versenyzőt Andrea Kimi Antonelli átugrotta a sorban, s ebben a pillanatban nagyon nehéz lenne elképzelni, hogy F1-es pilóta legyen még belőle. Vesti a RacingNews365-nek nyilatkozva leszögezte, hogy továbbra is az F1 a végső célja, de van még egy nagy álma, mégpedig hogy világbajnok legyen.

vesti-2024

És a világbajnoki címet nem csak a Formula–1-ben lehet megszerezni… „Még mindig a Formula–1 a fő célom, de a Formula–E lehetőséget kínál arra, hogy ha nem az F1-ben vagy, akkor is harcolj a világbajnoki címért” – emelte ki az elektromos sorozat talán legnagyobb értékét, a világbajnoki rangot.

„Ez az oka annak, hogy a Formula–E-ben olyan sok nagyszerű egykori F1-es pilóta van, a világ legjobb versenyzői közül többen az FE-ben versenyeznek, mert ez egy világbajnokság, és esélyt kapsz arra, hogy megküzdj a címért, még akkor is, ha nem vagy az F1-ben. Számomra ez teszi érdekessé. Az a célom, hogy világbajnok legyek az F1-ben, de ha bármilyen okból kifolyólag nem érem el az F1-et, akkor is világbajnok akarok lenni, és a Formula–E ezt a lehetőséget kínálja.”

vesti-1

Marko: Súlyosabb büntetés kellene a Magnussen-féle akcióknak

A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko doktor a Speedweek.com felkérésére írott véleménycikkében a Miami Nagydíj kapcsán sok más téma mellett kitért Kevin Magnussen ámokfutására: mint emlékezhetünk, a dán versenyző öt cselekményért összesen nyolc büntetési tételt, több mint egypercnyi időbüntetést és öt büntetőpontot is begyűjtött. Marko pedig nemigazán volt elragadtatva a látottaktól, s szerinte az összesen tíz büntetőpont jól tükrözi Magnussen vezetési stílusát:

marko-verstappen

„Magnussen mindent megtett a sprintversenyen, hogy megfékezze csapattársa mögött a mezőnyt. Nemcsak Lewis Hamiltont tartotta fel, hanem Yuki Tsunodával is ütközött. Szerintem túlzásba esett, és nem véletlenül van 10 büntetőpontja” – mondta, majd felidézte Günther Steiner egykori csapatfőnök javaslatát a hasonló eseteket illetően:

„Az ilyen szélsőséges esetekben elképzelhető a szabályok kiigazítása, és ahogy Günther Steiner javasolta, a 10 másodperces időbüntetés helyett áthajtásos büntetés kiszabása, hogy az egyik versenyző ne tehesse tönkre a másik versenyét. Bár nem hiszem, hogy minden verseny után változtatni kellene a szabályokon, mert stabilitásra van szükségünk” – zárta szavait a veterán F1-guru.

magnussen-miami-2

Norris továbbra is szidalmazni fogja önmagát

A Miami Nagydíjon karrierje első győzelmét megszerző Lando Norris azon versenyzők közé tartozik, akik előszeretettel kritizálják saját teljesítményüket. Amikor felvetették neki, hogy azzal, hogy feliratkozott a győztesek listájára, talán az önképe és az önmagával kapcsolatos kommunikációja is megváltozhat, Norris őszinte választ adott: „Mindenkinek megvan a maga módszere, a saját megközelítése, a saját módja, ahogyan beszél magával. Az enyém az, hogy lesújtóan beszélek magammal, tulajdonképpen szidalmazom magamat, mert számomra ez működik, és ezzel én rendben is vagyok.”

norris-2024

„Nincs szükségem arra, hogy ez másoknak tetsszen, és hogy mások is egyetértsenek vele” – folytatta Norris. „Ez a legjobb nekem, és ez működik a legjobban, ez tett azzá, aki vagyok, és azt hiszem, ez a legjobb módja annak, hogy előre haladjak. Szóval lesznek olyan napjaim, amikor a pohár tele van, és boldog lehetek, és büszke lehetek magamra.”

