A hatmilliárd forintos film akkor lenne piaci siker, ha legalább 2,8 millióan megnéznék.
Özönlenek a nézők a Petőfi-filmre: a Most vagy soha! március 14-i bemutatója óta több mint 100 000 ember nézte meg a nagyszabású, történelmi kalandfilmet – közölték a film producerei és a Forum Hungary szombaton az MTI-vel.
Az örömhírt Rákay Philip, a film kreatív producere is alig hitte el, „szinte hihetetlen szám”, utalt a magas nézettségre. Hozzátette, nagyon jól esik neki, hogy „a nemtelen támadások ellenére is ennyien kiállnak a filmünk mellett”.
De mit is nevezünk sikernek? Ahogyan azt korábban megírtuk, nem feltétlenül jelzi előre a film sorsát az első hétvége. Ahhoz pedig, hogy egy hatmilliárdos film piaci értelemben sikeresnek mondható legyen 2,8 millió nézőre lenne szükség, ennek ötödét is alig hozta össze magyar film a rendszerváltás óta.
A siker egy másik mérőfoka lehet a nézők véleménye, ezen a téren azonban nincs mivel büszkélkedni. Az IMDb 15 ezer véleményezője a filmet mindössze 1,6 pontra értékelte a tízes listán, amiből 12 ezren adtak 1 csillagot minden idők legtöbb közpénzét elégető produkciójára. Ezeket persze lehet, mint protestszavazat értékelni, de még így is jól mutatja, milyen érzelmeket vált ki a legújabb kurzusfilm. Az „özönlenek a nézők” jelenséghez pedig az is hozzájárulhat, hogy több iskolából is kötelező módon vezényeltek ki diákokat a mozikba. Egy ferencvárosi iskolában például igazolatlant kaptak azok, akik nem mentek el a vetítésre.
HVG