A Birkin táska valódi státusszimbólum, a francia luxuscég pedig megválogatja, kinek ad el belőle. Kicsit túlságosan is.
Pert indított a Hermès ellen két kaliforniai. A felperesek azt kérik számon a francia luxuscégen, hogy hiába fizettek volna annak ikonikus táskájáért, a Birkinért, nem jutottak hozzá.
A negyven éve piacra dobott, azóta a világ leghíresebb és egyik legdrágább női táskájává vált Birkin alapára tízezer dollár, ám a másodpiacon ennek többszöröséért lehet megvásárolni. Erre magyarázat a cégnek az a gyakorlata, amely miatt most bírósághoz fordultak a kaliforniaiak, akik mindketten megpróbáltak a Hermèstől vásárolni, ám kudarcot vallottak.
Az egyikük több tízezer dollárt költött a cégnél, ám amikor ezek után egy második Birkinre nyújtotta be az igényét, azt a választ kapta, hogy a különleges táskákat csak a hűséges vásárlók számára tartják fenn, ami szerinte arra utal, hogy még ennél is több pénzt kellett volna náluk hagynia.
A másik felperes tavaly többször próbált táskát vásárolni, de minden alkalommal azt a választ kapta, hogy egyéb termékeket is meg kell vennie ahhoz, hogy igényelhessen az ikonikus darabból.
A Hermès nem az egyetlen luxuscég, amelyik kiegészítőinek megvásárlását az ügyfél korábbi beszerzéseihez köti. A Rolex órák vagy a Porsche 911 esetében is hasonló gyakorlattal szembesülhetnek a fogyasztók – jegyzi meg a Business Insider.
HVG