A Williamsnél történtek a legfontosabb események a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj pénteki napján, miután Alexander Albon összetörte az autóját az első szabadedzésen. A sérülés pedig olyannyira jelentősnek bizonyult, hogy a helyszínen nem is tudták megjavítani a karosszériát, és mivel nincs tartalékja a grove-i istállónak, ezért úgy döntöttek, Logan Sargeant autóját kapja meg a thai-brit pilóta a hétvége további részében, míg a másodéves amerikai kihagyja a szombatot és a vasárnapot.
Mint arról FormulaPlusz rovatunkban már írtunk, a Williams azért került ilyen helyzetbe Melbourne-ben, mert a télen jelentős változtatást eszközöltek a karosszériák építésével kapcsolatban, a gyártással viszont emiatt megcsúsztak, ezért nincs tartalékjuk az Albert Parkban. Mindezt James Vowles, a Williams F1-es főnöke is elmagyarázta a csapat által közzétett videóban:
„Nagy reményeink voltak ide érkezve. Tavaly versenyképes csomagunk volt Melbourne-ben, de pontok tekintetében nem hoztuk a várt teljesítményt. Idén tudjuk, hogy egy jól kiegyensúlyozott csomagunk és egy jó alapunk van, amellyel dolgozhatunk. És az első szabadedzés első körei után valóban minden nagyon biztató helyzetet mutatott azzal, hogy az autóink a top 10 közelében tartózkodtak.”
„Amint felraktuk Alexnek a lágy gumikat a gyorskörére, eltalálta a rázókövet a 6-os kanyarban. Szerencsétlenül esett és ez a falba lökte. A kár jelentős volt. A váltó kettétört, az erőforrásban jelentős kár esett, a karosszéria jobb eleje pedig annyira megsérült, hogy azt nem lehetett kijavítani a pályán.”
„A legfontosabb számomra, hogy Alex jól van a baleset után. Óriási baleset volt. Talán a tv-ben is láttátok csak a pályán szétszóródott törmelék alapján, és ilyen körülmények között mindig a versenyző egészsége az első, és jól van.”
„Ugyanakkor a dolgok hátulütője, hogy nincs tartalék karosszériánk itt Melbourne-ben. A tél folyamán végrehajtott munka során az abszolút határokat feszegettük a szervezettel. Mindent addig kitoltunk, amennyire csak tudtuk. És ennek az egyik eredménye, hogy eléggé megkéstünk a gyártás bizonyos részeivel, így a tartalék karosszéria ütemezése is hátrébb került.”
„Egyetlen csapat sem tervez tartalék karosszéria nélkül elutazni egy versenyre, hiszen ezzel kockázatot teremtünk. A legjobb esetben is kényelmetlen a helyzet, a legrosszabb esetben pedig az egyik autó nem versenyez. És pontosan ezzel a helyzettel szembesültünk ma. Biztosítanunk kell, hogy soha, de soha ne hozzuk magunkat újra ilyen helyzetbe a jövőben. Azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk, és egyszerűen nem azért jöttünk létre, hogy szombaton és vasárnap csak egy autónk legyen itt” – jelentette ki Vowles.
Vowles azt is elmondta, hogy a pontszerzési esélyeik maximalizálása érdekében döntött úgy, hogy Albon folytathatja az egyetlen ép karosszériával, mivel mint rámutatott, a mezőny második felében akár egy-egy pont is dönthet majd az év végi konstruktőri világbajnoki elszámolásnál:
„Én hoztam meg a döntést, hogy Logan nem versenyez ezen a hétvégén és hogy Alex megkapja a karosszériát, hogy azzal folytathassa a Williams színeiben szombaton és vasárnap. Ez volt az egyik legkeményebb döntés, amelyet meg kellett hoznom, amióta itt vagyok ennél a csapatnál.”
„A középmezőny viszont olyan hihetetlen szoros, hogy egy vagy két pont jelentheti majd a különbséget a szezon végén a hatodik és a tizedik helyezett között. Jelenleg ezredmásodpercek vannak az autók között. És amennyire fáj, hogy egy pilóta a saját hibáján kívül nem fog versenyezni vasárnap, a csapatot kell mindenek elé helyeznem.”
„Logan nagyszerű volt. Itt van, hogy így támogassa a csapatot. Egyértelműen nagyon fáj neki ez a döntés, de ugyanannyira erős is abban, hogy tudja, hogy a csapat mindenekelőtt a prioritás. Amit elmondhatok, hogy a karosszériát a lehető leggyorsabban visszajuttatjuk az Egyesült Királyságba, és megjavítják, hogy Japánban újra két autóval versenyezhessünk.”
formula.hu