Az F2 megnyerése óta először kapott versenyzői ülést az Aston-tartalék Drugovich

Az F2 megnyerése óta először kapott versenyzői ülést az Aston-tartalék Drugovich

Felipe Drugovich a Vector Sport versenyzője lesz az ELMS (Európai Le Mans Széria) hat versenyén az LMP2-es kategóriában. A hír különlegessége, hogy Drugovich nem versenyzett bajnoki Formula-2-es szezonja, 2022 utolsó versenye óta: az eltelt időszakban az Aston Martin tartalékpilótája volt (2023-ban a két csapat megállapodása értelmében a McLarennél is betöltötte ezt a funkciót), versenyautóban töltött pályaideje kimerült három pénteki szabadedzésben és tesztekben, köztük a 2023-as téli bahreini felkészüléssel, ahol Lance Strollt helyettesítette kerékpárbalesete miatt.

Drugovich leszögezte, 2024-ben is marad az Aston Martin tartalékosa: négy nagydíjhétvégét azonban biztosan ki kell hagynia az ELMS versenyeivel való ütközés miatt.

A 23 éves brazil pilóta kedden már a Vector Sport Oreca-Gibson 07-esét tesztelte a Paul Ricard-on. A #10-es egységben a monacói Stephane Richelmi – 2016-ban LMP2-es kategóriaelső Le Mans-ban és a WEC-ben – és az ír Ryan Cullen lesz a társa. A késői bejelentés oka, hogy a 2022-es indulása WEC-ben szereplő, LMP2-es kategória megszüntetése miatt ELMS-re váltó Vector Sport eredeti tervei szerint Gabriel Aubryval folytatta volna, a helyére érkezett Drugovich. A csapat rajthoz áll a Le Mans-i 24 óráson is, de Drugovich szerződése az egynaposra nem vonatkozik.

Alonso szomorú az Alpine gyengélkedése miatt

Bár az Alpine-val való szakítása meglehetősen viharosan sikeredett, Fernando Alonso természetesen nem örül annak, hogy szenved az enstone-i istálló, melynek színeiben karrierje során háromszor is szerepelt, akikkel világbajnoki címeit, valamint első győzelmeit, dobogóit, rajtelsőségeit szerezte. Amikor az Alpine jelenlegi helyzetéről kérdezték, Alonso érzelmes szavakat engedett meg magának:

alonso-am-2024

„Nem is kérdés, hogy nagyon jól éreztem magam ott. Amikor az Alpine-nál voltam, a csapat nagy részét ugyanazok az emberek alkották, akik a Renault-t annak idején, és ezt a csapatot mindig szeretni fogom, mindig a szívemen viselem a sorsát. Szóval nehezemre esik azt látni, hogy le vannak maradva. De remélhetőleg több teljesítményt tudnak találni” – mondta Alonso, aki abba nem akart részletesen belemenni, hogy a csapat átalakítása mennyiben befolyásolta a teljesítményt:

„Ezt nehéz kívülről kommentálni. A csapatot szeretem, sok nagyszerű dolgot adtak nekem a pályafutásom során, szóval, remélem, hogy jobbak lesznek. Talán más volt ez az istálló, amikor ott voltam, nagyszerű volt a hangulat, jó volt a teljesítmény is, különösen 2022-ben. Az év minden versenyén az első öt, hat legjobb között voltunk. Szóval kicsit meglepőek a mostani eredmények, de remélhetőleg gyorsan rendbe hozzák a dolgokat.”

alonso-alpine

Bottas: Alonso 65 évesen is itt van, van még időm

„Második hazája”, Ausztrália F1-es nagydíjára készülve Valtteri Bottas részt vett a verseny korábbi otthonában rendezett Adelaide Motorsport Festivalon, ahol többek között arról is beszélt, lehet-e jövője a Sauber csapatnál, melyben az Audi immáron 100 százalékos tulajdonrészt szerzett, s 2026-tól az ingolstadtiak gyári alakulataként üzemel majd. A finn pilóta úgy nyilatkozott, hogy a prioritást számára az jelenti, hogy maradjon a csapatnál, de ha nem sikerül, akkor sem esik kétségbe:

bottas-2024-1

„Igazán szeretném folytatni, nagyon szeretnék közelebb kerülni az élmezőnyhöz, hogy újra megfelelő eredményekért harcolhassak. Mindig érdekes, amikor egy ilyen nagy gyártó belép a sportba, de ha valamiért nem kapok lehetőséget, bár szerintem van esélyem, akkor is eléggé nyitott a pilótapiac” – mondta a finn, aki arra is kitért, meddig szeretné még folytatni a karrierjét:

