Igazából egyetlen komoly dolog történt ma, de az tényleg nagyot szólt: koraeste az Aston Martin bejelentette, hogy több évre szóló megállapodást kötött Fernando Alonsóval, vagyis a spanyol pilóta marad a silverstone-i alakulat versenyzője.
A szerződésről közben kiderült, hogy alapvetően két évre, 2026 végéig szól, de Alonso a bejelentés után, a Formula.hu részvételével zajló sajtóbeszélgetésen elárulta, hogy ezt követően is maradhat az istállónál más szerepkörben, a hol kamatoztatni tudja a 25 évnyi F1-es tapasztalatát.
A kétszeres világbajnok azt is hozzátette, hogy tárgyalt másokkal is a folytatásról, de sehol nem érezte annyira konkrétan, hogy őt akarják, mint az Astonnál. Melbourne után döntötte el, hogy folytatja az F1-ben, akkor ült le Lawrence Strollékkal, és bár meghallgatott minden más ajánlatot is, de számára az Aston volt a logikus, illetve a legjobb döntés is.
Úgy fogalmazott, hogy egyelőre semmi más nincs a fejében, csak az F1, de a karrierje végén szinte 100%, hogy újra megpróbálja a Dakart, az az, ami még motiválja.
Elhunyt Toleman
A másik fontos híre egy szomorú esemény: 86 éves korában elhunyt Ted Toleman, akinek a csapata a nyolcvanas években szerepelt az F1-ben, ma Alpine néven van jelen a mezőnyben, és amelynél Ayrton Senna is debütált. Nyugodjon békében!
Wolff Antonellire vár?
Egy kínai lapnak nyilatkozott Andrea Kimi Antonelliről Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője, és a szavaiból azt vehettük ki, hogy az F2-es újonc lehet pole-pozícióban Lewis Hamilton üléséért. „Egyértelműen egy erős jelölt. Szeretném látni, hogyan halad a Formula-2-es szezonja, de várunk, hogy meglássuk, mi történik néhány másik versenyzővel az F1-ben. Nincs kétségem a nyers sebességével, a tehetségével és a képességeivel kapcsolatban.”
„Nem támogattuk volna a gokarttól kezdve mostanáig, ha nem hinnénk benne, hogy megvan benne a potenciál, hogy az F1-be jusson, és mindezt a Mercedesszel tegye. Számos fiatal versenyző igazolta a múltban, hogy meg lehet tenni ezt a lépést. Jelenleg úgy érzem, nem akarom siettetni a döntést, mert Kimi része az ötleteinknek a jövő évet illetően, és eléggé ő van a legerősebb pozícióban, és ezért nem akarunk elsietni valami másik döntést. Nyilvánvalóan néhány másik élversenyző hamarosan eldönti, mit fog csinálni, de van bennem egy érzés, amely abba az irányba mutat, hogy ne siessek a döntéssel.”
Sainz jó, de a Ferrari miatt ennyire jó
Az autóra hárította a felé érkező dicséreteket Carlos Sainz: a bombaformában versenyző spanyol szerint tényleg jól vezet idén, de az autó az, ami ezt lehetővé teszi számára. „Az emberek talán azt hiszik, hogy most én vezetek jobb formában, meg minden, de a valóság az, hogy az F1-ben az autó nagyon fontos. Idén tényleg jó formában vezetek, magas szinten teljesítek, de ugyanakkor olyan autóm van, ami megengedi, hogy egy kicsit tovább kint maradjak, megengedi, hogy kicsit közelebb menjen a másik autóhoz, hogy játszhassunk kicsit a stratégiával – ezek pedig esélyt adnak arra, hogy csillogj” – magyarázta a helyzetet Sainz.
„Ezért nagyon fontos egy pilóta számára, hogy jó autóban üljön, mert a tavalyi autóval úgy néztünk ki, mint aki csak hátrafelé halad, mindig csak védekezik, nehéz volt jó futamokat összerakni. Idén eddig három futamból két dobogó, sok előzés és egy győzelem jött össze. Teljesen más a kép, és megmutatja, hogy ebben a sportban mennyire fontos az autó” – mondta a spanyol.
Andrettiék nem adják fel
Az F1 durva elutasítása ellenére is dolgozik a sportágba való beszálláson az Andretti és a General Motors, Michael Andretti pedig azt mondta a minap megnyitott silverstone-i bázis kapcsán, hogy lassan eljutnak abba a fázisba, amikor a FOM egyszerűen nem mondhat nekik nemet.
„Továbbra is együtt dolgozunk a FOM-mal, és megmutatjuk, hogy sok pluszt hozunk a buliba. A General Motors például hatalmas hozzáadott érték. Nemcsak azért jönnek, hogy itt legyenek, hanem nagy része lesznek a csapatnak, és szerintem ezt még nem értették meg, mekkora. Úgy vélem, amint mindenki megérti, igazából mit rakunk össze, akkor eljön a pont, hogy nem mondhatnak nemet.”
Egyéb hírek
Dicsérte Yuki Tsunoda suzukai teljesítményt a VCARB egyik vezére, Peter Bayer, aki hozzátette azt is, hogy ez már egy másik Tsunoda. „Ezt láthattuk tőle az utóbbi néhány versenyen, hatalmasat fejlődött mentálisan. Lenyűgöző fejlődést ért el fizikailag a tél során, mentálisan viszont egy másik szintre került most. Valójában még energiát is merít ebből ahelyett, hogy elterelné a figyelmét. Szerintem nyilvánvalóan egy óriási vezetés volt ez tőle.”
Sebastian Vettel lenyűgözte a Porschét, de még nincs döntés Le Mans-ról, így fogalmazott Urs Kuratle, a Porsche gyári versenyigazgatója. „Sebastiannak nyilván nem kell bizonyítania, hogy tud autót vezetni. Volt benne egy bizonyos fokú tisztelet az ismeretlen autó irányába, de remekül kezelte” – nyilatkozta a Motorsport-Totalnak a szakember, aki a BMW Saubernél annak idején dolgozott már együtt Vettellel: „Ő még mindig ugyanaz a Sebastian, aki nagyon beleássa magát a dolgokba. Rendkívül üdítő volt hallani a benyomásait. Még egy négyszeres F1-es világbajnoknak is sok újdonsággal kellett megbirkóznia: egy új csapattal és egy eléggé összetett autóval. De rendkívül jól elsajátította ezeket.”
Ralf Schumacher, a német Sky riportereként tevékenykedő korábbi F1-es versenyző úgy véli, Nico Hülkenberg számára elérkezett a távozás ideje a Haastól. Ő úgy látja, hogy a németnek távoznia kell, mert a Haas az olyan újoncok számára jó csak, mint például Oliver Bearman.
A megszokott márka, újabb konstrukció: autót váltott a Varga Racing Team, a csapat új Toyota Hilux Overdrive-ja a 2024-es Morocco Desert Challenge-en debütál Varga Imrével és Toma „Csimpi” Józseffel a fedélzeten.
formula.hu