Csütörtökön vált hivatalossá, hogy Fernando Alonso szerződést hosszabbított az Aston Martinnal, így legalább 2026-ig még biztosan náluk fog versenyezni a Formula-1-ben. Mint azt a spanyol az előző hetekben többször elmondta, mindenekelőtt azt kellett eldöntenie, hogy továbbra is elkötelezi-e magát az F1 mellett – ám amikor arról kérdezték a bejelentést követően, hogy volt-e pillanat, amikor reálisan felmerült benne a visszavonulás lehetősége, így felelt:
„Azt hiszem, nem futott át egyszer sem az agyamon a visszavonulás. Mindenekelőtt azért, mert amikor majd abbahagyom az F1-et, máshol fogok versenyezni, például a Dakaron vagy hasonló. Szóval számomra nagyon nehéz olyan életet képzelni, hogy nincs kormánykerék a kezemben, ez soha nem fog megtörténni, legalábbis rövid távon biztosan nem. De nem, 99 százalékban biztos voltam benne, hogy jövőre is versenyezni fogok. Úgyhogy a visszavonulás nem volt opció.”
„Úgy érzem, túlságosan is imádok vezetni, és szerintem az áldozatok, amelyeket meg kell hozni, kisebbek, mint a vezetés élvezete és szenvedélye. A Formula-1-gyel lélegzem, a Formula-1-ben élek, azért edzem és úgy étkezem, hogy fitt legyek egy Formula-1-es autó elvezetéséhez” – tette hozzá Alonso.
„És nem jött el a pillanat, amikor úgy érzem, hogy életmódot kell váltanom. Imádom, amit csinálok, szóval nem örülnék, ha otthon ülve nézném a Formula-1-es versenyeket, mert jelen pillanatban még mindig úgy érzem, hogy itt kell lennem.”
Alonso arról is részletesen beszélt, milyen szempontokat vett számításba, amikor meghozta a döntését a karrierje folytatásáról: „Először is, volt egy nem a versenyzéshez kapcsoló tényező, sokkal inkább az utazáshoz, ha őszinte akarok lenni. Ránézve erre a naptárra, kicsit aggódtam amiatt, hogy kemény lesz. Ott vannak az előszezoni kötelezettségek a médiafotózásoktól az autóbemutatóig. Ezek mind meglehetősen megterhelők általánosságban a versenyzőknek, és nekem különösen a pályafutásom ezen szakaszában.”
„Úgyhogy azt mondtam magamnak, legyünk túl ezen a kemény időszakon, amit az év elejének hívunk a marketinggel és a médiával, aztán jöhetnek az utazások, az időzónák, nagy repülések és minden ilyesmi. Ha már nem élvezem, amit csinálok, akkor inkább jobb nem folytatni a versenyzést. Ez volt az első, amit tisztázni akartam magamban az első néhány nagydíjon.”
„A másik természetesen az volt, hogy látni akartam, hogyan teljesítek. Hiszen nincs garancia arra, hogy ha jól is érzem magam és maradok az Astonnál, nem mennek-e rosszul a dolgok: lehet egy rosszul vezethető autónk, lehet, hogy nem vagyunk versenyképesek, nem látok fejlődést a csapatnál, látok néhány negatívumot, és akkor esetleg másfelé nézelődöm.”
„De hogy őszinte legyek, oké, nem dobogós pozícióban kezdtünk, de szerintem nagyon közel vagyunk a Red Bullt leszámítva a négy élcsapathoz. Lesz néhány futam, ahol versenyképesebbek leszünk, máshol kevésbé. De az első négy fordulón négy újítást is feltettünk az autóra: minden futamon volt fejlesztésünk. Ezt biztató volt látni, szóval szerintem a csapat fejlődik” – vélekedett a kétszeres F1-es világbajnok.
formula.hu