„Nem tudnék egy konkrét évszámot mondani, mert nem látom, hogy az F1-ben töltött időm egyhamar véget érne. Én 34 éves vagyok, Fernando Alonso pedig 65, szóval ő elég jó referencia azt illetően, hogy az ember sokáig lehet képes teljesíteni.”

bottas-saudi

Pontot nem, csak pénzt osztanak a hétvégi IndyCar-futamon

Meglehetősen ritkán rendeznek bajnokságon kívüli futamot az IndyCarban, az utolsóra 2008-ban került sor Ausztráliában, előtte pedig még 1992-ben versenyzett úgy a mezőny, hogy nem a pontokért küzdöttek meg. Az idei versenynaptár ismét tartalmaz egy ilyen megmérettetést, méghozzá az ezen a hétvégén rendezett $1 Million Challenge-et, melyet a 4,9 kilométeres kaliforniai Thermal Club versenypályáján futnak majd.

mclaughlin-2024

A pénteki és szombati gyakorlásokat követően két csoportra osztják a mezőnyt, akik külön időmérőt teljesítenek majd szombaton, majd vasárnap szintén e csoportokra osztva rendeznek két rövid, 10 körös előfutamot, melyek legjobb 6-6 versenyzője kerül be a döntőbe. A döntőben a versenyzők összesen 20 kört teljesítenek majd, de a 10. kör végén egy tízperces szünettel szakítják meg a versenyt.

A győztes nem kevesebb, mint félmillió dollárral gazdagodik majd, a második helyezett 350 ezer, a harmadik 250 ezer dollárt kap, a negyedik és az ötödik 100, illetve 50 ezret, a további résztvevők pedig 23 ezer dollárral távozhatnak. Minden a versenyző az exkluzív Thermal Club egy tagjának „partnere” lesz egy sorsolás alapján, s e partnerek is ugyanezekkel az összegekkel gazdagodnak.

newgarden-stpete-3

„Minden esélyünk megvan arra, hogy megnyerjük az ügyet” – Massa

A Felipe Massát képviselő ügyvédi iroda a múlt héten bejelentette, hogy miután a békés egyeztetési kísérletek nem vezettek eredményre, pert indítanak az FIA, a FOM és Bernoe Ecclestone ellen amiatt, mert utóbbi tavaly egy interjúban arról beszélt, hogy már a 2008-as idény során tudott a sportág vezetése a szingapúri Crashgate-ről, amely Massa szerint gyakorlatilag megfosztotta őt az az évi vb-címtől. A brazil ex-F1-es anyagi kompenzációt szeretne az őt ért veszteségért, a hétvégi Formula-E-futam helyszínén pedig arról beszélt a RacingNews365.com szaklapnak, hogy lát esélyt a sikerre:

„Azt hiszem, mindent elmondtam erről, amit el kell mondanom. Elmondtam az interjúkban, hogy a végsőkig harcolni fogunk, és ez az egyetlen, amit elmondhatok, többé ez már nem rajtam múlik, hanem az ügyvédeken. Egy nagyon-nagyon jó csapat állt össze, profik dolgoznak az ügyön. Tényleg hiszem, hogy ez egy nagyobb ügy, és minden esélyünk megvan arra, hogy megnyerjük. De hogy őszinte legyek, ez már nem rajtam múlik. Amit elmondhatok, hogy az igazságért harcolunk, mert az nem volt fair, ami velem történt.”

A Massa-ügy friss fejleményeiről a Pitwall hétfői adásában is beszéltünk:

Ezen a hétvégén nem Stake-nek hívják majd a Saubert

Négy olyan hétvége lesz a 2024-es szezonban, amikor nem használhatja elsődleges csapatnevét a Stake F1 Team, a szerencsejátékot tiltó törvények ugyanis ezt nem teszik lehetővé. Az első ilyenre ezen a hétvégén kerül sor: az Ausztrál Nagydíjon hivatalosan Kick Sauber néven vesz részt a hinwili alakulat.

