Szokatlan képsorokkal indult az Ausztrál Nagydíj: Max Verstappen remekül rajtolt, ám két körrel később a második helyről rajtoló Carlos Sainz meg tudta előzni – a hollandtól pedig több, hibát jelentő rádiózást hallhattunk. Ezután az RB20-as elfüstölt, és a háromszoros világbajnok kiállni kényszerült.
Verstappen így magyarázta a műszaki meghibásodást: „A jobb hátsó fék beszorult abban a pillanatban, hogy elrajtoltunk. Emiatt a hőmérséklete egyre csak nőtt, addig a pontig, míg ki nem gyulladt” – fogalmazott a Formula.hu jelenlétében. „Amikor az egyik oldalon ez így be van szorulva, kézifékként működik. Tudjuk, hogy ez a probléma, de még nem tudjuk, mi okozta.”
„Az első kör után volt egy pillanat, ami után egyre forrósodott minden, és olyan volt, mintha behúzott kézifékkel próbáltam volna versenyezni. Persze nem tudtam, hogy ez történik – annyi érződött, hogy az autó egyensúlya teljesen felborult.”
Nem a megszokott helyzet
Verstappen szerint hiába volt ennyire megbízható az autójuk, egyszer mindenkinél elfordulnak technikai meghibásodások: „Valamilyen szinten izgatottá tesz. Természetesen szeretnék nyerni, sok remek futamunk volt egyhuzamban, megbízható az autónk. Tisztában voltam vele, hogy el fog jönni a nap, amikor kiesek egy futamból műszaki okok miatt – sajnos ez ma történt meg.”
„Nagyon jó sorozatban voltunk, de ettől függetlenül sem szeretnénk, hogy kiessen egy autónk. A lényeg, hogy megértsük a hiba miértjét” – fogalmazott a holland.
Arra a kérdésre, hogy érez-e csalódottságot, így felelt: „Nem kifejezetten. Persze csalódott vagyok, hogy nem fejezhetem be a futamot, hiszen jó esélyünk lett volna nyerni. A rajtrácsra vezető körön jó volt az egyensúly, magabiztosnak éreztem magam – azonban vannak dolgok, amiket nem tudunk kontrollálni.”
A közvetítésben, közvetlenül a holland kiállását követően ingerült mutogatást láthattunk tőle a csapattársai felé – ez Verstappen elmondása szerint nem a meghibásodásra irányult: „Szimplán nem értettem, miért cserélnek kereket, amikor ég az autó. Ennyi volt az oka.”
formula.hu