Mitől kapott lángra a sanghaji fű?

Szürreális okból kerültek elő a piros zászlók a Formula-1-es Kínai Nagydíj első szabadedzésének első negyed órája után: lángolt a fű a 7-es kanyar belső ívén a pálya mellett. Ami viszont még bizarrabb, hogy ugyanez a jelenség néhány órával később, a sprintidőmérő első szakaszának végén, már haloványan szemerkélő esőben is megismétlődött, ami miatt késett is az SQ2 kezdete.

Az FIA a második incidens után rövid kommünikében annyit közölt, hogy a videofelvételek első áttanulmányozása után úgy tűnik, hogy az autók aljáról, a padlólemezről szóródó szikra gyújthatta meg a füvet a kérdéses ponton. A Nemzetközi Automobil Szövetség emberei amúgy a szabadedzés után a helyszínre is kimentek, hogy az okokat keressék.

tuz-fu-2

Mindenesetre ez az ok csak részben tűnik magyarázatnak a tűzre, mert bár a jelenlegi generációs, ground-effect F1-es autók először járnak a sanghaji pályán, a padlólemez és az aszfalt érintkezéséből adódó szikra önmagában még nem indokolná a tűz mértékét. Főleg annak fényében, hogy szerdán még esett is az eső, vagyis a fű még száraznak sem volt mondható.

A Motorsport.com szaklap arról írt, hogy többféle teória is kering a paddockban arról, mi állhat a háttérben. Az egyik ilyen felvetés, hogy a sanghaji pálya egy mocsaras területre épült, és abból szivároghat fel a talajon keresztül metángáz, ami gyúlékonyabbá teszi a füvet. A másik ötlet még érdekesebb, állítólag ugyanis felmerült, hogy valamiféle kémiai szerrel kezelték a füvet, hogy jobb legyen a megjelenése, ami szintén okozhatja, hogy könnyebben lángra kap.

Az FIA ugyanakkor a hírek szerint a vonatkozó helyszínt átfésülve nem érzékelt semmilyen rendkívüli szagot vagy bármi hasonlót, ami alátámasztaná bármelyik elméletet. Az ugyanakkor biztos, hogy az illetékesek a második tűz után még alaposabban átvizsgálják majd a területet, hiszen szombaton már szeretnék elkerülni, hogy esetleg a sprintet kelljen hasonló eset miatt félbeszakítani.

formula.hu