„Mindenkinek vannak ilyen napjai, és mindenkinek kell, hogy legyenek ilyen napjai. De ahhoz, hogy a legjobb ember, a legjobb versenyző legyek, megvan a saját módszerem, és ahhoz tartom magam” – nyilatkozta az F1 történetének 114. futamgyőztese.

IndyCar: Palou vezet az Indy 500 előtt

A kétszeres bajnok Alex Palou mindent vitt a nagy május első felvonásán, az indianapolisi road course-on rendezett IMS GP-n. A Ganassi spanyol klasszisa megszerezte a rajtelsőséget, s bár a startot elrontotta, a verseny hátralévő részében ellenállhatatlannak bizonyult. A második helyre Will Power futott be, aki az idei négy futamból már harmadszor zárt ebben a pozícióban, míg a dobogó alsó foka a vezetést a rajt után megszerző Lundgaardé lett. A harmadik szezonját taposó dán versenyző nagyon érzi ezt a pályát, hiszen háromból két dobogóját és két rajtelsősége egyikét is itt szerezte, valamint két negyedik helyet is begyűjtött itt.

palou-imsgp

Palou ezzel idén először átvette a vezetést a bajnoki pontversenyben, míg a második helyet Power megőrizte annak ellenére, hogy a szezonnyitós szabálytalanság miatt tíz pontot levontak tőle. A most negyedikként záró Dixon felkapaszkodott a képzeletbeli pódium harmadik fokára, az eddigi éllovas, Colton Herta viszont egészen a negyedik helyig csúszott vissza – de így sem lehet teljesen elégedetlen, hiszen a versenyen a 24. helyről kapaszkodott vissza egészen a 7. pozícióig.

A mezőnynek nincs sok ideje a pihenésre, hiszen holnapután már meg is tartják az Indy 500 első edzését.

Hamilton nem azért távozik, mert boldogtalan

Az év végén véget ér az F1 történetének legeredményesebb pilóta-csapat együttműködése, hiszen Lewis Hamilton elhagyja a Mercedest, hogy a Ferrari színeiben folytassa páratlanul sikeres pályafutását. A brit klasszis a CBS-nek nyilatkozott döntéséről és a csillagosokkal való kapcsolatáról: „Ez az egész utazás hatalmas érzelmeket váltott ki belőlem, mert annyira nagyon szeretem ezt a csapatot.”

hamilton-kina

„Nem azért távozok, mert boldogtalan vagyok, nem kapcsolati problémák miatt megyek el” – mondta Hamilton, majd így folytatta. „Ők velem voltak jóban és rosszban, szóval ez most mindenképpen egy furcsa átmeneti időszak. Létezésünk célja a győzelem, és amikor nem nyersz, a perspektívádnak változnia kell.”

„És akkor már csak a siker hajszolásáról és a fejlődésről szól minden. Az összefogásról. Hogyan tudunk javulni? Hogyan juthatunk vissza oda, ahol lenni akarunk? És arról szól a dolog, hogy fel tudj tüzelni mindenkit. Igazság szerint nagyon élvezem ezt az élményt” – mondta a hétszeres bajnok, majd hozzátette: „De három év telt el! Elegem van ebből!”

hamilton-2024

Horner: Vajon pályafüggő a McLaren remek tempója?

A szezon első négy versenyhétvégéjén egyértelműnek tűnt a mezőny első három csapatának erősorrendje: a Red Bull mindenki felett állt, a Ferrari a második helyet foglalta el, míg az őket üldözők közül a McLaren emelkedett ki. Aztán már Kínában úgy tűnt, hogy a wokingiak elérték a Ferrarit, a Miamiba hozott fejlesztési csomaggal pedig át is ugrották őket, sőt a versenytempójuk erősebb volt még a Red Bullénál is.

norris-win-3

Nem is csoda, hogy feltették a kérdést Christian Hornernek, hogy mekkora kihívást jelenthet számukra a jövőben a papaja alakulat. „Megnyerték a legutóbbi versenyt, jó tempót diktáltak a futam második felében” – kezdte értékelését a Red Bull csapatfőnöke. „A sprintverseny kvalifikációján gyorsak voltak a közepeseken, de a hétvége elején így is sikerült két pole-t szereznünk, miénk lett a sprintgyőzelem, és ha nem jött volna a Safety Car, mi vezettük volna a futamot.”