Melbourne után legközelebb Barcelonában, aztán Spában, végül pedig Katarban hívják majd így az alakulatot Stake helyett.

f1-stake

„Mintha két külön bajnokság lenne” – Steiner szerint kettészakadt az F1-es mezőny

Több csapatvezető is rendre azt hangoztatja, hogy a változatlan szabályok azt eredményezik a Formula-1-ben, hogy közelednek egymáshoz az istállók, így szorosabb lesz a küzdelem. Erre számított a Haas év elején elküldött korábbi csapatfőnöke, Günther Steiner is, ám úgy látja, 2024-re valójában kettészakadt a mezőny: az elejébe tartozik a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Mercedes és az Aston Martin, míg a második felébe a fennmaradó öt gárda.

„Hogy őszinte legyek, azt gondoltam, idén szorosabb lesz a mezőny, de az ellenkezője történt” – fogalmazott Steiner az ausztrál ABC-nek. „Van öt csapat az élen, aztán öt csapat a mezőny alján. Mintha két külön bajnokság lenne. De úgy gondolom, ha idén a Ferrari szép javulást ér el a fejlesztésekkel, akkor remélhetőleg kihívást jelenthet a Red Bullnak a szezon második felében.”

f1-start-2024_1

Francia focicsapatban vásárolt részesedést Gasly

 Pierre Gasly, az Alpine 28 éves versenyzője a francia harmadosztályú FC Versailles labdarúgócsapatban vásárolt részesedést.

 „Gyermekkorom óta focirajongó vagyok, így örömmel tölt el, hogy az FC Versailles társtulajdonosa lehetek” – tette közzé a közösségi médiában Gasly.

 A francia versenyző elmondása szerint elhivatott a csapat hosszútávú fejlődése iránt, illetve olyan értékeket hozna magával, ami hozzájárulhat a klub ambícióihoz.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

Már nem zárja ki a MotoGP-s csatlakozást a BMW

Alighanem ki lehet jelenteni, hogy a BMW az egyik legnagyobb azon márkák közül, amely soha nem indított gyári istállót a MotoGP-ben (a Kawasaki az előző évtized elején, a Suzuki pedig 2022 végén szállt ki a jelentősebb gyártók közül). Mindezidáig pedig a bajorok rendre ki is zárták annak lehetőségét, hogy beszálljanak a királykategóriába – ahol amúgy a hivatalos biztonsági autót ők adják –, csakhogy váltás történt a BMW Motorrad, azaz a márka kétkerekű divíziójának vezetőségében, ugyanis Markus Schramm helyét Markus Flasch vette át elnök-vezérigazgatóként. Flasch pedig már teljesen más hangvételben nyilatkozott a MotoGP-s szerepvállalásról:

„A BMW M évek óta a MotoGP járműpartnere. A BMW M főnökeként jelen voltam a versenyeken, ismerem a vezetőség embereit és márkaként van jelenlétünk ott. De az világos, hogy kell lennie értelmének számunkra a szerepvállalásnak, és pontosan ezért vizsgáljuk közelről. Nem zárnám ki a lehetőséget” – idézi az új igazgató szavait a Motorsport.com portál. Hozzá kell tenni, hogy bár a MotoGP-t hosszú ideje ellenezték, azért a kétkerekű motorsportok más szériában jelen van a BMW: a Superbike-vb-n, az Endurance-vb-n és a német IDM-ben is gyári csapatot indítanak – utóbbinál szerepel Kovács Bálint is.

A BMW esetleges MotoGP-s pálfordulásának egyik kiváltója lehet, hogy bár végleges döntés még nem született róla, de a 2027-es új szabályokkal várhatóan 850 köbcentire csökken a motorok hengerűrtartalma – márpedig legutóbb akkor jött szóba a bajorok beszállása, amikor két évtizede a 800-as versenygépeket bevezették, ám akkor nem valósult meg a projekt. A kereskedelmi jogokat birtokló Dornának amúgy feltett szándéka, hogy a Suzuki váratlan 2022-es kiszállása után újra hat gyártó szerepeljen a MotoGP-ben (jelenleg a Ducati, a KTM, az Aprilia, a Yamaha és a Honda alkotja a mezőnyt).

