Kalandos utat járt be a Formula-1-es Kínai Nagydíjon Fernando Alonso. A start után egy darabig másodikként is haladt, ám hamar kiderült, hogy tempóból elmarad a körülötte autózóktól, így veszítette a pozíciókat.
A fordulat pedig akkor következett a spanyol versenyében, amikor a biztonsági autós fázisok során a többséggel ellentétben lágy gumira váltott, ami miatt egy harmadik cserét is be kellett iktatnia. Ezáltal ideiglenesen a top 10-ből kicsúszott, végül a leggyorsabb kört is megfutva és egy ijesztő mentést is bemutatva a hetedik pozícióban futott be.
„Egyértelműen őrült verseny volt, rengeteg minden történt velünk a futamon” – nyilatkozta a leintést követően az Aston Martin versenyzője az F1 TV kameráinak. „Nagyszerűen kaptuk el a rajtot, az első néhány körben a második helyen haladtam.”
„Aztán jött néhány biztonsági autós fázis, ami valószínűleg nem segítette a stratégiánkat. Így mások kicsit tudták óvni az abroncsaikat, és ezzel kitartottak a végéig. Nekünk viszont szükségünk volt még egy kerékcserére, ami nem volt ideális.”
„Aztán a végén majdnem összetörtem az autót, de végül megfutottam a leggyorsabb kört és a hetedik helyen értem célba, szóval összességében ez egy jó hétvége volt.”
Amikor a riporter arról kérdezte, hogy mit szólt ahhoz a stratégiához, hogy a lágy gumik kerültek fel az autójára a verseny felénél, ami miatt harmadszor is ki kellett állnia a bokszba később, Alonso elmagyarázta a furcsának ható stratégia okát:
„Csak egyetlen szett kemény gumink volt, és a kemény gumis etap közepén érkezett a biztonsági autó. Szóval fogalmazzunk úgy, hogy bizonyos szempontból elvesztettük a legjobb versenyguminkat a safety car után. Úgyhogy nem igazán volt más opciónk. Meglátjuk, legközelebb majd ha nem lesz sprint, akkor talán több gumink marad – és még egy furcsa büntetést sem kapunk majd!” – szúrt oda egyet a végén a szombati sprint után kapott büntetése kapcsán a kétszeres F1-es világbajnok.
formula.hu