Sajtó: Nem változik Newey feladatköre a Red Bullnál
https://formula.hu/parc-ferme/37582
Néhány napja mi is írtunk az Auto Motor und Sport azon értesüléséről, hogy kikerülhet a Red Bull F1-es projektjéből Adrian Newey. A német portál ezt részben a Christian Horner körüli belső feszültség egy újabb folyományának tudta be, részben pedig a költségsapka megkötéseivel indokolják. Newey vezető technikai igazgatóként már most sem csak a Formula-1-es autón dolgozik, hanem más projekteken is, így például az RB17 kódjelű hypercaron: az AMuS arról írt, hogy teljes mértékben ezen dolgozna a jövőben a 65 éves szakember.
A Motorsport.com szaklap most azonban arról számolt be, hogy ezek az értesülések nem fedik a valóságot, nem változik Newey feladatköre az energiaitalosoknál. A pletykát erősítette az, hogy Bahrein és Dzsidda után várhatóan a több csapatnál is világbajnok F1-es autókat tervező szakember nem lesz jelen az Ausztrál Nagydíjon, de az idézett portál úgy tudja: ez eredetileg is így volt tervben, a Japán Nagydíjtól viszont visszatér a Red Bull garázsába.
Jövőre újra Ausztráliáé lehet az F1-es szezonnyitó – de mi lesz utána?
https://formula.hu/parc-ferme/37583
1996 és 2019 között csupán két alkalommal nem Melbourne-ben rendezték a Formula-1-es évadnyitót, Bahrein 2021 óta ragadta magához állandó jelleggel ezt a pozíciót. Viszont ahogy azt Lewis Hamilton ferraris átigazolásakor az Ausztrál Nagydíj szervezői egy gyorsan törölt posztban már elkottyintották, 2025-ben ismét az Albert Parkban indulhat az évad. Mint a RacingNews365.com a cikkében rámutat: jövőre a Ramadán – amely iszlám böjti hónap miatt idén szombaton rendezték a Bahreini és a Szaúd-arábiai Nagydíjakat – már március 1-jén indul, így ha elé akarnák bezsúfolni Szahírt és Dzsiddát, akkor már februárban el kellene kezdeni a szezont, ami főleg annak fényében nem lenne örvendetes, hogy az idei kiírás december 8-án ér véget. Így az F1 illetékesei kihasználják az ausztrálokkal kötött szerződés egyik kitételét, miszerint a 2035-ig tartó megállapodás részeként háromszor ők rendezik az első fordulót.
Ami viszont kérdés az RN365 cikke szerint, hogy mi lesz a versenynaptár további menete a melbourne-i nyitány után. Bahrein és Dzsidda biztosan átkerül áprilisra, a Ramadán utánra, de az állítólag még a levegőben lóg, hogy az Ausztrál Nagydíj és a két arab állomás közé beszorítsák-e a Japán és a Kínai Nagydíjat. Ha igen, úgy a márciusi hűvös időjárás okozhat problémát Suzukában és Sanghajban, ahol ebben az időszakban 13-15 fokos maximumok jellemzők. Ha viszont nem, s a melbourne-i futammal március második felében rajtolna a szezon, ahonnan egyből Bahreinbe utazna a mezőny, akkor kérdés, hogy hova tudná máshova bezsúfolni az F1 a két ázsiai állomást – jóllehet, az idei menetrendben például szerepel egy közel egy hónapos őszi szünet, ahol alkalomadtán elférhetne Japán és Kína, csak azt a pihenőt épp a csapatok egyébként extrém leterheltségének enyhítése céljából iktatták be idén.
fotó: DPPI
Videó: Bearman ma ismét F1-es Ferrarit vezet
https://formula.hu/parc-ferme/37581
Ma ismét F1-es autóba ülhetett a debütálását hétvégén megejtő Oliver Bearman: a Ferrari 18 éves brit fiatalja a 2022-es autót vezetheti Fioranóban.
