Ideje megváltoztatni az F1 pontrendszerét?

Az F1-es pontrendszer megváltoztatását vetette fel Nico Hülkenberg. A Haas német pilótája kétszer is pontot szerzett az első három futam során, de véleménye szerint teljesen kettészakadt a mezőny, van öt csapat, amely a pontszerzésért küzd, és van még öt, amely csak a lepattanóra, az első ötös  hibájára várhat, mert egyébként önerőből nem férhet be a top tízbe.

Hülkenberg szerint mivel a megbízhatóság is minden korábbinál magasabb az F1-ben, így talán érdemes lehet átgondolni az egész pontrendszert, hogy csak tízen kapnak-e pontot, vagy hogy jár-e más részeredményért valami jutalom.

f1-haas-hülkenberg

„Trükkös helyzet, hogy húsz autó van, de csak tíz kap pontot most már nagyon hosszú ideje. Helyesnek érződik, de nyilvánvaló, hogy hatalmasak a különbségek a futamokon. Talán túl korai még ezt mondani, de ha folyamatosan ez lesz a helyzet, akkor talán érdemes ezen elgondolkodni” – idézi Hülkenberg szavait a Racingnews365.com.

„Lehetnének pontok akár az időmérőn is, vagy valami, de érdekes azt látni a költségsapka alatt, hogy az időmérőkön mennyire együtt van a mezőny, század- vagy ezredmásodpercek jelentik csak a különbséget, aztán jön a futam, és egy világ választja el egymástól a csapatokat. Ez extrém helyzet, és oda kell rá figyelni” – tette hozzá.

„Összességében a nagycsapatoknak most is több erőforrás áll rendelkezésükre, még mindig van különbség, és ezt most a futamokon láthatjuk tisztán.”

Az első három futam alatt az öt topcsapat tíz versenyzőjén kívül Hülkenberg kétszer, Kevin Magnussen és Yuki Tsunoda pedig egyszer-egyszer szerzett pontot, de a négy „külsős” pontszerzésből három is Melbourne-ben született, amikor Max Verstappen, George Russell és Lewis Hamilton is kiesett, míg Dzsiddában Lance Stroll kiesése miatt nyílt meg a 10. hely lehetősége a német előtt.

formula.hu