 „De látható, hogy határozottan előreléptek” – folytatta Horner. „Így aztán érdekes lesz látni, hogy mi történik a következő néhány versenyen, miután visszatérünk Európába. A McLaren tavaly bizonyos időszakokban mutatott igazán erős tempót, szóval mennyire lehet ez pályafüggő ez? Meglátjuk a következő néhány versenyen, mindenesetre ezen a hétvégén nagyon erősek voltak, és Lando megérdemelte a győzelmet.”

horner-melbourne

Fogynak a rajongók a dominancia miatt?

A Kanadai Nagydíj promótere, Francois Dumontier is osztja azt a korábban többször többektől hallott véleményt, miszerint Max Verstappen domináns teljesítménye hosszú távon ártalmas lehet a Formula–1 számára. Persze igaz, hogy Verstappen épp a legutóbbi, miamiban rendezett versenyt nem nyerte meg, összességében az előző 47 futamból 38 alkalommal, sőt az előző 24 futamból 21 alkalommal lett az övé a győzelem.

verstappen-suzuka-2

Dumontier attól tart, hogy a sportág elveszíti a rajongók egy részét: „Hosszú távon az átlagos rajongók részéről érdektelenség tapasztalható, kivéve a megrögzött Verstappen-fanatikusokat. Hány rajongó mondta, hogy megnézte a rajtot, majd elment füvet nyírni, és a futam végére ült vissza a képernyő elé? A sport szempontjából ez veszélyes.”

„El kell ismernünk, hogy Max remek” – folytatta Dumontier. „Hihetetlenül nyugodt és kiváló versenyző, aki nagyon keveset hibázik, és emellett nagyon jó autót vezet. Nem vagyok benne biztos, hogy egy hátul, a mezőny végén autózó pilóta képes lenne ugyanerre ebben az autóban, melyet nagyon jól hangoltak a mérnökök.”

verstappen-china

Schumacher nem beszélhet az Alpine üléséről

Szárnyra kapott a pletyka, hogy a jelenleg az Alpine WEC-csapatában szereplő, a mai napon épp Spában versenyző Mick Schumacher esélyes lehet a franciák F1-es csapatának egyik ülésére, amennyiben Esteban Ocon vagy Pierre Gasly úgy dönt, hogy nem hosszabbítja meg szerződését a gyengélkedő enstone-i alakulattal.

mick-alpine-1

A spái 6 órás futam időmérőjét követően a német versenyzőnek egy újságíró neki is szegezte a kérdést a hétszeres világbajnok legenda fiának, hogy valóban lehet-e esély arra, hogy a hypercarból átüljön az F1-es autóba, ám mielőtt válaszolhatott volna, a csapat egy képviselője közbelépett, és odasúgott valamint Schumachernek, így a válasz talán szűkszavúbb lett, mint az eredetileg lehetett volna: „Azt mondták, erről a témáról nem beszélhetek. Rajta tartom a szemem, ennél többet nem mondhatok.”

Schumacherrel együtt az F2 és a jogelődök összesen hat bajnoka is ott lesz a Le Mans-i rajtrácson jövő hónapban: ő az Alpine, Nyck de Vries a Toyota, Felipe Drugovich az Action Express Cadillac, a GP2 győztesei közül Grosjean a Lamborghini, Vandoorne a Peugeot, míg a 2002-ben még az F3000-ben bajnoki címet szerző Bourdais a gyári Cadillac autójában ül majd.

mick-alpine-2

Idei kihagyása ellenére is nyitott Vettel Le Mans-szereplésére a Porsche

Sebastian Vettel 2022 végén intett búcsút az Formula-1-nek, azóta a tavaly Bajnokok Tornáját leszámítva nem indult autóversenyen. Éppen ezért keltett szenzációt, amikor néhány hete a Motorland Aragon versenypályán részt vett a Porsche endurance-világbajnoki alakulatának Le Mans-ra való felkészülési tesztjén. A teszttel a német gyártó és a négyszeres F1-es világbajnok is elégedett volt, ráadásul a dolognak további fűszert adott, hogy a legendás 24 órásra nevezett gyári Porschének sokáig ismeretlen volt a teljes felállása. Hétfőn aztán kiderült, hogy Vettel nem kapott helyet az egységben, Felipe Nasr és Nick Tandy lesz a korábban bejelentett Mathieu Jaminet két társa június közepén.

