A Williams csapatfőnöke jelentést adott arról, hogyan áll az Ausztrál Nagydíj szabadedzésén megsérült karosszéria – eredetileg Alex Albon autója – javítási folyamata.
„Azt látom, hogy jól állunk, a karosszéria időben el fog készülni Suzukára” – nyilatkozta James Vowles. „A javításra való felkészülést egyébként már Melbourne-ben elkezdtük. Fotókat készítettünk a sérülésekről, illetve a roncsolásmentes tesztelés módszerét is alkalmaztuk. Ezeknek a megoldásoknak köszönhetően könnyedén képet tudtunk szerezni arról, hogy mekkora sérülést szenvedett az autó. Az előkészületek kulcsfontosságúak voltak, hiszen hétfő hajnali kettőkor már rögtön neki tudtunk látni a munkálatoknak, nem pedig akkor kellett kitalálnunk, hogy mit fogunk csinálni, hanem konkrét tervünk volt a javítást illetően.”
Az eset kapcsán, konkrétan Logan Sargeant félreállítása miatt mélyültünk el a Formula-1 múltjában. Utoljára 1986-ban indult versenyző nagydíjon csapattársa autójával, s az elmúlt 50 évben amúgy sem volt túl gyakori az ilyesmi – de akadt egy-két nagyon érdekes eset is köztük. Bővebben.
(James Vowles melbourne-i döntéséről, miszerint Albonnak adta Sargeant autóját, megoszlanak a vélemények, de Helmut Marko most a Williams csapatvezetője mellé állt: logikusnak tartja a döntést, amelyen akár 10 millió dollár is múlhat.)
Hosszú ideje szólnak találgatások arról, hogy a MotoGP – és egyébként a Superbike-világbajnokság – kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sportsot eladnák, most pedig a Financial Times arról számolt be, hogy megköttetett az egyezség a Formula-1-et is 2016-ban felvásárló Liberty Mediával, amely nagyjából 4 milliárd eurós összegért venné birtokba a szériát. Részletek itt.
Rengeteg jelölt neve merült fel Lewis Hamilton megüresedő Mercedes-ülésére, de kik azok, akiknek reális esélyük van, mi döntheti el ezt a kérdést, milyen érvek szólnak az egyes jelöltek mellett, és ki az, aki a legvalószínűbb választás lehet? Ezekről beszélgettünk Pitwall Talk című F1-es kibeszélő műsorunk legfrissebb, csütörtöki adásában.
Fontos felismerésre került sor Ausztráliában a Mercedesnél, rájöttek a W15 egyik nagy gyengeségére. Kirajzolódott egy mintázat James Allison műszaki stábja számára: ahogy az aszfalt melegszik, az F1-es autó gyengébben teljesít napon belül. A megoldás lehet gyors és komplikált. Bővebben.
Helmut Marko tagadja, hogy ultimátumot adott Ricciardónak, aki kemény kritikát kapott máshonnan, Lawson pedig az esélyre vár – de nem fog örökké várni a Red Bullra. Továbbiak erről itt.
Seggfej Alonso, spanyol szupercsapat, megátkozott Russell
Egy csokornyi érdekes vagy keresetlen megjegyzés érkezett F1-es véleményvezérektől. Az egykor királykategóriában induló Giedo van der Garde a hétvégi balesetről mondta: „Ez egy piszkos trükk volt Alonso részéről. Láthatjuk, mennyivel lassabban érte el a kanyart, mint korábban. Egyenesben fékezni, az igazán nincs rendben! Nagyon tisztelem Alonsót, de egy igazi seggfej. Ahogy Russell is, csak kicsit kevésbé…”
Lando Norris pedig Carlos Sainzról beszélt: „Hülye, aki alábecsüli őt. Tudjuk már, hogy mire képes, milyen szintű erőfeszítést tesz bele, milyen a hozzáállása és az elszántsága, hogy ő legyen a legjobb. Pont ezt bizonyította vasárnap és az elmúlt hetekben is.”
Az egykori csapatfőnök, Eddie Jordan a spanyol jövőjére vonatkozóan adta le tippjét: „Jelen pillanatban azt mondanám, ha a Red Bull elveszít egy Maxot vagy lecserél egy Perezt, akkor Carlos lesz az egyik kulcsjelölt. De ne lepődjünk meg azon, ha egy teljesen spanyol Aston Martin-felállást látunk jövőre.”
Zseniális poszt jelent meg a közösségi médiában: George Russell melbourne-i kiesése után rengetegen azonnal észrevették, hogy Sainz minden F1-es győzelmekor balesetet szenved a brit, 2022-ben Silverstone-ban az első, 2023-ban Szingapúrban, valamint a hétvégén pedig az utolsó körben. Azonban egy X-felhasználó egy ennél is különösebb egybeesésre figyelt fel…
Szafari Rali és Tokió ePrix a hétvégén
Bár F1-es futamot nem rendeznek, így sem maradunk teljesen autósport nélkül a húsvéti hosszúhétvégén. A WRC mezőnye ugyanis Kenyában versenyez a Szafari Ralin, a Formula-E Tokióba látogat, a NASCAR pedig a Richmond Racewayen teszi tiszteletét a következő napokban. Mutatjuk a hétvége programját a közvetítésekkel együtt – figyelem: vasárnap hajnalban órát állítunk (2-ről 3-ra tekerjük előre az órákat), így a vasárnapi és hétfői program már a nyári időszámítás szerint értendő!
Az elektromos szériában két legendás név fog feltűnni: a Lola a Formula–E-t veszi célba, méghozzá nem is akárkivel, hiszen a brit cég technikai partnere a Yamaha lesz. Azt egyelőre nem jelentették be, hogy kiknek az oldalán érkezik meg a Lola–Yamaha a szériába, de legnagyobb valószínűség szerint az ABT partnereként, akik már korábban bejelentették, hogy a szezon végén véget ér együttműködésük a Mahindrával.
formula.hu