Couldn’t get enough of an @F1 car @OllieBearman? We’ve got Ollie testing the F1-75 in Fiorano today as part of our previous car testing programme pic.twitter.com/asmFA8EgIa
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 13, 2024
Tsunoda szerint utaznak rá az F1 producerei
https://formula.hu/parc-ferme/37580
Yuki Tsunoda úgy érzi, hogy az F1 televíziós producerei direkt utaznak az ő rádióüzeneteire, és szándékosan azért játsszák be őket a közvetítésekben, hogy erősítsék a róla kialakult képet. A japán szerint ő amúgy nem ordibál annyit a rádióba, mint ahogy az a tv-n keresztül tűnik, és mindig figyelmezteti is magát az autóba üléskor arra, hogy nem szabad nyomnia a rádió gombját.
Mondta ezt Tsunoda egy héttel azok után, hogy heves káromkodással és méltatlankodással vette tudomásul csapata döntését azzal kapcsolatban, hogy engedje el Daniel Ricciardót, majd a leintés után, a levezető körön kis híján kétszer is felöklelte a másik Visa Cash App RB-t.
Horner Newey-t is ki akarja túrni a Red Bulltól?
https://formula.hu/parc-ferme/37579
Az Auto Motor und Sport információi szerint továbbra sem teljes a béke a Red Bullnál: a német lap úgy tudja, hogy Christian Horner szeretné kitenni az F1-es csapatból Adrian Newey-t azok után, hogy az elmúlt hét dr. Helmut Markóról, és a Horner-Marko ellentétről szólt.
Az AMuS beszámolója szerint Horner az RB17-es hypercar-projektre akarja korlátozni Newey munkáját, és ezt a költségsapka megszorításaival indokolja.
A technikai guru fontosságát Horner az ősz végén egyszer már nagy port kavaró módon megkérdőjelezte, amely után Newey felesége a közösségi médiában több helyen is kommentelt azzal kapcsolatban, hogy mekkora őrültség az, amit a csapatfőnök mondott- Horner akkor úgy fogalmazott, hogy nem Newey a lényeg, ő csak egy kis plusz, egyébként a technikai stáb végzi a munkát, nem Newey, de azt is hozzátette, hogy egyébként is ő, mármint Horner építette fel az istállót, ez az ő sikere.
Hamilton: A csapatfőnök sorsa az egész istállót érinti
https://formula.hu/parc-ferme/37578
A Red Bullnál zajló belháborúról az F1-es paddock minden szereplőjének megvan a maga határozott álláspontja, így van ezzel Lewis Hamilton is, aki amellett, hogy kifejezte véleményét Jos Verstappen Christian Hornerrel kapcsolatos megszólalásáról, arra a kérdésre is válaszolt, hogy a Red Bullt destabilizálhatja-e a kialakult helyzet. Hamilton azt az időszakot idézte fel a mclarenes korszakából, amikor Ron Dennis helyzete megrendült, majd át is adta a csapat vezetését:
„A McLarennél átéltem valaki hasonlót annak idején. A vezetőnk sorsa bizonytalan volt, a csapat nehéz időszakon ment keresztül, és ez mindenkire hatással volt” – nyilatkozta Hamilton a sajtónak. „Amikor elvesztettük Ront, amin Ron keresztülment, és a lépések, amiket meg kellett tennünk, ez mindannyiunkat érintett.”
„Szóval egy vezető roppant fontos, mert ők adják meg az alaphangot, ők gondoskodnak arról, hogy a csapat ragaszkodjon a sportág alapértékeihez és a tisztességhez. Miközben rengeteg ember van lejjebb a ranglétrán, akik ugyanolyan fontosak, a vezető a kulcs a célhoz, amiért dolgozol.”
Perez tudta, hogy piros a lámpa, de nem látott senkit…
https://formula.hu/parc-ferme/37577
Sergio Perez öt másodperces büntetésben részesült a dzsiddai F1-es futamon, miután a korai safety car-fázis alatti kiállása során veszélyesen tért vissza a bokszutca gyors sávjába, s az ott érkező Fernando Alonsónak kellett egy manőverrel megelőzni az ütközést. Perez az ilyenkor szokásos időbüntetés mellett egy büntetőpontot is kapott, miután annak ellenére hagyta ott szerelőit, hogy a lámpa pirosat mutatott a számára.
