Porig ültetett futómű, nagy kerekek, látványos lökhárítók és gigantikus hátsó szárny a szupersportos új Opel Astrán.
Az Opel két éve dobta piacra az Astra aktuális generációját, melyet alapvetően nem sok kritika érhet, azonban igazán sportos kivitelt keresve sem találunk az aktuális kínálatban.
Az immár 55 éves múltra visszatekintő és már több mint 500 ezer autót feltuningolt Irmscher most azonban előrukkolt egy igencsak vérpezsdítő új Astrával.
A versenyautók ihlette Irmscher Opel Astra IRC elsősorban látványos futóműültetéséről, egyedi könnyűfém-felnijeiről, sportos lökhárítóiról, illetve hatalmas hátsó légterelőjéről ismerszik meg.
A német tuningcég 260 lóerős teljesítményt célzott meg, azt viszont egyelőre még nem tudni, hogy az Astra IRC-ből mikor és milyen áron válhat majd kézzel fogható termék.
Az ötajtós és kombi változatokban kínált Astra magyarországi alapára 8 millió forint, mely összeg ellenében egy 110 lovas 1,2 literes 3 hengeres turbómotoros és hatfokozatú kézi váltós példány vezethető haza.
Ugyanez a motor 130 lóerős változatban, nyolcfokozatú automata váltóval is elérhető, az 1,5 literes 4 hengeres turbódízel pedig szintén 130 lóerős produkciót ad elő.
Jelenleg a 16 millió forintos és zöld rendszámos Astra GSe a legsportosabb kivitel, melynek 1,6 literes 4 hengeres turbós benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtáslánca 225 lóerős teljesítményt ad le, ami 7,5 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé.
A 15,9 millió forinton nyitó tisztán elektromos Astra 156 lóerős teljesítményű, 9,2 másodperces 0-100-as gyorsulásra képes és 400 kilométer körüli a hatótávja.
HVG