F1-Archív: Leclerc nem bír Ericssonnal

2023: Sergio Perez állítja: nagyobb a tisztelet közöttük Red Bull-os csapattársával, Max Verstappennel, mint azt az emberek gondolnák.

2022: Martin Brundle szerint a Ferrari már most a „magasabb síkra lépő” Charles Leclerc mögé állhat – de azt sem zárja ki teljesen, hogy a spanyol Carlos Sainz, akinek hétvégéje Ausztráliában „pokol volt”, győzelmi szériába kezd.

2021: A Red Bull védence, Jüri Vips türelmesen várja, hogy eljöjjön saját ideje, miután Yuki Tsunoda átugrotta a juniorpilóták rangsorában, és a japán kapta az AlphaTauri ülését. 2020 elején még úgy tűnt, az észt tehetség az utánpótlásprogram első számúja, de a Covid felülírta terveit: az eredetileg tervezett Super Formula-programot le kellett fújni, Tsunoda pedig remek F2-es szezonnal kiharcolta az F1-es lehetőséget.

2020: Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke továbbra sem zárja ki, hogy akár jogi útra terelhetik a Racing Point ügyét, több rivális csapathoz hasonlóan ugyanis meggyőződésük, hogy az istálló a szabályoknak ellentmondó módon másolta a Mercedes előző évi konstrukcióját.

2019: Pierre Gasly nem érzi magát jól a Red Bull autójában. Az alakulatnál idén debütált pilóta teljesítménye messze elmarad csapattársáétól, amit azzal magyaráz, hogy a tavalyi Toro Rossót sokkal jobb érzés volt vezetnie.

 2018: Az F1 egyik legnagyobb tehetségének tartott Charles Leclerc azt mondja, hogy egyelőre nem bír csapaton belül Marcus Ericssonnal, mert a svéd pilóta élete legjobb formájában van. A monacói fiatal nem kezdett túl jól pályafutását és csapaton belül eddig elmarad a rutinos kollégájától, de arról beszél, hogy ebben az ő hibái mellett Ericsson extra teljesítménye is benne van.

leclerc-2018-portre

2017: Lewis Hamilton azon mélázik, hogy a Ferrarinál hosszabb Mercedesnek mik is az előnyei számukra, mert egyelőre a maranellóiak autója mozgékonyabbnak tűnik és ők főleg csak a motorerő miatt tudnak velük versenyezni. Hamilton már azon aggódik, hogy mi lesz velük Monacóban, szerinte ott biztosan ki fognak kapni.

2016: Nico Rosberg arról beszél, hogy szerinte 2017-ben is a Mercedesnél fog versenyezni, bár a szerződése még nincs megújítva, de úgy fogalmaz, hogy ez csak idő kérdése – ő nem akar elmenni és Toto Wolff is azt mondta, hogy majd nyáron nyélbe ütik az üzletet. Pedig itt már csak néhány hónappal járunk Rosberg visszavonulása előtt…

2015: Mercedes 1-2-vel zárul a Kínai Nagydíj időmérő edzése, Lewis Hamilton négy századmásodperccel legyőzi Nico Rosberget és jó egy másodpercet oszt ki a harmadik helyen befutó Sebastian Vettelnek. Kimi Raikkönen ezúttal is csalódást keltő teljesítményt nyújt, másfél másodperces hátránnyal csak a hetedik helyet szerzi meg, megelőzi őt a két Williams.

2014: A Haas ezen a napon kapta meg az FIA-tól a nevezési jogot a 2015-ös F1-es világbajnokságra. Az amerikai csapat így meg is kezdhette az előkészületeket, arról azonban még nem döntöttek, hogy 2015-ben vagy 2016-ban csatlakoznak-e majd a mezőnyhöz. Mint mondják, előbbi időpontot túl korainak, utóbbit túl késeinek érzik. Persze most már tudjuk, hogy a kései mellett döntöttek.

Dppi_00113003_744

2013: A Malajziai Nagydíj és a Red Bull-féle Multi21 csapatutasítás utáni napokat éljük. Sebastian Vettel immár kevésbé bűnbánó, mint a közvetlenül a futam után, és azt mondja, hasonló helyzetben újra ugyanígy cselekedne, azaz megelőzné Mark Webbert a csapat tilalma ellenére. Jenson Buttont meglepte a háromszoros bajnok magatartása: „Sokan nyertek bajnoki címet anélkül is, hogy így viselkedtek volna. Személy szerint nagyon meglep, hogy ezt mondta. Pedig laza karakternek tűnik, akit szeret a csapata” – értetlenkedett a brit.

2012: Ezen a napon jelentette be a Williams, hogy fejlesztő pilótaként leszerződtette a DTM-ben versenyző Susie Wolffot, a csapat részvényesének, Toto Wolffnak a feleségét. Míg egyesek arra gyanakodtak, hogy csak férje jelenléte miatt karolták fel a pilótanőt, a csapat egyértelműen cáfolta ezt, mondván, hogy Totót teljesen kihagyták a döntésből. Bernie Ecclestone azonban üdvözli a hírt: „Ha Susie ugyanolyan gyors, mint amilyen jól kinéz, akkor bármelyik csapat számára nagy kincs lehet.”

