Lewis Hamilton alig néhány óra alatt megjárta a mennyet és a poklot a múlt hétvégén Sanghajban. A Formula-1-es Kínai Nagydíj sprintversenyén néhány körön át még vezetett is, majd másodikként futott be Max Verstappen mögött, aztán viszont alig néhány órával később az időmérőn már a Q1-ben kiesett, ahonnan vasárnap is csak a kilencedik helyig tudott előretörni.
A hétszeres világbajnok nem titkolta, hogy félrementek a beállításokkal a sprint és a kvalifikáció között, amire az idei új parc fermé-szabályok adtak lehetőséget, sőt Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője is elismerte, hogy visszaütöttek a kísérletezések Hamiltonnál. Viszont James Allison, a csapat F1-es technikai igazgatója szerint a Mercedes is kivette a részét a blamából azzal, hogy rossz taktikát választottak a Q1-re:
„Azt mondtam korábban, hogy ez egy üdvözölt szabályváltozás, ugyanakkor kétélű fegyver is. Ha rosszul döntesz a sprintrész és a fő események között, akkor lehet, hogy lassabb lesz az autó és ennek megfelelően szenvedni fogsz, és bár van lehetőséged állítani az autón, először az időmérőn, a Q1-ben próbálhatod ki a változtatásokat. Szóval ha rosszul választasz, akkor szenvedhetsz, és ezt akkor fogod megtudni, amikor már igazán számít” – magyarázta a Mercedes szokásos nagydíj utáni értékelő videójában Allison.
„Nem is kell találgatni erről, mert Lewis elég nyíltan beszélt róla utána, hogy szerette volna, ha ugyanazt a megközelítést választja a Q1 első kifutásán, mint George. George autóját két mért körre tankoltuk meg, hogy az első gyorskörén megérezhesse az autót, utána menjen egy töltőkört, aztán pedig legyen még egy lövése. Míg Lewis az edzés későbbi szakaszában ment ki és egy mért körre után, utána pedig Lewis egyértelműen tudta, hogy szüksége van még egy körre.”
„Észlelte, hogy az általa végrehajtott változtatások révén alulkormányzottabbá vált az autó, könnyebben el lehetett fékezni emiatt az autót, az első fékek pedig ezáltal nehézségeket okoztak számára. Azt hiszem, mindannyian láttuk, mi történt a második kifutásakor, ami még csak a második mért köre volt: a hátsó egyenes végén, a hajtűnél a féktávnál megingott az autó, mélyre csúszott és kapásból ott maradt hét tizedmásodperc. Ez elég nagy különbség, ami nélkül simán továbbjutott volna.”
„Ezután feltartotta a kezét és azt mondta: ’az én hibám, az én tévedésem’. Úgy vélem, kerekebb lenne részünkről a történet, és mondanunk kellett volna, hogy kicsit jobban kellett volna erősködnünk, hogy George-hoz hasonlóbb programot teljesítsen” – mutatott rá Allison.
„Úgyhogy ez a mi hibánk, és őszintén szólva, olyan autót kellene építenünk, ami nem annyira trükkös, mint a mostani, ami miatt a versenyzők rájuk nem jellemző hibákat követnek el. Miénk a világ két legjobb versenyzője, és az, hogy blokkol a hátsó egyenes végén, nem szerepel Lewis receptkönyvében, és ez annak a következménye, hogy túlságosan trükkös az autónk.”
formula.hu