Természetesen a hétfői híreket is meghatározta a mögöttünk hagyott kínai F1-es forduló, hiszen több olyan hírről, sztoriról és megnyilatkozásról is beszámolhattunk, melyek a sanghaji versenyhétvégéhez kapcsolódnak, így például a hazai pályán szereplő Zhou megnyilatkozása, aki arról beszélt, milyen érzés volt az autóban az őt éltető tízezreket hallani.
Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack annak a meggyőződésének adott hangot miszerint elhamarkodott és túl kemény volt Lance Stroll büntetése, melyet az első safety car-fázis során okozott ütközésért kapott – és amivel hozzásegítette Daniel Ricciardót a hétvége legidegesebb embere címhez.
Sok más mellett erről az incidensről is beszélgettünk Pitwall című hírháttérműsorunk ma esti adásában, melyet itt tudtok megtekinteni:
Tegnap számolhattunk be róla, hogy tízről tizenkettőre bővíthetik a pontszerzők létszámát, s most úgy tűnik, az elképzelés megszerezheti a csapatfőnökök többségének támogatását is – az viszont egy nagy kérdés, hogy ki fogja támogatni az elképzelést, miszerint újabb ázsiai helyszínre vinne nagydíjat a sportág vezetése.
Érdekes nyilatkozatot fogalmazott meg két egykori világbajnok is: Nico Rosberg arra mutatott rá, hogy Fred Vasseurnek keményen meg kell fognia két versenyzőjét, hogy ne szabaduljanak el az indulatok a csapatnál, míg Damon Hill az Ezüst Nyilak helyzetéről beszélt: szerinte csak az újgenerációs autók érzésével értek véget Toto Wolff és a Mercedes mézeshetei.
FormulaPlusz rovatunkban két cikket is közöltünk ma, az egyikben a kínai F1-es hétvége legfontosabb statisztikai érdekességeit összegeztük, benne többek között Norris és Hülkenberg csúcsbeállításaival – és ha már Hülkenberg, munkatársunk interjút készített a német pilóta csapatfőnökével, Ayao Komatsuval, aki többek között elmondta, hogy sikerült meggyőznie Gene Haast arról, hogy érdemes még pénzt invesztálnia az istállóba.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko arról beszélt, mind Norris, mind Piastri az energiaitalosok radarján van, még ha rövidtávon nincs is esély a szerződtetésükre, Valtteri Bottas pedig Fernando Alonsót méltatta, és maga sem zárja ki a lehetőségét, hogy ő is negyvenes évei közepéig versenyezzen.
Némi aktivitásra is biztattunk titeket ma: a véleményetekre vagyunk kíváncsiak azt illetően, hogy állhat-e még dobogóra a Mercedes színeiben Hamilton, ha pedig feliratkoztok a csatornánkra, egy F1-es Lego McLarent nyerhettek – a részleteket ide kattintva találjátok!
A nap legfurcsább sztorija Christian Hornerhez és feleségéhez, Gerihez kapcsolódik, akikről egy brit bulvárlap szerint hasonló sorozat készülhet, mint a Beckham-házaspár magánéletébe betekintő Netflix-produkció – Horner viszont tagadja az értesülést.
Ami az F1-en kívüli sztorikat illeti: a ralivilágbajnok Ott Tanak arról beszélt, hogy az F1 drága sport, az emberek pedig szeretik követni a drága dolgokat, Scott Dixon taktikus győzelmet aratott Long Beach utcáin, Marc Marquezt pedig a legnagyobb klasszisokra emlékezteti a MotoGP szuperújonca, Pedro Acosta.
formula.hu