A mexikói megindokolta, miért tett így: „Én hibáztam az elindulásnál, mert a csapat még nem mondta, hogy induljak el, de jobbra néztem, és nem volt ott senki. Utólag úgy gondolom, hogy a büntetés helyes volt, és ez eléggé rossz hatással volt a versenyünkre” – mondta, majd hozzátette: „Láttam, hogy nem engednek ki, de nem láttam senkit. Néha a csapat egy kicsit lassabb lehet, mint te az autóban, ezúttal viszont fordítva volt.”
Perez büntetése azt jelenti, hogy a következő 15 futamon, egészen a szeptemberi Szingapúri Nagydíjig legalább nyolc büntetőpont lesz a szuperlicenszén – a tizenkettedik pedig automatikus egyversenyes eltiltással jár.
Marko: A Ferrarinak ülést kell találnia Bearman számára
https://formula.hu/parc-ferme/37576
Tagadhatatlan, hogy a mostanában más okokból a figyelem középpontjában álló Helmut Marko sok szempontból fontos szerepet játszik a Red Bull-családban, de az egyik legfontosabb mindig a fiatal tehetségek felkutatása és gondozása volt – ezért aztán nem meglepő, hogy a más csapatok színeiben felbukkanó ifjoncokról is előszeretettel formál véleményt. Így tett a Ferrarinál szenzációs teljesítménnyel bemutatkozó Oliver Bearmant illetően is, akivel kapcsolatban a maranellóiak múlt hónap eleji sztárigazolását, Lewis Hamiltont is szóba hozta:
„Egy olyan pályán, mint Dzsidda, így, kevés gyakorlással is igazán erős volt, időnként majdnem olyan szinten vezetett, mint Charles Leclerc” – idézi Marko doktort a Speed Week. „De mit tesz a Ferrari? Leigazolják a Hamiltont nagy pénzért, Leclerc-nek hosszú távú szerződése van, Bearman viszont szupertehetségtőr tesz tanúbizonyságot. Fred Vasseur helyében én azonnal keresnék Bearmannek egy ülést egy másik csapatnál, nem is tudom, például a Haasnál.”
Az amerikaiak télen kinevezett csapatfőnöke, Ayao Komatsu a verseny után szintén méltatta az istállójánál idén hat szabadedzést teljesítő ifjú britet, de azt is leszögezte, hogy nincs garancia arra, hogy helyet kap náluk – mindenesetre azt elismerte, hogy a jelöltek között szerepel: „Már tavaly egyértelmű volt számunkra, hogy teljes a csomag. Mindenképpen számolunk vele, és nagyon örülök neki.”
Leclerc elmondta, hol maradt el a Ferrari a Red Bulltól Dzsiddában
https://formula.hu/parc-ferme/37575
Bahreinhez hasonlóan az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon is a Ferrari volt az első számú üldözője a Red Bulloknak, ezúttal Charles Leclerc révén szereztek dobogós helyezést a vörösök. Versenyre ugyanakkor nem tudták késztetni sem Max Verstappent, sem Sergio Perezt a szombati dzsiddai futamon. Bár Leclerc korábban említette a végsebességet mint hátráltató tényezőt, valamint a Ferrarinak az előző években a gumikopás is visszatérő problémája volt, a monacói pilóta most egy másik szempontot emelt ki annak kapcsán, hogy miben maradtak el a világbajnok alakulattól a futamon:
„Ami a DRS-t illeti, nem hiszem, hogy hiányzik jelenleg valami, de természetesen a hétvége után további elemzéseket fogunk végezni, hogy pontosan megértsük, hol vannak a gyengeségeink és igyekezzünk őket fejleszteni. Ugyanakkor ma nem gondolom, hogy a gumikopás tényező volt. Inkább a gumik felmelegítéséről volt szó, és kicsit jobban küszködtünk azzal, hogy a megfelelő hőmérsékletre hozzuk őket ahhoz, hogy nyomhassuk, ami kicsit nehezítette a dolgokat, mert a bemelegítési fázisban próbáltam autókat előzni. Ez pedig kicsit trükkösebb volt számunkra, mint nekik, és itt alakították ki a különbséget, ami többé-kevésbé stabil maradt a vége felé, csak akkor már késő volt nyomás alá helyeznünk őket” – magyarázta Leclerc a Formula.hu jelenlétében tartott sajtótájékoztatón.
