2023: Az FIA-nál jelezték: felül fogják vizsgálni a szabályokat azt illetően, miként és mikor lehet hozzányúlni az F1-es autókhoz a bokszkiállások során azok után, hogy Fernando Alonsót előbb megbüntették, majd visszaadták neki a dobogós helyezését egy ilyen jellegű kihágás miatt a Szaúd-arábiai Nagydíjon.
2022: Ferrari és Red Bull párharcával indult a 2022-es szezon – Leclerc és Verstappen három körön keresztül előzték oda-vissza egymást a futam közepén. Az utolsó körökben mindkét Red Bull elvérzett, így a Ferrari kettős sikert ünnepelhetett az F1 új korszakának első versenyén.
2021: A bahreini tesztelés leggyorsabbja, Max Verstappen nem tartja magát a vb-cím fő esélyesének. Szerinte továbbra is a Mercedes a favorit, annak ellenére, hogy a német csapat bevallottan nem derítette fel, milyen probléma miatt volt instabil a W12 hátsó része Szahírban.
2020: Virtuális nagydíjakkal helyettesítik az elmaradt futamokat. A koronavírus-járvány terjedése miatt az F1 rövid időn belül lefújta az Ausztrál és a Monacói Nagydíjat, a Bahreini, Vietnámi, Holland és Spanyol Nagydíjat pedig elhalasztotta, így nyár elejéig egészen biztosan nem rendeznek versenyeket. A holtidő kitöltésére az illetékesek úgy döntöttek, a felszabaduló hétvégéken szimulátorversenyeket szerveznek, amelyeken sztárvendégek szereplése várható.
2019: „Max mindig kiszolgálja a közönséget. Nagyszerű show-t tud produkálni a versenyek során. Kétség nélkül, az ő jelenléte az egyik legjobb dolog ma a Formula-1-ben” – méltatta a fiatal hollandot legutóbbi, Sebastian Vettel elleni melbourne-i előzése nyomán Giancarlo Fisichella.
2018: Lewis Hamilton arról beszél, hogy úgy akar világbajnok lenni, hogy az ellenfelei is a legjobb formájukat hozzák – itt elsősorban a Ferrarira és Sebastian Vettelre gondol. „Úgy akarom megverni őket, hogy éppen a legjobb formájukban vannak, mert az fáj a legjobban és én ezt szeretem” – mondja a címvédő.
2017: A Williams új technikai igazgatója, Paddy Lowe szerint a grove-iak bizonyos területeken „kérdés nélkül” jobbak, mint a Mercedes, ahonnan érkezett, úgyhogy szerinte gyorsan visszatalálhat a helyes útra a csapat. „Hihetetlen történetnek” tartja, hogy a Williamsnél dolgozik és alig várja már, hogy megfordítsa a csapat helyzetét.
2016: Nico Rosberg nyeri a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, miután a Ferrari eltaktikázza magát – Raikkönen ki is esik technikai hiba miatt, Vettel pedig végül csak harmadik lesz. Rosberg tulajdonképpen simán megveri kissé túl nyugodtnak tűnő csapattársát, Lewis Hamiltont, aki szerint ez még nem gond, sok van még hátra, örül a kettős győzelemnek…
2015: Felmerül az F1-es paddockban, hogy a Mercedes talán nem az „igazi” motort szállítja a partnereinek, de a Williams és a Force India képviselői is arról beszélnek, hogy ez nem igaz, az adatok alapján ugyanolyan erősek az ő motorjaik is, mint a gyári istállóé, ráadásul mindez szerződésben is van foglalva. A pletyka azonban tartja magát…
2014: Ron Dennis, a McLaren vezére azt várja, hogy az első futamról a másodikra körönként fél másodpercet javuljon a csapata, szerinte ez teljesen reális elvárás – igaz, ez még mindig kevés lenne a gyári Mercedeshez képest. Dennis szerint minél gyorsabban futamokat akarnak nyerni ismét, ehhez pedig mindenük adott is.
2013: „Tízszer olyan jó” – röviden így értékelte Felipe Massa az idei szezonkezdetet összehasonlítva az előző évivel, és örül, hogy stabilan a Force India és a Williams előtt jár a Ferrari – ha a Red Bull tempójára nem is képesek, de így is veszélyt jelenthetnek Vettelékre már a szezon elejétől kezdve.
2012: A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel szerint jelenleg, a szezon elején nem a Red Bull, hanem a McLaren a leggyorsabb – szerinte Melbourne-ben megmutatták ezt a wokingiak, az ő csapatának pedig fel kell zárkóznia. „Tény, hogy Melbourne-ben Jenson Button verhetetlen volt” – fogalmaz Vettel.