Vettel tehát idén nem debütál a Le Mans-i 24 óráson, a Porsche azonban nyitott arra, hogy a jövőben ez megtörténjen: „Egy olyan gyártónál és vállalatnál, mint a Porsche, ennek napirenden kell maradnia, ezt mondani sem kell. És Sebastiannak is. Azt hiszem, készen áll rá – ezt ő maga mondta a teszt után. Téma lesz ez, de hogy mikor és milyen formában fog összejönni, azt majd még meglátjuk. Jelenleg még semmi sem végleges” – nyilatkozta a Motorsport hasábjain a márka LMDh-igazgatója, Urs Kuratle, aki arra a kérdésre, hogy idén már nem került a csapatba Vettel, úgy válaszolt, hogy „nem állt elő a helyzet”.

wec-vettel-porsche

Leigazolta Dakar-programjába idősebb Carlos Sainzt a Ford

Két nagyágyút jelentett be a 2025-ös Dakar Ralira az idén még tesztjelleggel és tapasztalatszerzés céljából induló, de jövőre már az összetett sikert célzó Ford. Náluk fog ugyanis versenyezni az idei sikerével immár négyszeres Dakar-győztes Carlos Sainz, valamint az egyszer-egyszer a motorosok és az autósok között is az élen végző Nani Roma (a másik két pilótájukat később jelentik majd be).

Sainz ezzel karrierje során negyedszer (!) lesz a Ford versenyzője, hiszen WRC-s karrierje során háromszor is szerepelt náluk. A veterán spanyol 2025-ben így velük célozhatja meg ötödik Dakar-elsőségét – méghozzá az ötödik különböző márkával, hiszen 2010-ben a Volkswagennel, 2018-ban a Peugeot-val, 2020-ban a Minivel, néhány hónappal ezelőtt pedig az (elektromos) Audival diadalmaskodott. A Ford egyúttal azt is bejelentette pénteken, hogy már megkezdték a tesztelést az új 2025-ös Ranger Raptorral, amellyel rajthoz fognak állni a legendás terepraliversenyen.

dakar-ford-sainz

Hét méter magasba repült és egy autón landolt egy motoros az utcai versenyen – videó

A napokban rendezik a North West 200-at, az egyik legismertebb utcai motorversenyt, ahol a minap elképesztően látványos és csodával határos módon szerencsés kimenetelű baleset történt. Paul Cassidy ugyanis a Superstock kategória időmérőjén egy versenytársával történt koccanás után már nem tudott korrigálni, egy védőkorlátnak ütközve a levegőbe repült – a motoros szerint több mint hét méter magasságba –, majd egy kertben álló autón landolt (erről képeket is mellékelt a lentebbi bejegyzésben). A versenyzőnek a közösségi oldalán megosztott posztja szerint vannak ugyan fájdalmai, de alapvetően jól van.

Ha imádod a motorversenyeket és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Martin körrekorddal nyitott Le Mans-ban, Marquez csak a Q1-ben

A hétvégén a Francia Nagydíjjal folytatódik a MotoGP 2024-es idénye, pénteken pedig szokás szerint két edzés volt a menü. A délelőtti tét nélküli gyakorláson Jorge Martin volt a leggyorsabb Pedro Acosta és Maverick Vinales előtt, a lényeg azonban persze a délutáni egyórás tréning volt, amelyen eldőlt, melyik tíz versenyző jut automatikusan a szombati időmérő második felvonásába.

