2023: Az olasz sajtó tudni véli, hogy Imolában érkezhet az új Ferrari. A maranellóiak teljesen átszabhatják az autójokat külsőleg is, a lényeg a hátsó futómű lesz, de a látványos oldaldobozoktól is búcsút vehet a csapat. Végül, mint emékezhetünk, nem tudták megrendezni az imolai hétvégét.
2022: A még a bahreininél is szenvedősebb dzsiddai hétvége után George Russell úgy fogalmazott: 99 százalékban a delfinezés okozza a Mercedes problémáit.
2021: Nem tartja következetesnek a versenyirányítást Christian Horner. A Red Bull csapatfőnöke szerint a Mercedes többször is használhatta a pálya egyik tiltott szakaszát a Bahreini Nagydíjon, így előnyt szerezve ezzel, míg őket azonnal büntetni akarták ezért.
2020: Mindenféle forgatókönyv felmerül azzal kapcsolatban, hogyan tudják megrendezni a 2020-as világbajnokságot a globális vírushelyzetben. A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto arról az opcióról beszél, hogy a szezon 2021. januárjába nyúlhat, két napra csökkentett versenyhétvégékkel.
2019: A Red Bull tanácsadója a csapat pilótájára fogta az istálló égető problémáját. Pierre Gasly több mint egy hónappal a szezonkezdet előtt összetörte a Red Bull tesztautóját, ami miatt még a szezonnyitó után is kapta az ívet, ugyanis Helmut Marko szerint Max Verstappen autója azért viselkedett a versenyhétvégén raliautóként, mert a baleset során kulcsfontosságú alkatrészeket veszítettek el, amiket körülményes pótolni.
2018: Egyre hangosabbak azok a hangok, melyek szerint az FIA-nak ki kell vizsgálnia a Ferrari és a Haas kapcsolatát. Elsősorban a Haas riválisai „verik az asztalt”, hogy márpedig ez így nem ér, hiszen a két csapat túlságosan szorosan működik együtt, a Haas minden lehetséges alkatrészt megvesz a maranellóiaktól – a szabályokat viszont betartják.
2017: A 2016-os világbajnok csatát elvesztő Lewis Hamilton azt mondja, hogy most, Sebastian Vettel ellen nehezebb dolga van, mint Nico Rosberggel volt az utóbbi években annak ellenére, hogy kikapott tőle. A brit szerint most végre a legjobb ellenféllel mérkőzik és hálás érte, hogy Vettel, illetve a Ferrari ellen küzdhet.
2016: Már az első futam után többen is kijelentik, hogy az F1-be frissen megérkező Haas nem tiszta eszközökkel épített ilyen jó autót – Romain Grosjean rögtön pontot szerzett az újonc istállóval Melbourne-ben és egyáltalán nem sereghajtó volt az amerikai csapat, sőt. Főleg Pat Symonds és a Williams érzi magát sértettnek, szerinte most már semmit sem jelent az, hogy ha valaki konstruktőr, mert a Haas is megvehet mindent a Ferraritól „csak úgy”.
2015: Lewis Hamilton szerzi meg a pole-pozíciót Malajziában, miután az esős időmérő edzésen néhány századdal legyőzi Sebastian Vettelt. A hétvége folyamán erősnek tűnt a Ferrari, de az esőben Hamilton volt a leggyorsabb, míg Nico Rosberg szűk fél másodpercet kapott csapattársától – a többiek egy másodpercen kívülre kerültek, Kimi Raikkönen pedig a Q3-ba sem jutott be.
2014: A Red Bull újfent az FIA-hoz fordult annak érdekében, hogy tisztázzák az üzemanyag-áramlást ellenőrző szenzort érintő kérdéseket. Azok után, hogy Daniel Ricciardót kizárták az Ausztrál Nagydíjról, a sepangi szabadedzéseken is elromlott a szenzor, ezért Christian Horner úgy nyilatkozott, hogy mindenképp változást szeretnének annak érdekében, hogy elkerüljék a további büntetéseket.
2013: Sebastian Vettel bocsánatot kért azért, amiért a Malajziai Nagydíjon figyelmen kívül hagyta a csapat utasítását arra nézve, hogy ne előzze meg Mark Webbert a futam záró szakaszában. A háromszoros világbajnok személyesen kereste fel a Red Bull milton keynes-i gyárát, ahol a csapat összes tagja előtt tett bűnvallást.
2012: Eddie Jordant a Brit Birodalom Érdemrendjével tüntették ki a motorsportban tett szolgálataiért – saját néven futó csapata 250 nagydíjon állt rajthoz 1991 és 2005 között, mely alatt számtalan emlékezetes pillanatot szerzett a sportág rajongóinak, négy győzelme mellett.