2011: Lewis Hamilton egy interjúban távlati céljairól beszélt – mint kifejtette, tíz év alatt két világbajnoki cím neki kevés lenne, ennél többre vágyik, majd hozzátette: „A McLaren egy hihetetlen csapat, itt dolgoznak néhányan a legfantasztikusabb emberek közül, akikkel valaha találkoztam. Ahogy a versenyzőiket kezelik, az egészen fantasztikus, kiváltság ennek az istállónak a része lenni.”
2010: Három fiatal tehetség, Jules Bianchi, Mirko Bortolotti és Daniel Zampieri is kipróbálhatta a Ferrari tavalyelőtti versenygépét Fioranóban. „Jerez óta sokkal magabiztosabb lettem, a mai napon a határon autóztam” – nyilatkozta az ifjú francia a teszt után.
2009: Miután a FOTA tiltakozott a pontrendszer azonnali megváltoztatása ellen, az FIA elhalasztotta az új szisztéma bevezetését, melynek értelmében 2010-től az lesz a világbajnok, aki a legtöbb futamot nyeri.
2008: Gerhard Berger kijelentette, hogy akkor is szeretne a Toro Rosso első embere maradni, ha Dietrich Mateschitz valóban megválik az istállótól, ahogy arról a héten hallani lehetett. A Red Bull tulajdonosa legkésőbb 2010-re túladna a faenzai kiscsapaton.
2007: A tavaly visszavonult Michael Schumacher nem utazik el a Ferrari tengerentúli versenyeire, s legkorábban Barcelonában tűnik majd fel a paddockban – számolt be róla az Autosport.
2006: Letárultak a tárgyalások Fuji és Bernie Ecclestone közt, így 2007-től már a hegy lábánál rendezik a Japán Nagydíjat. Egyelőre kérdéses, hogy Suzuka esetleg valamilyen más néven, például Csendes-óceáni Nagydíjként szintén a naptár része maradhat-e.
2005: Fernando Alonso megszerezte karrierje második futamgyőzelmét, miután rajt-cél győzelmet aratott Jarno Trulli előtt, aki a Toyota első dobogós helyét érte el. Harmadik lett Nick Heidfeld a Williamsszel, míg a címvédő Michael Schumacher hetedikként ért célba. A szezonnyitót megnyerő Giancarlo Fisichella versenye Mark Webberrel ütközve idő előtt véget ért.
2004: Michael Schumacher szenzációs, 1:33,074-es köridővel szerezte meg a sepangi pole-t a jaguaros Mark Webber előtt, aki saját maga és csapata számára először szerzett elsősoros rajthelyet. Mögülük Schumacher csapattársa, Rubens Barrichello és a williamses Juan Pablo Montoya indulhat. A tavalyi pole-pozíciós Fernando Alonso szintén az élmenők közt lehetett volna, ám döntő körén hibázott, és a kavicságyban kötött ki.
2003: „Az Ausztrál Nagydíjnak saját szabályai vannak, nincs okom arra, hogy máshogy gondoljam, mint eddig: normális körülmények közt versenyképesek vagyunk és jó esélyünk van a győzelemre” – nyilatkozta a szezonnyitót csak a negyedik helyen záró ötszörös bajnok Michael Schumacher.
2002: Német sajtóértesülések szerint a Peugeot gyári csapattal térne vissza a Formula-1-be, ahonnan 2000 végén távozott, miután rendkívül gyenge évet zártak a Prost partnereként.
2001: A korábbi Formula-1-es pilóta és jelenlegi szakkommentátor, Martin Brundle szerint Mika Hakkinen tehetségesebb versenyző Michael Schumachernél. Brundle hozzáteszi, hogy minden idők legjobbja Aytron Senna, de a két említett nagyon közel áll hozzá. Úgy fogalmaz, hogy ha a gyerekei életét kellene feltennie valamelyikükre, akkor egy körön Hakkinenre, egy teljes futamon Schumacherre tenné.
1999: A Jordan versenyzője, Heinz-Harald Frentzen kifejtette, hogy a Ferrari szerinte miért nem nyeri meg idén sem a világbajnoki címet. „Azt hiszem, az a legnagyobb bajuk, hogy mindig egyedül tesztelnek, és így nem látják, mit tesznek a többiek.”
1998: Miután nem tudott ülést találni magának az idei szezonra, Jos Verstappen a Benetton tesztpilótája lesz – a holland versenyző 1994-ben már versenyzett a csapatnál, s két dobogós helyet is szerzett.
1996: Immár biztos, hogy Michael Schumacher a tavalyi sebességváltóval teljesíti a következő két nagydíjat, ami hátrányt jelenthet számára, mivel az új váltóval erősebb köridőket lehetett elérni – a megbízhatósága viszont elmaradt a várttól.
formula.hu