Négy Red Bull-mérnököt is megkörnyékezett a Ferrari?
https://formula.hu/parc-ferme/37574
Folyamatosak a találgatások és a sajtóértesülések arról, hogy több szakembert is átcsábítana a Red Bulltól Maranellóba a Ferrari F1-es alakulata. Az köztudott, hogy Adrian Newey-t is megpróbálták megszerezni korábban a vörösök, tavaly pedig állítólag Pierre Wache technikai igazgatót keresték meg, aki azonban nemet mondott, így maradt Milton Keynes-ben.
Az olasz Gazzetta dello Sport viszont most arról írt, hogy a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon négy szakember iránt is érdeklődött a Scuderia. A lap a nevüket is említi: Enrico Balbo, a Red Bull aerodinamikai vezetője (az olaszt állítólag már a tavalyi Azerbajdzsáni Nagydíjon megkereste a Ferrari); David Morgan, a Red Bull aerodinamikai pályateljesítményért felelős csoport vezetője; Ben Waterhouse vezető teljesítménymérnök; valamint a CFD területén szakképzett Alessandro Germani.
A Gazzetta még azt is hozzáteszi, hogy Dzsiddában állítólag találkozott a Red Bull vezérigazgatója, Oliver Mintzlaff és a Ferrari elnöke, John Elkann – igaz, a téma nem a négy mérnök esetleges átigazolása, hanem a Concorde-egyezménnyel kapcsolatos kérdések voltak.
Bearman vissza akarja adni Sainznak a Ferrariját
https://formula.hu/parc-ferme/37573
Carlos Sainz vakbélműtétje miatt nem tudott részt venni az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj időmérőjén és futamán, amelyen a 18 éves brit, Oliver Bearman ugrott be a helyére. Az újonc pedig helytállt: a kvalifikáción épp csak nem jutott be a Q3-ba, a futamon pedig a hetedik helyen hozta be a Ferrarit, többek között Lando Norrist és Lewis Hamiltont is megelőzve.
Azt egyelőre Frederic Vasseur csapatvezető sem tudja megmondani, hogy Sainz felépül-e a jövő hétvégén esedékes Ausztrál Nagydíjra – bár optimista –, amikor viszont Bearmant kérdezték arról, hogy Melbourne-ben is ő ül-e majd az egyik SF-24-esben, a beugró versenyző sportszerű választ adott: „Hogy őszinte legyek, nem vagyok biztos benne. Remélem, nem. Ezzel nem azt mondom, hogy nem akarok ebben az autóban ülni, de a legjobbakat kívánom Carlosnak és remélem, jobban érzi magát. Ez az ő autója, és olyan érzésem van, hogy nem kellene az autójában ülnöm, hanem vissza kellene adnom neki, hogy újra ő következhessen.”
Michelisz marad a kibővülő Hyundai-csapatban a TCR World Tourban
https://formula.hu/parc-ferme/37572
Aligha az év legváratlanabb bejelentése, de a Hyundai Motorsport Customer Racing hétfői közleményéből kiderült, hogy Michelisz Norbert 2024-ben is a BRC Hyundai N Squadra Corse felállását fogja erősíteni a TCR Világsorozatban. A magyar versenyző tavaly megnyerte a regionális és helyi TCR-sorozatok versenyeire épülő széria első kiírását, így 2019-es világkupa-győzelme után másodszor ért fel a nemzetközi túraautózás csúcsára.
A BRC Hyundai csapata viszont bővülni fog erre az évre, ugyanis Michelisz és a 2022-es WTCR-bajnok Mikel Azcona megtartása mellett egy harmadik autót is indítanak, amelybe a tavaly Hondával szereplő Nestor Girolami ülhet majd be. Ezzel amúgy még mindig csak négy bejelentett pilótánál jár a TCR World Tour, hiszen korábban csak egy új hondás istálló, a GOAT Racing két versenyzőjének egyikét, a fiatal Marco Buttit erősítették meg. Az ausztrál állomások kiesésével mindössze hétfordulós szezon áprilisban, Vallelungában startol.
