Rákay Philipnek azt mesélték, állva tapsolnak a könnyező nézők a moziban a Most vagy soha! alatt

Megrázó és könnyfakasztó visszajelzéseket kap a „politikán felüli” film – büszkélkedett a producer az állami rádióban.

A filmesek alapjáraton is hajlamosak arra, hogy túldicsérjék saját alkotásaikat, de Rákay Philip most még ehhez képest is új szintre lépett fel. Az 1848. március 15-i események elképzelt verzióját bemutató Most vagy soha! forgatókönyvírója és kreatív producere a Kossuth Rádió vendége volt, ahol arról mesélt: vidéki és budapesti helyszínekről is olyan jelzéseket kapott, hogy a vetítéseken – és itt most érdemes előre szólni, hogy ezt nem mi találjuk ki, pontos idézet következik az MTI-anyagból –

„spontán tapsban törnek ki az emberek, fölállnak és könnyes szemmel ünneplik a filmet”.

Rákay a visszajelzéseket megrázónak és könnyfakasztónak nevezte, és arról is beszélt, hogy a Most vagy soha! egy politikán felüli film.

Az alkotást megnézte kollégánk is, és mint kritikájából kiderült, ő nem teljesen úgy gondolkozik a filmről, mint Rákay, bár igaz, a megrázó és könnyfakasztó szavakat ő is használhatta volna, csak egy kicsit más értelemben.

Valójában a Petőfi-filmnek igenis van tétje: mint bemutattuk, ha a mostani kurzus legfontosabb, történelminek nevezett filmjei besülnek, akkor el is zárhatják az állami pénzcsapot.

Rákay mindenesetre az állami rádióban most a kritikákra is kitért. Szerinte azok neki szólnak, a film „sokak számára csak ürügy”, hogy belerúghassanak a kormány filmtámogatási rendszerébe, és egyébként is „bugyuta kurzusfilmet próbálnak belelátni, miközben nem az”.

HVG