motogp-martin-lemans-day1

A legjobb időt ezúttal is Martin motorozta, 1:30,388-as eredménye ráadásul új körrekordot is jelent Le Mans-ban. A vb-éllovas mögött a címvédő Francesco Bagnaia lett a második, Acosta pedig ismét befért a top 3-ba. Vinales ezúttal negyedikként zárt, majd jött Fabio di Giannantonio, Jack Miller, Aleix Espargaro, Franco Morbidelli, Marco Bezzecchi és az egyik hazai hős, Fabio Quartararo – ők kvalifikálták magukat a Q2-be. Nem sikerült ez azonban az edzésen egyaránt bukó Enea Bastainininek, Marc Marquez és az esések terén duplázó (a nap egészét tekintve triplázó) Brad Bindernek sem – igaz, a mezőny annyira szoros, hogy a 17. helyet elcsípő dél-afrikai is még másodpercen belül volt Martinhoz képest.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Jorge Martín Pramac Ducati 1’30.388  
2. Francesco Bagnaia Ducati 1’30.533 0.145
3. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1’30.575 0.187
4. Maverick Viñales Aprilia 1’30.657 0.269
5. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1’30.683 0.295
6. Jack Miller KTM 1’30.699 0.311
7. Aleix Espargaró Aprilia 1’30.714 0.326
8. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1’30.763 0.375
9. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1’30.785 0.397
10. Fabio Quartararo Yamaha 1’30.788 0.400
11. Enea Bastianini Ducati 1’30.798 0.410
12. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1’30.839 0.451
13. Marc Márquez Gresini Ducati 1’31.067 0.679
14. Alex Rins Yamaha 1’31.206 0.818
15. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1’31.219 0.831
16. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1’31.243 0.855
17. Brad Binder KTM 1’31.364 0.976
18. Joan Mir Repsol Honda 1’31.521 1.133
19. Álex Márquez Gresini Ducati 1’31.530 1.142
20. Johann Zarco LCR Honda 1’31.574 1.186
21. Luca Marini Repsol Honda 1’31.860 1.472
22. Takaaki Nakagami LCR Honda 1’32.131 1.743

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Leclerc így búcsúzik versenymérnökétől

Ahogy arról korábban a Formula.hu-n beszámoltunk, a soron következő imolai versenyhétvégén Bryan Bozzi személyében új versenymérnököt kap Charles Leclerc, miután a Ferrari tájékoztatása szerint Xavi Marcos, a monacói eddigi versenymérnöke azonnali hatállyal távozik a posztjából, és új pozíciót kap csapaton belül.

„Köszönök neked mindent, Xavi. Sok évet lehúztunk közösen, az első pole pozícióm és az első győzelmem is veled szereztem, illetve az első ferraris évemet is egymás oldalán teljesítettük. Te mindig jobb teljesítményre sarkalltál engem a kemény munkáddal, függetlenül a körülményektől. Köszönet mindenért és sok sikert kívánok a jövőbeli kalandjaidhoz” – írta Leclerc a közösségi médiában. 

Lecserélte Leclerc versenymérnökét a Ferrari

Új versenymérnököt kap Charles Leclerc: a Ferrari egy szervezeti átalakítást jelentett be, amelynek részeként már a jövő hétvégi Emilia-romagnai Nagydíjon sem Xavi Marcos beszél majd a monacói pilóta fülére

Marcos 2019-ben, éppen Leclerc-rel érkezett a Scuderiához a Saubertúl, az ő helyét pedig Bryan Bozzi veszi át: ő Leclerc eddigi teljesítménymérnöke volt, és tíz éve dolgozik a Ferrarinál.

240041-scuderia-ferrari-miami-gp-thursday_d1c1d284-72b2-4acc-a0c3-1f6fd066467d_resize

Verstappen: Rá sem kattintok a szalagcímekre

Feltett kérdésre válaszolt Zak Brown szavaira Max Verstappen: mint ismert, a McLaren vezére azt mondta, hogy rengeteg Red Bull-alkalmazott jelentkezett hozzájuk dolgozni, amire aztán Toto Wolff is ráerősített a Mercedes részéről.

Brown úgy fogalmazott, hogy Adrian Newey távozása csak az első dominó lehet Milton Keynesben, de hamarosan dőlni fognak a többiek is.

