Óriáscég lehet a Ferrari névadó szponzora

Jelenleg mindössze három istálló – a három legnagyobb múltra tekintő alakulat – szerepel névadó szponzor nélkül az F1-ben: a McLaren 2013, a Williams 2019, a Ferrari pedig 2021 óta. Az olasz istálló azonban 2025-ben változtathat ezen a Sport Business beszámolója szerint, ugyanis a HP, azaz a Hewlett-Packard kerülhet ebbe a szerepbe a jövő szezontól, ami jelentős anyagi többletet jelent majd a csapat számára.

ferrari-hp

A pénznek pedig lesz is helye, hiszen az érkező hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton fizetése szignifikánsan nagyobb lesz, mint Carlos Sainzé, és alighanem Charles Leclerc meghosszabbított szerződése is nagyobb bérteherrel jár a csapat számára, mint az eddigi kontraktus.

A lap forrásai szerint a megállapodás éves értéke hasonló a jelenlegi etalon, a Red Bull Racing és az Oracle technológiai vállalat közötti névadó szponzori szerződéséhe

sainz-kina

A kaliforniai székhelyű HP hardvercég lesz az olasz csapat első névadó szponzora 2021 óta, amikor is a csapat hivatalosan Scuderia Ferrari Mission Winnow néven futott az amerikai dohányipari óriáscéggel, a Philip Morris Internationallel kötött, kissé ellentmondásos szerződés részeként – míg korábban, a dohányreklámok betiltásáig a cég vezető márkája, a Marlboro szponzorálta a csapatot.

A HP-nek mostanában nem ez az első komoly szponzorációs bejelentése, hiszen nemrég a Real Madriddal kötöttek nagy összegű megállapodást, s a cégnek F1-es múltja is van, hiszen 2000 és 2005 között a Williams szponzora volt, a múlt évtizedben pedig a Sauberrel léptek partnerségre.

leclerc-saudi-3

A HP Inc. önálló entitásként 2015-ben jött létre, amikor a Hewlett-Packard kettévált, létrehozva a számítóképekre, nyomtatókra és 3D nyomtatókra specializálódott HP-t, valamint a  többek között szerverekre és tárhelyekre specializálódott HPE-t, azaz Hewlett Packard Enterprise-t.

Ez utóbbi cég, a HPE egyébként a Mercedes és a Sauber révén jelenleg is érdekelt a királykategóriában.

formula.hu