wsbk-bmw

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Jos Verstappen a békekötést sürgeti

A negyedik világbajnoki címe felé tartó Max Verstappen édesapja, Jos a szezonnyitó után alaposan felkavarta az amúgy sem épp „álló” vizet a Red Bull-ügyben azzal, hogy kijelentette: a csapat egyben maradását az biztosíthatná, ha Christian Horner leköszönne csapatfőnöki pozíciójáról. Az idősebb Verstappen, aki a hétvégén egy belgiumi raliversenyen szerepelt eredményesen, most ismét megszólalt, s annak a meggyőződésének adott hangot, hogy egy ideig el fog tartani, mire újra béke honol majd a Red Bull-családban.

jos-max

„Békének kell lennie a csapatban” – idézi őt a belga Sporza hírügynökség. „Újra nyugalomra van szükség, de a körülményeket tekintve ez szerintem eltart egy darabig. Nem tudok sokat mondani az ügyről, de remélhetőleg hamarosan újra a versenyzésre tudnak koncentrálni, mert erről szól az egész. És fontos, hogy Max továbbra is nyerjen.”

„Az autó nagyon jól működik, közte és és a mérnökök között nincs semmi baj. Max a legtöbbször ki tud kapcsolni, de sok kérdést kap ezzel kapcsolatban, amit nem szeret, de ez is a Formula–1 része.”

jos-max-2

Mick Schumacher elmondta, miért bízik a Mercedes ülésében

Mivel a tavalyi évet a Mercedesnél töltötte teszt- és tartalékversenyzőként, Mick Schumachernek bőven volt lehetősége megismerni az egyetlen pilótát, aki számszakilag felülmúlta édesapját, a legendás Michaelt. Azonban ez a versenyző úgy döntött, hogy elhagyja a csapatot, mellyel a történelem legsikeresebb pilótája lett, s a Ferrarinál folytatja karrierjét, ami Schumachert igencsak meglepte: „Ahogy mindenki mást is a motorsportban” – mondta a fiatal német a Gazzettának. „Az a fontos, hogy ott legyél, ahol boldog vagy, ez mindenkire igaz, még Lewisra is.”

mick-schumacher

Amikor Schumachert arról kérdezték, hogy jó hír-e számára Hamilton átigazolása – pontosabban az, hogy ezzel felszabadul a Mercedes egyik ülése –, a német versenyző határozott igennel felelt: „Ez számomra is jó hír, hiszen azon fiatal versenyzők közé tartozom, akik már elég sok tapasztalattal rendelkeznek, ezért úgy gondolom, hogy még akár az F1-ben is történhet velem valami jó.”

Végül pedig azt is megerősítette, hogy beindulóban lévő endurance-karrierje ellenére továbbra is az F1-be vágyik vissza: „Természetesen. A szerelmem még mindig a Formula–1. És mindig is az lesz, ez nem is kétséges.”

mick-mercedes-3

Bearman nem is emlékszik, mit mondott neki Hamilton

Minden idők legfiatalabb Ferrari-versenyzőjeként mutatkozott be Dzsiddában a műtétre kényszerülő Carlos Sainz helyén a 18 esztendős Oliver Bearman, aki érett versenyzésével sokak figyelmét felkeltette. A brit ifjonc számos elismerést begyűjtött, köztük Sebastian Vetteltől, a leintés után pedig Lewis Hamilton lépett oda hozzá, amitől úgy megilletődött, hogy nem is nagyon emlékszik, mi hangzott el:

bearman-szaud-2

„Nem igazán emlékszem, hogy mit mondott. Kezet rázott velem, és megölelt, ami egy nagyszerű pillanat volt. Úgy nőttem fel, hogy ezeket a srácokat figyeltem, és megtiszteltetés volt velük egy pályán versenyezni. Igazán büszke voltam rá abban a pillanatban, hogy Lewis, a sportágunk egyik legnagyobbja, elismerésben részesített” – idézi Bearmant a Times.

A fiatal brit egyébként azt is felidézte, hogy amikor 6-7 éves korában az F1 2012 játékban versenyzőt kellett választania, természetesen az akkor még „csak” egyszeres világbajnok volt az egyik választása: „Mindig Jenson Buttont vagy Lewis Hamiltont választottam. Ők voltak a hazai hősök.”

bearman-dzsidda

Szombaton WEC, vasárnap Formula–E? Megtagadták a lehetőséget!