Ezekre Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke reagált először azzal, hogy maradjon szépen mindenki csendben, ő nem aggódik, amúgy is 220 embert igazoltak már a Mercedestől.

Verstappen nem válaszolt ilyen élesen:

„Nyilvánvalóan fel akarja kavarni a dolgokat” – mondta Brownról. „Mi csapatként nem tudunk mit kezdeni egy ilyen kommentárral. Az ő szemszögéből nyilván értem, mert mindenki a mi embereinket akarja elvinni, ami teljességgel normális amúgy az F1 világában. De engem nem igazán érdekelnek ezek a dolgok. Látom a szalagcímeket, de még csak rájuk se kattintok” – tette hozzá a háromszoros világbajnok.

f1-verstappen-redbull

fotó: Red Bull

Goodwoodban debütál a Red Bull Newey által tervezett hypercarja, az RB17-es

Amikor múlt héten bejelentették, hogy Adrian Newey 2025 első negyedévében elhagyja a Red Bull Racinget, a közleményben azt is kiemelték, hogy az F1-es csapattal kapcsolatos munkák helyett a tervezőzseni az energiaitalosok hypercarján, az RB17-esen fog dolgozni a közeljövőben. Most pedig a Red Bull bejelentette, hogy a Newey által tervezett autó a Goodwoodi Sebességfesztiválon fog debütálni a nagyközönség előtt idén júliusban, egész pontosan 12-én, pénteken.

Az RB17-es – amely nevét azok után kapta, hogy ezt a sorszámot átugrották a Formula-1-es versenygépeknél, miután a 2021-es autót a szabályok relatív változatlansága miatt RB16B-nek keresztelték el – kétüléses karbon monocoque alvázzal és V10-es motorral lesz felszerelve, és mindössze 50 darabot fognak gyártani belőle, amelyek 5 millió euróba fognak kerülni.

A Red Bull egyébként is nagy erőkkel lesz jelen Goodwoodban, hogy megünnepeljék az F1-es csapat fennállásának 20. évfordulóját: ott lesz Christian Horner csapatfőnök, a 13-szoros nagydíjgyőztes David Coulthard, a bikák legrégebb óta szolgáló bemutatózó versenyzője, Patrick Friesacher, no meg persze számos korábbi Formula-1-es masinájuk.

f1-rb17-newey

Két és félszeres fizetést kaphat Hülkenberg az Audinál

Nemrég jelentették be, hogy Nico Hülkenberg 2025-től a jelenleg Stake F1 Team néven futó alakulatnál fog versenyezni, és mivel többéves a megállapodás, ez azt is jelentő, hogy a német lett a 2026-ban a hinwili gárda partnereként érkező Audi első szerződtetett Formula-1-es pilótája. A Bild értesülései szerint pedig ez anyagilag is jövedelmező előrelépést jelent Hülkenbergnek: a 2023-as visszatérése előtt három évig a partvonalon kívülre kerülő és csak néhány beugrást teljesítő pilóta állítólag 5 millió eurós fizetést fog kapni a Saubertől/Auditól. Ez nagy növekedés a mostani 2 milliós haasos jövedelméhez képest – nem beszélve a korábbi évek „munkanélküliségével” összevetve.

Az Audi egyelőre nem jelentette be a második versenyzőjét, de Alessandro Alunni Bravi Sauber-főnök is elég egyértelmű utalást tett rá a minap, hogy Carlos Sainz lehet az elsődleges kiszemeltjük.

f1-hulkenberg-haas-miami

„Nem fogunk körbe-körbe ugrálni egy pont miatt” – Ocon

A 2024-es F1-es szezon eddigi legjobb versenyét teljesítette a Miami Nagydíjon az Alpine, amely az idényt sereghajtóként kezdte, vasárnap viszont Esteban Ocon tizedik helye révén a csapat megszerezte az első pontját, amellyel a konstruktőrök között át is ugrottak az egyelőre nulla egységgel álló Stake-et és Williamst. Ocon azonban jelezte: nem fognak örömtáncot lejteni emiatt, és még sok munka vár rájuk.

