A szuperalacsony építésű olasz sportkocsi hátsó kerekeit egy jókora V8-as benzinpusztító hajtja.
A De Tomaso az 1964 és 1967 között gyártott Vallelunga utódjaként mutatta be 1967-ben a Mangustát, melyből az elkövetkezendő négy esztendőben mindössze 401 darab készült (150 európai, 251 amerikai piacra).
És ezek közül most épp eladósorba került egy igen kiváló állapotú vörös példány:
Az 1970-ben, tehát a gyártás vége felé készült kocsi hamarosan egy monacói árverésen cserél gazdát, az értéke mintegy 180-240 ezer euró (71,1-94,8 millió forint).
A neves olasz designer, az idén 86 éves Giorgetto Giugiaro által a Ghiánál tervezett ötfokozatú kézi váltós és hátsókerék-hajtású sportkocsi mindössze 1,1 méter magas.
A mintegy 250 km/h végsebességű típus a korát megelőző módon többek közt légkondicionálót és elektromos ablakemelőt is felvonultat. A megfelelő lassulásról négy tárcsafék gondoskodik, de a farnehéz kialakítás miatt a stabilitással akadhatnak gondok.
A 4,27 méter hosszú, 1,83 méter széles és 2,5 méteres tengelytávolságú Mangusta korai példányaiba 310 lóerős 4,7 literes V8-as Ford motor került, de a legtöbb kivitelt 230 lovas 4,9 literes V8-assal szerelték.
Az 1,4 tonnás Mangusta utódja a legendás Pantera lett, melyből 1971 és 1992 között mintegy 7260 példány készült.
HVG