A 11 Formula–E csapat vezetője szavazáson döntött arról, hogy megkerülhető-e az a szabály, amely megakadályozza, hogy bizonyos versenyzők részt vegyenek a májusi berlini hétvége vasárnapi futamán. Minderre azért volt szükség, mert május második hétvégéjén dupla fordulót tartanak Németországban, melyek közül az első egybeesik a WEC hatórás spái versenyével. Hét versenyző szerepel párhuzamosan mindkét bajnokságban, s ők elméletileg a szombati endurance-világbajnoki futam után átutazhattak volna Berlinbe, s így csak egy E-Prix-t kellett volna kihagyniuk.

toyota-katar

A szabályok értelmében azonban a dupla forduló egyetlen eseménynek számít annak ellenére, hogy két futamot rendeznek, így a csapatok – a vis maiort, például egy sérülést leszámítva – nem cserélhetnek pilótát a két verseny között. Ennek feloldásába kellett volna mind a 11 csapatnak beleegyeznie, azonban azon hét istálló közül, akik nem alkalmaznak WEC-pilótát, legalább egy nemet mondott erre.

Az érintettek között szerepel az Envision mindkét versenyzője, Sebastien Buemi és Robin Frijns, a DS Penske mindkét pilótája, Jean-Eric Vergne és Stoffel Vandoorne, a Mahindra párosa, Nyck de Vries és Edoardo Mortara, valamint az Abt versenyzője, Nico Muller. Vergne és Vandoorne már közölte, hogy ütközés esetén a Formula–E-t részesítik előnyben, Buemi, De Vries, Frijns és Muller viszont a sejtések szerint a WEC-t választja majd.

muller-fe

Az Audi érkezése a reménysugár a Sauber számára

A jelenlegi szabályok 2022-es bevezetésekor az akkor még Alfa Romeo néven futó Sauber istálló remek formát mutatott, de azóta folyamatosan visszább esnek az erősorrendben, és jelenleg az F1 egyik leggyengébb csapataként várják 2026-ot, amikor immár az Audi gyári alakulataként üzemelnek majd. Ez utóbi történet legalább szépen halad előre, hiszen a német gyártó 100 százalékra növelte tulajdonrészét a hinwili istállóban, ami a csapat egyik vezető mérnöke, Xevi Pujolar szerint biztató ugyan, de a jelenlegi problémákat nem oldja meg.

zhou-bahrein-2024

„Az biztos, hogy ez biztató a jövőre nézve, de emellett a mára is gondolnunk kell, nem? Úgy fogalmaznék, hogy ez fontos a költségvetési lehetőségek szempontjából, és hogy mit tudunk felépíteni a következő másfél-két évben, mielőtt az Audi teljesen megérkezik, és mi leszünk az Audi. Most kell mindent megtennünk, amit csak tudunk, hogy felépítsük a csapatot, hogy készen álljon akkorra, amikor igazán számít majd” – mondta Pujolar, s azt is hangsúlyozta, hogy pozitív energiákat ad a fényes jövő ígérete:

„De addig is versenyképesek akarunk maradni, és minden egyes versenyen a pontokért akarunk küzdeni. Azt kell mondjam, hogy még az összes problémánk ellenére is ez ad nekünk energiát, és pozitív marad a gondolkodásunk, hogy ami jön, az majd jobb lesz, és van fény az alagút végén, és biztosíthatjuk a sikerességet. Hiszen ez az, amit tenni akarunk. Sikeresek akarunk lenni.”

audi-f1

Schumacher: Hamilton nem olyan jó, mint Verstappen

Az elmúlt másfél hónapban az F1-es paddockban boldog-boldogtalan véleményt nyilvánított Lewis Hamilton Ferrarihoz szerződését illetően, s aligha meglepő, hogy a sportág egyik nagy megmondóemberének, Ralf Schumachernek is akadt mondandója a királykategória történetének egyik legnagyobb átigazolásáról.

hamilton-2024

A többszörös futamgyőztes versenyző úgy véli, hogy a két fél közül inkább Hamilton számára lehet előnyös a szerződés: „Szakértelmet és a meglátásokat hoz magával, de úgy gondolom, hogy a Ferrari már így is jó úton halad. Hamilton nem sokat fog tudni hozzátenni” – vélekedett Schumacher a Formel1.de-nek, majd hozzátette: „Biztos vagyok benne, hogy Vasseur nem fizetne ennyi pénzt a semmiért. Mindent fel fog ajánlani és meg fog adni Hamiltonnak, hogy biztosan teljesíteni tudjon.”