Három ponton belül a top 3, Marquez a negyedik – a MotoGP vb-állása a Katari Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/37571
Vasárnapi sikerével a címvédő Francesco Bagnaia máris magához ragadta a vezetést a MotoGP világbajnoki tabelláján, de Brad Binder és Jorge Martin szorosan ott van a nyomában azok után, hogy a sprinten és a futamon is dobogón végeztek. Marc Marquez a negyedik pozíciót foglalja el, míg az újonc Pedro Acosta a kilencedik helyen tanyázik. A gyártóknál a Ducati maximális pontszámmal távozott a szezonnyitó Katari GP-ről – így állnak a vb-összetettek élmezőnyei a 21 fordulós évad első állomása után:
VERSENYZŐK | GYÁRTÓK | ||||||
1. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | 31 | 1. | Ducati | 37 | |
2. | Brad Binder | KTM Factory | 29 | 2. | KTM | 29 | |
3. | Jorge Martin | Pramac Ducati | 28 | 3. | Aprilia | 15 | |
4. | Marc Marquez | Gresini Ducati | 18 | 4. | Yamaha | 5 | |
5. | Enea Bastianini | Ducati Team | 15 | 5. | Honda | 4 | |
6. | Aleix Espargaro | Aprilia Racing | 15 | ||||
7. | Alex Márquez | Gresini Ducati | 13 | ||||
8. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 9 | CSAPATOK | |||
9. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 9 | 1. | Ducati Team | 46 | |
10. | Maverick Vinales | Aprilia Racing | 7 | 2. | Gresini Ducati | 31 | |
11. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 5 | 3. | KTM Factory | 29 | |
12. | Johann Zarco | LCR Honda | 4 | 4. | Pramac Ducati | 28 | |
13. | Joan Mir | Repsol Honda | 3 | 5. | Aprilia Racing | 22 | |
14. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 2 | 6. | VR46 Ducati | 11 | |
15. | Miguel Oliveira | Trackshouse Aprilia | 1 | 7. | Gas Gas Tech3 | 9 |
fotó: Michelin Motorsport
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Egyetért a büntetéseivel Magnussen, csak a mértékükkel nem
https://formula.hu/parc-ferme/37570
Kevin Magnussen két tíz másodperces időbüntetést kapott szombaton az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon: előbb Alexander Albonnal koccant és kente kis híján a falra a brit-thai pilótát, majd később Yuki Tsunodát előzte úgy vissza, hogy közben négy kerékkel elhagyta a pályát. A Haas pilótája elismeri, hogy jogosak voltak a szankciók – szavait a RacingNews365.com idézi:
„Az elsőnél összeértünk Albonnal. Nem állt szándékomban, de büntetést adtak érte, rendben van. A másodiknál megelőztem Tsunodát, közben lementem a pályáról. A szabály az szabály, nem örülök, hogy begyűjtöttem ezt a két büntetést.”
„Legalább tudtam segíteni a csapatnak, hogy kialakítottam a különbséget Nicónak a bokszkiálláshoz” – utalt arra a taktikára Magnussen, amely Hülkenberg pontját és a Visa RB felbőszítését eredményezte. „Jó tempót és csapatmunkát mutattunk ma, úgyhogy legalább vannak pozitívumok.”
A dán versenyző lett az első, akit az idei évtől szigorított pályaelhagyásos-előnyszerzéses büntetéssel sújtottak, ezt egy kicsit erősnek érzi Magnussen: „Próbáltam a fehér vonalon belül tartani, de nem sikerült. Végső soron ez van, jobb munkát kell végeznem, hogy elkerüljem ezeket a büntetéseket. Általában nem gyűjtök sokat, ma mégis összejött kettő. Nem volt jó nap ilyen szempontból. Kicsit szigorú, de ez van.”
