Sírás a parkolóban: Ocon karrierje mélypontja

Az Alpine francia versenyzője, Esteban Ocon nemrég a High Performance Podcast vendége volt, s többek között arról is beszélt, milyen érzései voltak annak kapcsán, hogy az általa az F3-ban legyőzött Max Verstappen azonnal bekerült az F1-be, míg az ő útja ennél döcögősebben alakult – tegyük hozzá, így is 20. születésnapja előtt debütálhatott, amivel akkor minden idők 9. legfiatalabb versenyzője volt.

ocon-2018

De ahogy Ocon elmesélte, nem ez volt karrierje mélypontja. Miután 2018 végén az új tulajdonos, Lawrence Stroll (és fia, Lance) miatt távoznia kellett a Racing Pointtá átlényegülő Force Indiához, Ocon a Renault-nál próbált helyet találni, de a franciák végül visszaléptek, amiért Toto Wolff annak idején kritikával illette a franciákat, és végül a Mercedes tartalékversenyzői szerepét volt kénytelen elvállalni.

Ocon tehát a csillagosok tartalékjaként vett részt a melnourne-i szezonnyitón, ahol szembesült a keserű valósággal: „Az első versenyen arról beszélgettem a Mercedesnél, hogy mikor fogom tesztelni az autót. Ezt mondták, hogy ó igen, három vagy négy hónap múlva tesztelhetsz majd” – idézte fel Ocon az öt évvel ezelőtt történteket.

ocon-mercedes

„Aztán visszaültem az autóba a parkolóban, és zokogtam. De szerencsére megtaláltuk a megoldást a visszatérésre. Azt hiszem, az volt a legmélyebb pillanat. Ausztrália, 2019” – folytatta a francia, aki persze tartalékként megpróbált hozzájárulni a sikerekhez, azonban sosem volt teljes az öröme:

„Nagyon örültem a csapat sikereinek, mert én is részese voltam ennek, hozzájárultam a szimulátoros munkához, az összes fejlesztéshez. De arra gondoltam, hogy mi lenne, ha a versenyeken is én vezetném azt az autót? Annyira domináns, annyira gyors. Elég kemény volt, hogy nem lehettem ott  a pályán.”

Két szék között a padlóra

Ocon arról is beszélt, hogy úgy tűnt, két csapatnál is esélye lehet 2019-re, de végül mégis hoppon maradt: „Két szerződésünk is volt, az egyiket már csak alá kellett írnom, hogy 2019-ben ott versenyezzek. De úgy döntöttünk, hogy a másikhoz megyünk, az viszont nem jött össze. A felek közötti félreértés miatt alakult így, és olyan dolgok miatt, amelyekre nem voltam hatással.”

A francia versenyző úgy érezte, hogy ez nem fair, mivel összességében jó teljesítményt nyújtott 2018-ban, de visszatekintve nem érzi elvesztegetett lehetőségnek a 2019-es szezont sem: „Sokat tanultam a Mercedes tartalékosaként 2019-ben. Domináns évük volt, rengeteg dolog a mai napig a hasznomra válik, és emiatt komplettebb versenyzőként tértem vissza 2020-ban.”

ocon-2024_1

Ocon arra is kitért, mit tanított neki az egyévnyi távollét: „Nagyon hiányzott a vezetés, és ez még jobban megszerettette velem a sportágat, mert rájöttem, milyen szerencsés voltam, hogy versenyezhettem. Amikor a teljesítményre, csakis a teljesítményre, kizárólag a teljesítményre koncentrálsz, elfelejted, milyen szerencsés vagy, hogy egy ilyen autót vezethetsz.”

„Amikor 2020-ban visszatértem, azt mondtam, hogy oké, most már soha többé nem tűnik el a mosoly az arcomról, amikor F1-es autót vezetek. Szóval ezért vagyok mindig boldog.”

formula.hu