Schumacher ezenfelül a Hamilton vagy Verstappen kérdésben is határozott állást foglalt: „Hamilton természetesen hétszeres világbajnok és fantasztikus pilóta. De nem hiszem, hogy olyan kvalitásokkal rendelkezik, mint Verstappen, és szerintem nem is olyan kiegyensúlyozott, mint Verstappen. Nem tudja mindenáron kihozni magából azt a plusz tizedet.”

verstappen-2024-teszt

Az FIA nem erősítheti meg, hogy érkezett-e panasz Hornerrel szemben

Miután a brit sajtóban megjelent, hogy a Christian Horner Red Bull csapatfőnökkel szembeni vádak középpontjában álló nő panaszt tett az FIA etikai bizottságánál, a szövetség közleményt adott ki a kialakult helyzettel kapcsolatban:

„Az FIA-nál a vizsgálatokat és panaszokat a megfelelőségért felelős tisztviselő, illetve adott esetben az Etikai Bizottság fogadja és kezeli. Mindkét szerv autonóm módon működik, szigorú titoktartást garantálva a folyamat során. Ennek következtében és általánosságban elmondható, hogy nem tudjuk megerősíteni egyetlen konkrét panasz beérkezését sem, és nem valószínű, hogy további kommentárokkal tudunk szolgálni a panaszokkal kapcsolatban, amelyeket bármelyik féltől kapunk.”

Azaz: ha a szóban forgó hölgy valóban panaszt tett, a szövetség hivatalosan ezt nem erősítheti meg.

horner-2024-3

A WTR Andretti győzött Sebringben

A daytonai 24 órás után Sebringben folytatódott az IMSA sportautó-bajnokság 2024-es szezonja. A győzelem a 12 órás verseny a hajrában dőlt el: a Wayne Taylorék és az Andretti által közösen futtatott #40-es rajtszámú Acurában Louis Deletraz mindössze hat perccel a leintés előtt előzte meg Sebastien Bourdais-t a #01-es Cadillac volánjánál, s végül kevesebb mint egy másodperc előnnyel ért célba. A szoros befutó abból is fakadt, hogy a hajrában háromszor is egészpályás sárgával kellett megszakítani a körözést.

Ezzel megszakadt a Cadillac nagy sorozata, akik 2021 óta sorozatban háromszor győztek Sebringben, míg a Wayne Taylor Racing hét év után tudta újra megnyerni a legendás félnapost – Deletraz partnerei Jordan Taylor és Colton Herta voltak. A pole-ból rajtoló #31-es Whelen Cadillac szenvedte el a nap legnagyobb balesetét, miután Pipo Derani az élen haladva összeért Miguel Molina Ferrarijával, s a gumifalba csapódva átfordult, és gyakorlatilag ráesett a korlátra. A kétszeres bajnok brazil szerencsére sértetlenül megúszta az incidenst.

A bajnokság élén jelenleg pontegyenlőséggel áll a most harmadikként záró daytonai győztes Cameron, Campbell, Nasr trióval induló #7-es Penske Porsche, illetve a mostani győztes WTR Andretti-egység. Az LMP2-es mezőny élén az Era Motorsport #18-as autója végzett, a GTD Pro győztese a Vasser Sullivan Racing #14-es Lexusa lett, míg a GTD kategóriában a Winwad Racing #57-es Mercedesét intették le elsőként.

wtr-andretti

A határokat feszegetik az új szaúdi versenypálya tervezése során

A Formula.hu-n korábban már beszámoltunk a szaúdiak újonnan épülő versenypályájáról, melynek tervezését a Tilke család, illetve Alex Wurz, korábbi F1-es és WEC versenyző irányítja.