2011: A Pirellinél úgy látják, hogy saját magukat is meglepték visszatérésükkel. Mindez annak a fényében nyert értelmet, hogy a holtszezonban mindenki sokkal gyorsabb kopásra számított, ami egy szerencsejátékká tette volna a versenyeket, de a szolidan alakuló évadnyitó ennek ellenkezőjéről árulkodott.
2010: Zseniális küzdelmet hozott az Ausztrál Nagydíj, melyet a változatos időjárásban pazar gumistratégiával operáló címvédő, Jenson Button nyert meg, először a McLaren volánja mögött. A brit ellenfelei többségénél hamarabb váltott száraz gumikra a sok helyen még nedves pályán, igaz, győzelmében közrejátszott az is, hogy Sebastian Vettel futam közepén kicsúszott az élről. A második helyre a szintén fantasztikus teljesítményt mutató Robert Kubica állhatott fel a Renault-val, míg a harmadik hely Felipe Massáé lett.
2009: Sokkoló, de várható eredménnyel zárult az évadnyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzése: A Brawn GP párosa, Jenson Button és Rubens Barrichello sajátította ki az első sort a vasárnapi versenyre – a brit három tizedet adott csapattársának és hatot a harmadik helyezett Sebastian Vettelnek. Nagy csalódás volt a McLaren teljesítménye: Heikki Kovalainen a 14., Lewis Hamilton a 15. helyen végzett.
2008: Elhunyt Jean-Marie Balestre, a FISA korábbi elnöke, aki 1979 és 1991 között töltötte be ezt a pozíciót. Emellett ott volt a Francia Autósport Szövetség, az FFSA alapítói között is, melynek első elnöke lett 1973-ban. Legemlékezetesebb momentumai a majdnem a sportág kettészakadásához vezető FISA-FOCA-háború a nyolcvanas évek közepén, valamint részrehajlása voltak Alain Prost és Ayrton Senna csatározásaiban.
2007: Egyre több helyről erősítik meg, hogy hamarosan Szingapúr is beszáll az F1-be, de Malajziában úgy gondolják, hogy ezzel nem egy rivális helyszínt kapnak maguk mellé, annak ellenére, hogy a pályák közel lennének egymáshoz, ráadásul a városállam a sportág történetének első villanyfényes versenyét akarja megrendezni.
2006: Fernando Alonso eddig egy győzelmet, és egy második helyet tudhat magáénak a bajnokságban, és magabiztos afelől, hogy meg tudja védeni 2005-ben szerzett világbajnoki címét. „Nem érzek nyomást. Azután hogy tavaly nyerni tudtam, már aggodalom nélkül tudok koncentrálni a győzelmekre és a világbajnoki címre” – nyilatkozta a 24 éves hispán.
2005: Mark Webber bevallotta, hogy majdnem kihagyta az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat korábbi bordasérülése miatt. A Williams pilótája rossz üléshelyzet miatt volt kénytelen nagyobb figyelmet fordítani fizioterapeutája intelmeire, valamint csak beinjekciózva tudott teljesíteni az évad első két nagydíján.
2003: Helyi támogatók erőfeszítései ellenére nem tér vissza a naptárba a Belga Nagydíj – határozott egy Verviers-i bíróság. Korábban azért törölték a nagy múltú versenyt, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség nem tudott megegyezni a belga kormánnyal a dohányreklámokkal kapcsolatban. A helyi üzletemberek azzal érveltek, hogy az FIA-nak nincs joga ahhoz, hogy közbelépjen a csapatok és a kormány diskurzusába.
2002: „Ha megépítik a pályát, megpróbálom berakni a versenynaptárba” – ezek a szavak Bernie Ecclestone száját hagyták el a tervezett Török Nagydíjjal kapcsolatban, majd hozzátette, nem lát rá okot, hogy miért ne rendezne futamot Isztambulban.
2001: Rubens Barrichello szerint a sajtó félreértelmezte szavait, melyeket a Maláj Nagydíj után mondott. Akkor úgy nyilatkozott, hogy Michael Schumacher manővere a futam után „szomorú volt”, de utána sietett hozzátenni, hogy semmilyen problémája sincs csapattársával. „Már Malajziában beszéltem vele, aztán telefonon is. A sajtó csak felfújta az egészet.”
2000: Bernie Ecclestone nem szándékozik lelépni a sportág éléről, és úgy nyilatkozik, hogy csak akkor teszi azt meg, ha egy koporsóban kell őt kivinni a paddockból. Az F1 69 éves irányítóját még azt sem tántorítja el, hogy fél évvel ezelőtt szívműtéten esett át.
1996: Patrick Head elutasítja azokaz a vádakat, hogy Ayrton Senna halálos balesetét az FW16-os törött kormányrúdja okozta volna, és az autóból származó adatokra támaszkodva azt állítja, hogy a kérdéses kormánymű működött a végzetes becsapódás pillanatában.
formula.hu