Szezonnyitó futam a MotoGP-ben és az IndyCarban – vasárnapi program
https://formula.hu/parc-ferme/37565
Bár az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj már szombaton véget ért, így sem maradunk autó-motorsportok nélkül március második vasárnapján, hiszen a MotoGP Katari Nagydíján és az IndyCar St. Petersburg-i nyitányán egyaránt ma rendezik a versenyeket – itt a menetrend:
Vasárnap (március 10.) | ||
13:40-13:50 | MotoGP, Warm up | |
15:00 | Moto3, Futam | (tv: Match4, élő) |
15:10-15:40 | IndyCar, Warm up | |
16:15 | Moto2, Futam | (tv: Match4, élő) |
17:15 | IndyCar, Futam | (NET4+ online, előfizetés után élő) |
18:00 | MotoGP, Futam | (tv: Match4, élő) |
21:30 | NASCAR Cup Series, Futam | (tv: Match4, élő) |
Utólag büntették Tsunodát
https://formula.hu/parc-ferme/37569
Yuki Tsunoda, a Visa Cash App RB japán versenyzője a Szaúd-arábiai Nagydíj leintését követően kapott öt másodperces időbüntetést egy veszélyes kiengedésért, mely még a futamot megelőzően történt.
Tsunoda csapata tiltó jelzése ellenére hajtott ki a bokszból, melynek következményeképp Lando Norrisnak blokkolóra kellett fékeznie versenyautóját az ütközés elkerülése érdekében. Tsunoda elmondása szerint nem látta csapata jelzését, és elnézést kért hibájáért.
A büntetést követően Tsunoda a tizenötödik helyre esett vissza, míg ausztrál csapattársa Daniel Ricciardo is csak tizenhatodikként végzett – az RB-nek tehát ezúttal sem volt erős hétvégéje.
Először állt rajthoz két saját nevelésű versenyzővel a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/37568
A 2024-es Szaúd-arábiai Nagydíjon a Ferrari történetében először fordult elő, hogy két saját nevelésű versenyzővel álltak rajthoz a Maranellóiak.
Carlos Sainz vakbélműtétje miatt Dzsiddában Oliver Bearman helyettesítette a spanyol versenyzőt, a 18 éves brit pedig remek teljesítményt nyújtott, élete első F1-es versenyen a hetedik helyen zárt, amivel értékes világbajnoki pontokat szerzett a Ferrarinak.
Bearman nem sokkal ezelőtt a közösségi médiában így foglalta össze a beugrását: „Milyen őrült hétvége! Hetedik hely és az első pontjaim az F1-ben. Nagyon jó versenyt futottunk és a stratégiai is remek volt. Köszönöm a Ferrari bizalmát és Leclerc tippjeit” – írta Bearman.
Miért nem büntették Norrist, ha bemozdult a rajtnál?
https://formula.hu/parc-ferme/37567
Több büntetést is kiosztottak a stewardok az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon – Sergio Perezt veszélyes kiengedésért, Kevin Magnussent pedig koccanásért és szabálytalan előzésért is szankcionálták –, Lando Norris ugyanakkor megúszta azt, hogy a felvételek és a visszajátszások alapján is megmozdult a rajtnál, mielőtt kialudtak volna a piros lámpák. Arra, hogy miért nem járt ezért büntetés, az FIA honlapján közzétett felügyelői indoklás adott magyarázatot:
„A felügyelők áttekintették a helymeghatározó és sportbírói rendszer adatait és a videókat, és megállapították, hogy a videó azt mutatja, hogy a 4-es autó megmozdult a rajtjel előtt. Ugyanakkor az FIA által elfogadott és felszerelt transzponder nem jelzett kiugrást. A Formula-1 sportszabályzatának 48.1-es cikkelye egyértelműen kimondja, hogy a transzponder alapján kell megítélni, hogy történt-e kiugrás a startnál vagy sem, amely pedig nem jelzett. Így a körülmények között nem volt szükség további intézkedésre.”
Magyarán minden ilyen esetben a döntő tényező az adatokat szolgáltató transzpondernek a jelzése, amely Norris esetén Dzsiddában nem érzékelt kiugrást, azaz vélhetően a minimális bemozdulás még a toleranciaértékeken belül maradt – és tény egyébként, hogy a végül a futamot nyolcadikként záró brit megtorpant a kezdeti bemozdulását követően.
