A Mercedes 2018 nyara óta első kettős kiesését jegyezte az F1-es Ausztrál Nagydíjon, miután Lewis Hamilton motorhiba miatt még a futam első harmadában a pálya szélére húzódott, George Russell pedig az utolsó körben falnak csapódott Fernando Alonso üldözése közben – a spanyolt később veszélyes vezetésért megbüntették.
A Mercedes a nullázással már közel harminc ponttal lemaradt a McLarentől a konstruktőri pontversenyben, s a leintés után Toto Wolff se tudta elővenni a kincstári optimizmust, s maga is elismerte, hogy teljesen le van sújtva a történtektől: „Ezt nehéz lenyelni, nagyon nehéz” – kezdte a Mercedes csapatfőnöke.
„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy pozitívan és optimistán látom a helyzetet, de mégis le kell győzni a mardosó negatív gondolatokat, és azt kell mondani, hogy fordítani fogunk a helyzeten. De ez ma nagyon, nagyon brutális érzés” – mondta Wolff, aki részletezte is, hol látta igazán gyengének a csapat teljesítményét:
„Egyes pillanatokban nagyon hiányzott a tempónk, és bár a végén voltak olyan időszakok, amikor relatíve minden rendben volt, de még mindig nem ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk. Láthattuk, hogy a második etapban nem tudtunk a közepesen haladó Fernando közelébe kerülni, s a köridőnk egy másodperccel maradt el a McLarenétől” – folytatta Wolff, és bár kiemelte, hogy a hajrában versenyképesek lettek a köridők, összességében most sem szívderítő a helyzet:
„Abban a hitben kezdtük a szezont, hogy ez az autó jobb a tavalyinál. Aztán most nézzük meg a tavalyi évet ugyanitt! Leclerc kiesett, Sainz negyedik lett, bár büntetés miatt kiszorult az első tízből, a McLarenek pedig valahol a 17., 18., 19. helyen végeztek. Most meg 40 másodperccel előttünk vannak!”
„Szóval egyrészt szeretném orrba vágni magam, de másrészt ez is azt bizonyítja, hogy ha jól csinálod a dolgokat, akkor nagyon gyorsan fordítani tudsz a helyzeten” – értékelt Wolff, aki arra a kérdésre is reagált, hogy vajon ő lehet-e a legmegfelelőbb személy arra, hogy a Mercedest visszavezesse a sikerek útjára:
„Társtulajdonosként gondoskodnom kell arról, pozitív és kreatív hatással legyek a csapatra, szóval én lennék az első, aki azt mondaná, hogy ha valakinek jobb ötlete van, szóljon, mert én abban vagyok érdekelt, hogy a lehető leggyorsabban javítsunk a csapat helyzetén” – mondta, kiemelve azonban azt, hogy a probléma az autóval van, nem pedig szervezeti oldalon.
formula.hu