2011: Fernando Alonso szerint a Ferrari legutóbbi, javuló tempója már biztató a jövőre nézve, épp ezért nagyon motivált, a csapatnál pedig kijelentik, hogy a mostanában kissé túl agresszíven vezető spanyol stílusát abszolút támogatják annak ellenére, hogy legutóbb egy dobogós helyezést dobott el emiatt. Közben Sebastian Vettel eddigi kettőből két pole-t és győzelmet jegyez, de azt mondja, hogy tart a McLaren és a Ferrari tempójától.

2009: Rory Byrne, a Ferrari részéről azt mondja, hogy a mostani trükkös diffúzorok egy íratlan szabályt rúgtak fel az F1-es csapatok között. Ugyan az FIA szabályosnak minősítette a Brawn GP, a Toyota és a Williams megoldását, ő úgy véli, hogy olyan dolgokat csináltak ezek a csapatok, amelyeket más azért nem tett meg, mert eddig ez így volt helyes.

2008: Egy tinédzsert vett fel pilótaprogramjába a Honda, mégpedig a 16 éves Will Stevens személyében. A formaautózás világában még ismeretlen pilóta ekkor még gokartokkal versenyzett és ért el remek eredményeket, a csapat pedig máris hosszú távú szerződéssel kötötte őt magához. Az a hosszú táv aztán végül mégsem lett olyan hosszú – az év végén a Honda kivonult az F1-ből, Stevensnek pedig új utat kellett találnia az autósport csúcskategóriája felé.

will-stevens-hondaf1

2007: Felmerült annak lehetősége, hogy a DTM-ben a Mercedes oldalán résztvevő HWA csapat a jövőben a Formula-1-hez csatlakozzon. A csapatot egy bizonyos Torger Christian Wolff irányította, akit ma már csak röviden Toto Wolffként ismerünk. Az alakulatot már szóba is hozták a Toro Rossóval, de Wolff elmondta, nincsenek konkrét terveik, mindössze nem zárják ki a jövőbeli csatlakozás lehetőségét. Végül aztán 2010-ben a Mercedes tényleg belépett a sportba, még ha nem is úgy, ahogy három évvel korábban jósolták – és hamarosan az osztrák szakember is feltűnt a fedélzeten.

2006: Szingapúr bejelentette, hogy érdeklődik a Formula-1 mezőnyének jövőbeli fogadása iránt. Ecclestone bizonytalan, hiszen a közelmúltban több más jelentkező is megkereste őt, név szerint Mexikó, Oroszország, India és Dél-Afrika, így nem tudja, hogy kinek tud majd helyet biztosítani.

2005: Úgy fest, hogy nem tiszta minden házon belül a Minardinál: Christijan Albers, az istálló pilótája kijelenti, hogy pénteken végre kirpróbálhatja a csapat idei autóját, a Minardi viszont azt mondja, hogy ez nem így van, még egy ideig sajnos nem készülnek el a 2005-ös technikával. Majd talán San Marinóra már bemutathaják, addig még van pár hét…

2004: Bernie Ecclestone egy furcsa hírrel kerül be a lapokba: ő lett az az ember, aki az eddigi legtöbb pénzért tudott eladni egy házat. Az F1 mindenható ura 75 millió angol fontért adott túl egy londoni ingatlanán, amelyet eredetileg 85 millióért próbált meg eladni – a 75 millió viszont így is rekord, az addigi csúcs 60 millió volt, amiért egy Hong Kongban lévő házért adtak még 1997-ben. Ecclestone egyébként három évvel korábban 50 millióért vette a házet.

2003: Gondok a Ferrari új autójával. A szezont a csapat az egy évvel korábbi modellel kezdte meg, és a tervek szerint az F2003-GA majd csak a negyedik állomáson, San Marinóban mutatkozik be. Egyelőre a tesztelés zajlik Mugellóban, de az olasz sajtó aggodalmasan közli, hogy a legutóbbi versenyszimuláció alkalmával az autó mindössze három kör után megállt Rubens Barrichello alatt.

2002: A pletykák szerint Michael Schumacher már az idei év végén visszavonulhat, ha sikerül megnyernie ötödik F1-es világbajnoki címét. A Ferrari németje azonban megcáfolja ezeket és kijelenti, hogy mindenképpen versenyezni fog jelenlegi szerződése lejártáig, vagy a 2004-es szezon végéig – közben oda is szól az újságíróknak, akik szerinte „egymástól veszik át a hülyeséget” ezzel kapcsolatban.

Dppi_00000453_109

2001: A Brazil Nagydíjon Juan Pablo Montoya észrevetette magát a világgal, amikor egy szemfüles mozdulattal megelőzte az első helyért Michael Schumachert, de a német nincs elragadtatva a kolumbiai újonc teljesítményével. Szerinte egyébként testvérének, a győzelemmel még nem rendelkező Ralf Schumachernek kellett volna nyernie a futamot, aki egy korai baleset után már több kör hátrányba került. „A köridőket nézve láthatjuk, hogy a testvérem leggyorsabb ideje nyolc tizeddel jobb volt, mint Montoyáé, szóval neki kellett volna nyernie. De ne értsenek félre, Montoya valóban szép versenyt teljesített, ám a média olykor túl sokat belelát a dolgokba. Egyetlen előzés után senki nem válik automatikusan bajnokká – ennél többre van szükség” – vélekedett a háromszoros bajnok Schumacher.

formula.hu