Eredetileg a hetedik helyről induló Lewis Hamilton és a kilencedikként kezdő George Russell is a közepes keverékű abroncsokon rajtolt a Formula-1-es Japán Nagydíjon, ám a Daniel Ricciardo és Alexander Albon ütközése miatti piros zászlós megszakítást követően mindketten a kemény gumira váltottak.
Eleinte úgy tűnt, a Mercedes az egykiállásos taktika gondolatával kacérkodott, ám menet közben kiderült az első etapban, hogy a kemény gumik mégsem fognak kitartani, így mindkét Mercedes-pilóta két kerékcserés taktikára váltott. A párosból végül előrébb végző Russell ennek ellenére megvédte az eredeti döntést:
„Úgy gondolom, helyes döntés volt a kemény abroncsokon rajtolnunk, mert ez rugalmasságot biztosított számunkra az egy vagy két kiállás tekintetében. Ha a közepesen indulunk az újraindítást követően, akkor azzal elköteleztük volna a két kiállás mellett.”
„Küzdelmes volt az első etap. Beragadtam Lewis mögé, úgy gondolom, ő kicsit jobban küszködött az elsőkkel. Jó lett volna részt venni az előttünk zajló csatában, mert szerintem az első kerékcsere után nagyjából egy ritmusban szárnyaltunk Landóval és Charles-lal.”
Russell egyébként úgy került Hamilton elé, hogy maga a hétszeres világbajnok ajánlotta fel a rádióban, hogy elengedi csapattársát. Mint később elmondta: az autója megsérült még az első etapban, amikor összeért Leclerc-rel. A kilencedikként leintett brit a taktika kapcsán bizonytalan volt:
„Nem tudom, mi lehetett volna más stratégia, maradnunk kellett-e volna a közepes keveréknél az újraindításnál. De volt még két borzalmas kemény gumink, amit használtunk. Úgyhogy igazi kihívást jelentett a mai nap. A kemény gumi rettenetes volt, a közepes jobb. Így visszatekintve két közepes guminknak kellett volna lennie. De összességében az autó elég pocsék volt ma.”
Az Ezüst Nyilak voltaképpen mindössze az ötödik erőnek tűntek Suzukában, hiszen mindkét Red Bull és Ferrari, valamint egy-egy McLaren és Aston is Russellék előtt végzett. A fiatal brit szerint azonban roppant kiélezett a küzdelem a Red Bull mögötti négyesben – és azt is elmondta, szerinte mi a döntő faktor:
„Ha megnézzük, mennyire szoros volt a verseny három különböző csapat között: Oscarral és Fernandóval néhány másodperc választott el minket. Úgy gondolom, a tény az, hogy extrém szoros a négy csapat között a Red Bull mögött.”
„Szerintem ez az időmérőn múlik: azt hiszem, egy vagy két tized volt a harmadik és nyolcadik hely között. Bahreinben is ez volt a helyzet, és szerintem aki elöl végez ebben a bolyban, az fut be a versenyen is előrébb.”
formula.hu