Így állnak tavalyhoz képest az F1-es csapatok

Három nagydíj elteltével a Red Bull vezeti a konstruktőri világbajnoki értékelést 2024-ben a Formula-1-ben, megelőzve a Ferrarit és a McLarent, és eddig összesen hét istálló mondhatja el magáról, hogy pontot szerzett a szezonban.

f1-start-melbourne-1

De vajon hogyan fest a jelenlegi állás az előző év eleji helyzethez képest? Megnéztük, hogyan állt 2023-ban az első három nagydíj után a csapatok vb-tabellája – a közvetlen összehasonlítást pedig az is segítette, hogy egy éve is Bahrein, Szaúd-Arábia és Ausztrália adott otthont a nyitó triplának:

No. Csapat Pontszám 2023 pontok Diff. 2023 hely. Diff. hely.
1. Red Bull 97 123 -26 1. =
2. Ferrari 93 26 +67 4. +2
3. McLaren 55 12 +43 5. +2
4. Mercedes 26 56 -30 3. -1
5. Aston Martin 25 65 -40 2. -4
6. Visa RB 6 1 +5 9. +3
7. Haas 4 7 -3 7. =
8. Williams 0 1 -1 10. +2
9. Stake 0 6 -6 8. -1
10. Alpine 0 8 -8 6. -4

Természetesen a világbajnoki pontverseny állását az erőviszonyok mellett erősen befolyásolja egy-egy kaotikusabb verseny vagy váratlan kiesés: tavaly épp a melbourne-i futam hozott meglepő és ezáltal sokak számára kiugró eredményeket, míg a Red Bull valós produkcióját idén árnyékolja be Max Verstappen múlt vasárnapi nullázása.

Mindenesetre az kijelenthető, hogy a Red Bullt leszámítva jelentősek voltak a mozgások az egy évvel ezelőtti állapotokhoz képest. A Ferrari például óriásit fejlődött, hiszen 67-tel több pontot gyűjtöttek már 2024-ben három futam alatt, mint 2023-ban, de látványos a tavalyi idényt harmatosan kezdő McLaren előretörése is, valamint a Visa Cash App RB is erősebben indított, mint elődje, az AlphaTauri – helyezések tekintetében ez utóbbi javult a legtöbbet.

f1-ferrari-redbull-aston

Cserébe persze vannak visszaesők is: a Mercedes egy, a tavaly az idényt második erőként kezdő Aston Martin pedig három pozícióval áll hátrébb, mint 12 hónappal ezelőtt, ráadásul pontok terén is jóval ínségesebb eddig az idei termésük. A legnagyobb zuhanást persze az Alpine könyvelheti el, amely a tavalyi hatodik helyezése után most a sereghajtó pozíciót foglalja el egyelőre.

Ami még szembetűnő, hogy míg tavaly három nagydíj elteltével már mind a tíz csapat rendelkezett világbajnoki ponttal, most csak hét istálló mondhatja el ezt magáról. Ez egyfelől a 2023-as kaotikus Ausztrál GP-nek tudható be, másfelől annak a tendenciának, amire már többen is utaltak az előző hetekben: szemlátomást kettészakadt az F1-es mezőny, így az öt topcsapat hibái nélkül az „alsóházhoz” tartozó alakulatoknak és pilótáknak még nehezebbé vált a pontgyűjtés.

formula.hu