2023-ban az európai polgárok 59 százaléka használta a közösségi médiát – derül ki az Eurostat összevetéséből. Az uniós statisztikai hivatal szerint a legaktívabbak a dánok, ahol ez az arány 91 százalék, a lista második helyére Ciprus (83%) került, a szigetországot Magyarország követi, nálunk az emberek 81 százaléka használja a Facebookot, az X-et, az Instagramot, a Tiktokot és társait.
Ami a régiókat illeti, nálunk leginkább Budapesten és Pest megyében aktívak az emberek, a fővárosban az emberek 86 százaléka aktív az oldalakon. Nyolcvan százalék alatt csak az uniós szinten is a legkevésbé fejlett régiók közé tartozó területeken, Észak-Alföldön és Észak-Magyarországon volt ez az arány.
A közösségi média legkevésbé a franciákat érdekli, ott az embereknek mindössze 44 százaléka nézegeti ezeket az oldalakat, de a németeknél is az emberek kevesebb mint fele (49 százalék).
HVG