„Nem akarunk körbe-körbe ugrálni és túlzottan ünnepelni” – idézi a franciát a Motorsport. „Nyilván ez csak egy top 10-es helyezés. De figyelembe véve, hol voltunk néhány versennyel ezelőtt Bahreinben, ahol 19. és 20. helyeken végeztünk, találhatunk pozitívumokat ebben a versenyben.”

„Bébilépéseket teszünk jelenleg, és nyilván jó érzés ez, mert így motivált marad a csapat, hogy próbáljuk megérteni, mi történik a tempónkkal, miközben nem volt a legsimább a hétvégénk. De immár két versenyen kerültünk közel a pontokhoz: 11. hely Sanghajban, 10. hely most. Befértünk a pontszerzők közé, és határozottan jó érzés valamiféle jutalommal zárni a hétvégét” – fogalmazott Ocon, hozzátéve: az időmérős formájuk még mindig erősebb, mint a versenytempójuk, és úgy érezte, ha még néhány körig tart a futam, Nico Hülkenberg veszélyes lehetett volna a pontjára a Haasszal.

f1-ocon-alpine-miami

Másfél év után távozik posztjáról az FIA történetének első vezérigazgatója

Hamarosan, még ebben a hónapban távozik az FIA vezérigazgatói posztjáról Natalie Robyn. A Nemzetközi Automobil Szövetség történetében ő volt az első vezérigazgató, akit 2022 novemberében neveztek ki, és a feladata épp az volt, hogy segítsen megreformálni és modernizálni az elnök Mohammed ben Sulayemnek a szervezet felépítését. Robyn komoly tapasztalattal bírt az autóiparban, hiszen a Volvo svájci vezérigazgatója volt az FIA-hoz kerülését megelőzően, korábban pedig töltött be menedzsmenti pozíciókat a Nissannál és a DaimlerChryslernél is. A felek állítólag közös megegyezéssel válnak el: az Autosport információi szerint Robyn újra az autóiparban keresne magának új kihívást.

Nem ő egyébként az első, aki vezető beosztásból távozik az FIA-tól az utóbbi hónapokban. Tavaly Steve Nielsen sportigazgató és Tim Goss, az együléses szériákért felelős technikai igazgató egyaránt lemondott a pozíciójáról. Előbbi helyére Tim Malyont, utóbbi helyére Jan Monchaux-t nevezték ki nemrég.

natalie-robyn-fia-1

fotó: FIA

Verstappen olyat ért el a második helyével, amire 1957 óta nem volt példa az F1-ben

Max Verstappen nem nyerte a Formula-1-es Miami Nagydíjat, csupán a második helyen ért célba, mégis olyat mondhat el magáról, amit 67 éve senki. A sprintversenyen elért diadalával együtt ugyanis 26 pontot gyűjtött Miamiban, ami a hétvége legtöbbje, hiszen a nagydíjgyőztes Lando Norris nullázott szombaton. Azaz: Verstappen annak ellenére szerezte a hétvége legtöbb pontját, hogy nem ő nyerte a futamot, amit jelenleg nyilván a sprintek léte tesz lehetővé.

Ilyesmire legutóbb 1957-ben volt példa, amikor sprintek ugyan még nem voltak, ellenben az F1-ben még bevett szokás volt, hogy a versenyzők osztozzanak az autón, és ezáltal a pontok is megosszák egymás között. Az 1957-es Brit Nagydíjat így Stirling Moss és Tony Brooks közösen nyerte meg, a nyolc pontot kettéosztva négy vb-egységet kasszíroztak, míg a második helyen befutó Luigi Musso hatot, mivel ő egyedül teljesítette a távot – mutatott rá statisztikai összesítőjében a RaceFans.net portál.

f1-verstappen-p2-miami-redbull

Erősorrend: Norris mindjárt utoléri Sainzot

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Miami Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, Carlos Sainz eddig stabilnak tűnő második helyére viszont egyre komolyabb veszélyt jelent Lando Norris:

f1-podcast-erősorrend

A Formula Podcast legfrissebb adása a podcastmegosztókon és YouTube-csatornánkon is meghallgatható:

formula.hu