Kezdjük azzal, hogy húsvétvasárnap ellenére sem maradtunk ma autósport nélkül, hiszen a hétvégén rendezték a WRC kenyai fordulóját. A Szafari Rali igazi káoszfutamnak bizonyult, amelyen csak Kalle Rovanpera maradt ki a problémákból, így a címvédő vezetésével aratott kettős sikert a Toyota, miközben a vb-vezetést továbbra is Thierry Neuville őrzi a Hyundaijal – beszámoló és eredmények ide kattintva.
Emellett említést érdemel, ami a NASCAR Xfinity Series richmondi futamán történt: Dawson Cram meglökte Joey Gase-t, aki ettől a falnak ütközött, Gase pedig olyannyira dühös lett az eset után, hogy letépett egy darabot az összetört autójáról, majd a következő körben érkező riválisa szélvédőjének vágta – minderről itt mutattunk videót.
Ami a Formula-1-et illeti: Toto Wolff, a Mercedes F1-es főnöke elismerte, még mindig nem tudtak úrrá lenni a 2022-es szabályrendszeren. Egyszerűen az adatok nem köszönnek vissza a pályán – a nyilatkozat ide kattintva olvasható.
S ha már Wolff: az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve úgy véli, a Mercedes-vezér valójában nem akarja megszerezni Max Verstappent, csupán a Red Bullt akarja bosszantani ezzel.
A Ferrarinál szereplő Charles Leclerc arról beszélt, hogy valójában még ösztönzi is a jobb teljesítményre, amikor Carlos Sainz erősebb produkciót tesz le nála az asztalra egy F1-es nagydíjhétvégén. Egyúttal azt is elárulta a monacói, hogy bár hónapok óta tudott, hogy zajlanak az egyeztetések Lewis Hamilton átigazolásáról, mégis meglepődött, amikor ez megtörtént.
A Scuderia kapcsán egyébként hoztunk egy bizakodásra okot adó statisztikát is, hiszen az a csapat, amely Melbourne-ben kettős győzelmet aratott, az rendre világbajnok is lett az adott idény végén az F1-ben – részletek itt. FormulaPlusz rovatunkban pedig azt vettük górcső alá, hogy pontszámban és helyezésben melyik csapat mennyit rontott vagy épp javított a 2023-as szezonkezdethez képest.
Daniel Ricciardo elismerte: azt gondolta, erősebben fogja indítani a 2024-es idényt. Viszont továbbra is hisz magában és nem engedi be a negatív hangokat sem – bővebben itt írtunk az ausztrálról.
A hétvégén nincs F1-es futam, néhány nap múlva viszont jön a Japán Nagydíj, amelyet először rendeznek a szokott őszi időpontja helyett tavasszal, áprilisban – ennek okairól itt irtunk.
Végezetül pedig egy kis MotoGP, ahol a BMW részéről ismét utalás érkezett arra, hogy fontolgatják a csatlakozást: a BMW Motorrad új vezére elárulta, hogy felvették már a kapcsolatot a Dornával, és beszélnek a 2027-ben érkező új szabályokról, amely számukra is megnyithatja a lehetőséget a beszállásra – részletek itt, ha pedig nem akarsz lemaradni semmilyen hírről a MotoGP kapcsán, csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!
formula.hu