#SaudiArabiaGP Norris might’ve jumped the start!#F1 #Formula1 #McLarenF1 pic.twitter.com/QHccX17TdQ
&mdash (@plutoformula1) March 9, 2024
„Remélhetőleg ezután mindenki ugyanabba az irányba fókuszál” – Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/37566
Forrongott az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén is a helyzet a Red Bullnál, hiszen pénteken maga Helmut Marko beszélt arról, hogy felfüggeszthetik a jövő héten. Szombaton aztán Oliver Mintzlaff-fal találkozott a tanácsadó, az egyeztetés után pedig úgy nyilatkozott, hogy marad a helyén. A kettős Red Bull-sikert hozó dzsiddai verseny után Christian Horner tagadta, hogy mindez a csapaton belüli hatalmi harcról szólna, és azt hangsúlyozta, hogy egységesek és mindenki elvégzi a saját feladatát.
Hasonlóról beszélt a győztes Max Verstappen is, aki pénteken több interjúban is hevesen kiállt Marko mellett. Most a futamot követően így nyilatkozott a legfrissebb fejlemények kapcsán: „Azt mondanám, hogy a legfontosabb, hogy csapatként együtt dolgozunk és mindenki megőrzi a békét. Úgy gondolom, remélhetőleg ezentúl ebben meg tudunk egyezni, hogy ez teljes mértékben így legyen és mindenki ugyanabba az irányba fókuszál. Szerintem az egésznek a pozitívuma, hogy nem ártott a teljesítményünknek, szóval ez egy nagyon erős csapat, mentálisan is, nemcsak a versenyző részéről, hanem a mérnökök, a szerelők és mindenki végzi a maga munkáját. Még ha zajlanak is dolgok vagy ilyesmi, akkor is mindenki a munkájára koncentrál, ahogy azt kell is.”
Sainz a kórházból üzent, majd az F1-es paddockba is visszanézett
https://formula.hu/parc-ferme/37564
Sainz-vakbélgyulladás 2:0 – írja Carlos Sainz legutóbbi közösségi médiában közzétett bejegyzésében. A Ferrari spanyol versenyzője arra utalt, hogy korábban édesapja, idősebb Carlos Sainz is átesett vakbélműtéten.
„Köszönöm mindenkinek az elmúlt 24 órában küldött üzeneteket, nagyon érzem a támogatást” – írja Sainz, akit a ma 18 órakor kezdődő Szaúd-arábiai Nagydíjon Oliver Bearman, a Ferrari 18 éves brit tartalékversenyzője helyettesít majd.
Mint az a lentebbi posztban látható, a futam előtt a Ferrari versenyzője a dzsiddai F1-es paddockba is visszanézett szombat kora este:
SAINZ – APPENDICITIS
Thanks everyone for your messages these past 24h. I really feel your support. pic.twitter.com/y88CYxI7n6
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) March 9, 2024
Wow
Carlos Sainz, just hours after surgery for appendicitis, is back at the track. Take it easy, Carlos #F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/LdirmWU3lx
— Formula 1 (@F1) March 9, 2024
„Rejtély” Ricciardo számára a Q2-es kiesés
https://formula.hu/parc-ferme/37563
Miközben Yuki Tsunoda bejutott az időmérő harmadik felvonásába a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon, sőt ott Lance Strollt megelőzve kilencedik helyre kvalifikálta magát, a Visa Cash App RB másik versenyzője, Daniel Ricciardo már a Q2-ben búcsúzott és csupán 14. lett. Ezzel zsinórban másodszor kapott ki az ausztrál a japán kollégájától, és Dzsiddában nem is tudott magyarázatot adni a különbségre:
„Rendkívül frusztráló időmérő volt” – mondta el Ricciardo a RaceFans.net hasábjain. „Bahreinnel összevetve, ahol inkább magam miatt voltam frusztrált, mert tudtam, hogy maradt még benne idő, ez a mai sokkal inkább egy rejtély. Magabiztosan fordultam rá a kvalifikációra, elég jól éreztem magam az autóban, de a második kifutásomon elkövettem egy hibát. Mindenesetre így is harcban maradtunk. A Q2-ben aztán mindenki javított az idején, de én úgy éreztem, nem tudok többet kihozni abból, amim van, egyszerűen elértük a tetőt. Nem alul- vagy túlkormányzottságról volt szó, inkább arról, hogy nem volt tapadásom a többiekhez képest.”
formula.hu