Wurz nemrég az új pálya tervezési folyamatairól beszélt: „A határokat feszegetjük, olyan megoldásokat alkalmazunk, amelyek korábban még nem léteztek. Nagyszerű érzés, hogy részese lehetek ennek a projektnek, mely során 25 évnyi versenyzői tapasztalatomat is kamatoztatni tudom.”

„Nem tudom megszámolni, hogy hány kört tettem meg szimulátorban a Qiddiya pályán. Nem akarunk semmit benne hagyni a tervezési fázisban” – tette hozzá Wurz. 

De Vriest is lenyűgözte Bearman teljesítménye

Nyck de Vries és Oliver Bearman rendkívül hasonló körülmények között debütáltak az F1-ben, mindkettejük beugróként, egy vakbélgyulladással küzdő versenyző helyett mutatkozhatott be a királykategóriában, ráadásul mindketten az adott versenyhétvége harmadik szabadedzése előtt kapták a ’behívót’.

A hasonlóságok itt még nem érnek véget, hiszen de Vries és Bearman is világbajnoki pontokat szerzett a beugrása során.

De Vriest Bearman első F1-es versenyén nyújtott teljesítményéről kérdezték: „Oliver fenomenális munkát végzett. Lenyűgöző, amit a dzsiddai pályán, 18 évesen bemutatott. Elképesztő volt, különösképpen, hogy mindezt a Ferrari színeiben tette.”

De Vries parádés beugrása után egyébként 2023-ban versenyzői ülést kapott az AlphaTauritól (jelenleg Visa Cash App RB), de mint tudjuk, a faenzai istálló 12 fordulót követően megvált tőle. A már 29 éves holland jelenleg a Formula E-ben és a WEC-ben teljesít szolgálatot.

Briatore: Leclerc meg fogja izzasztani Hamiltont

Az egykoron többek között Michael Schumacherrel is együtt dolgozó, Fernando Alonsóval pedig a mai napig szoros munkakapcsolatot ápoló egykori csapatfőnök, Flavio Briatore az F1 nagy családjának azon tagjai közé tartozik, akik örömmel nyilvánítanak véleményt szinte bármilyen kérdésben. A veterán olasz szakember ezúttal Lewis Hamilton Ferrarihoz szerződéséről mondott sommás véleményt, melyben a hétszeres világbajnok leendő csapattársát, Charles Leclerc-t is méltatta:

hamilton-2023-launch_1

„Ha Hamilton most a Ferrariban lenne, ugyanolyan teljesítményt nyújtana, mint Leclerc, aki szerintem nagyon gyors és alulértékelt versenyző. Hamilton meg fog szenvedni azzal, hogy 2025-ben Leclerc előtt maradjon. Amikor a Hamilton-féle versenyzők olyan autóban ülnek, ami nem elég versenyképes, akkor nem tudnak eleget hozzátenni a teljesítményhez” – mondta a 73 éves olasz, aki úgy véli, hogy a versenyzők önmagukban csak annyit tudnak elérni, hogy az erősorrend második helyén tartják a maranellóiakat:

„Bízom a Ferrariban, hogy a második erő maradnak, de sokat kell fejleszteniük az autójukon, hiszen egyébként nincs e világon olyan versenyző, aki ezt a lemaradást kompenzálni tudná.”

hamilton-ferrari_1

Formula-E: Massa is ott lesz Brazíliában

A hétvégén Sao Paulóban folytatódnak az elektromos sorozat küzdelmei. A bajnokságot a legutóbb győzelmet arató Nick Cassidy vezeti a Jaguarral, őt Pascal Wehrlein (Porsche) és Jean-Eric Vergne (DS Penske) követi a tabellán. A helyszín miatt több brazil expilóta – többek között Rubens Barrichello és Emerson Fittipaldi – is ott lesz a helyszínen, azonban a legérdekesebb visszatérő Felipe Massa lehet.

Massa részvétele az FIA által világbajnokságnak elismert elektromos széria futamán azért hathat meglepetésként, mert a korábbi Ferrari-versenyző (aki később a Formula-E-ben is megfordult) éppen a héten került a sajtó célkeresztjébe, miután pert indított az FIA, a FOM, és Bernie Ecclestone ellen a 2008-as Szingapúri Nagydíj miatt. Ugyan Massa a sorozat és a helyszín miatt lesz Sao Paulóban, várhatóan felmerülnek majd kérdések az ügy kapcsán.

formula.hu