Az Alpine francia versenyzője, Esteban Ocon nemrég a High Performance Podcast vendége volt, s többek között arról is beszélt, milyen érzései voltak annak kapcsán, hogy az általa az F3-ban legyőzött Max Verstappen azonnal bekerült az F1-be, míg az ő útja ennél döcögősebben alakult – tegyük hozzá, így is 20. születésnapja előtt debütálhatott, amivel akkor minden idők 9. legfiatalabb versenyzője volt.
De ahogy Ocon elmesélte, nem ez volt karrierje mélypontja. Miután 2018 végén az új tulajdonos, Lawrence Stroll (és fia, Lance) miatt távoznia kellett a Racing Pointtá átlényegülő Force Indiához, Ocon a Renault-nál próbált helyet találni, de a franciák végül visszaléptek, amiért Toto Wolff annak idején kritikával illette a franciákat, és végül a Mercedes tartalékversenyzői szerepét volt kénytelen elvállalni.
Ocon tehát a csillagosok tartalékjaként vett részt a melnourne-i szezonnyitón, ahol szembesült a keserű valósággal: „Az első versenyen arról beszélgettem a Mercedesnél, hogy mikor fogom tesztelni az autót. Ezt mondták, hogy ó igen, három vagy négy hónap múlva tesztelhetsz majd” – idézte fel Ocon az öt évvel ezelőtt történteket.
„Aztán visszaültem az autóba a parkolóban, és zokogtam. De szerencsére megtaláltuk a megoldást a visszatérésre. Azt hiszem, az volt a legmélyebb pillanat. Ausztrália, 2019” – folytatta a francia, aki persze tartalékként megpróbált hozzájárulni a sikerekhez, azonban sosem volt teljes az öröme:
„Nagyon örültem a csapat sikereinek, mert én is részese voltam ennek, hozzájárultam a szimulátoros munkához, az összes fejlesztéshez. De arra gondoltam, hogy mi lenne, ha a versenyeken is én vezetném azt az autót? Annyira domináns, annyira gyors. Elég kemény volt, hogy nem lehettem ott a pályán.”
Két szék között a padlóra
Ocon arról is beszélt, hogy úgy tűnt, két csapatnál is esélye lehet 2019-re, de végül mégis hoppon maradt: „Két szerződésünk is volt, az egyiket már csak alá kellett írnom, hogy 2019-ben ott versenyezzek. De úgy döntöttünk, hogy a másikhoz megyünk, az viszont nem jött össze. A felek közötti félreértés miatt alakult így, és olyan dolgok miatt, amelyekre nem voltam hatással.”
A francia versenyző úgy érezte, hogy ez nem fair, mivel összességében jó teljesítményt nyújtott 2018-ban, de visszatekintve nem érzi elvesztegetett lehetőségnek a 2019-es szezont sem: „Sokat tanultam a Mercedes tartalékosaként 2019-ben. Domináns évük volt, rengeteg dolog a mai napig a hasznomra válik, és emiatt komplettebb versenyzőként tértem vissza 2020-ban.”
Ocon arra is kitért, mit tanított neki az egyévnyi távollét: „Nagyon hiányzott a vezetés, és ez még jobban megszerettette velem a sportágat, mert rájöttem, milyen szerencsés voltam, hogy versenyezhettem. Amikor a teljesítményre, csakis a teljesítményre, kizárólag a teljesítményre koncentrálsz, elfelejted, milyen szerencsés vagy, hogy egy ilyen autót vezethetsz.”
„Amikor 2020-ban visszatértem, azt mondtam, hogy oké, most már soha többé nem tűnik el a mosoly az arcomról, amikor F1-es autót vezetek. Szóval ezért vagyok mindig boldog.”
formula.hu