2023: Dr. Helmut Marko nem akar egyetlen futam alapján következtetéseket levonni, de figyelmeztette az AlphaTauri újoncát, az általa szerződtetett Nyck de Vriest: a továbbiakban erősebb teljesítményre lesz szüksége, ha meg akarja tartani ülését. Közben sajtóértesülések szerint az F1-be vágyó Andretti csapata már meg is kezdte a szakemberek toborzását a 2026-os autó tervezéséhez, noha a legtöbben az érkezésük ellen vannak.
2022: Hiába a teszteken látott biztató forma, Mattia Binotto csapatfőnök állítja: az előző évben konstruktőri harmadik Ferrari csak kívülálló esélyesnek számít a világbajnoki szezon rajtja előtt.
2021: Elhunyt a legendás F1-es kommentátor, Murray Walker. A száguldó cirkusz hangja 97 éves volt.
2020: Lehet, hogy egészen júniusig el sem kezdődik az F1-es szezon. Miután a koronavírus miatt lefújták a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, érkezik a Bahreini és a Vietnámi Nagydíj halasztásának híre is.
2019: Kiszállhat a Red Bull, ha a 2021-es szabályokkal nem olyan irányba megy a Formula-1, amelyet ők is vállalhatónak vélnek. Erről a csapatfőnök, Christian Horner beszél.
2018: Fernando Alonsóban az előző szezonban felmerült, kiszáll a Formula-1-ből, hogy a tripla korona meghódítására koncentráljon. De úgy érezte, a megfelelő alkalom „nem ez, nem ezekkel az eredményekkel, nem ezzel az érzéssel.”
2017: A hosszú ideje fékekkel szenvedő Haas a Bahreini Nagydíjon új gyártó, a Carbon Industrie termékét akarja kipróbálni, hogy összehasonlíthassa a Brembóval.
2016: Claire Williams izgalmas pilótakeringőt jósol a szezon végére, hiszen a mezőny körülbelül háromnegyedének lejár a szerződése, köztük Nico Rosbergnek a Mercedesnél és Kimi Raikkönennek a Ferrarinál. A csapatvezető-helyettes arra is kitért, hogy a Williams ülésének egyik esélyese Alex Lynn.
2015: Nico Rosberg volt a leggyorsabb az év első két szabadedzésén Ausztráliában. Mindeközben Daniel Ricciardo szezonja egészen pechesen indult: már az idény első hivatalos napján elfogyasztott egyet összesen felhasználható négy motorjából.
2014: Elismerőleg nyilatkozott Fernando Alonso 2012-es szezonjáról Sebastian Vettel, aki elmondása szerint abból akar erőt meríteni, hogy téli problémái után a spanyol is vissza tudott jönni, és a bajnoki címért tudott küzdeni.
2013: Valtteri Bottas magabiztosan várja újonc szezonját, de a Williams fiatalja kivédhetetlennek tartja, hogy hibákat kövessen el, melyekből tanulni fog.
2012: A Formula-1-es csapatfőnökök várakozásai szerint nagy meglepetések születhetnek az év első szakaszában, mivel az abroncsok teljesen kiszámíthatatlanná teszik a versenyeket, s az erőviszonyokat.
2011: A Red Bull fennállása legjobb téli felkészülésének érzi az ideit. A címvédők csapatfőnöke, Christian Horner ennek ellenére úgy vélekedik, nem lehet megállapítani, hol állnak a többiekhez képest.
2010: Sebastian Vettel szerezte meg a szezonnyitó Bahreini Nagydíj pole-pozícióját, miután bő egy tizeddel megelőzte a súlyos balesete után visszatérő Felipe Massát. Az új csapatok közül a Virgin volt a legjobb, de még Glock is bő öt másodpercet kapott a Q1-ben az élen záró Alonsótól, míg az utolsó helyezett Karun Chandhok több mint tízet. Michael Schumacher a hetedik helyen zárta második karrierje első kvalifikációját.
2009: Robert Kubica úgy nyilatkozott, hogy nem tartja kizártnak, hogy a bajnoki címért küzdjön majd az idei szezonban. A lengyel tavaly sokáig esélyes volt a végső győzelemre, és végül csak az utolsó futamon veszítette el a bajnoki bronzérmet.
2008: Biztosítottnak látja a Super Aguri jövőjét a Honda Racing vezérigazgatója, Nick Fry. A Formula-1 legkisebb csapatát néhány nappal ezelőtt vásárolta meg a Magma Group, s e döntés hosszú távon biztosíthatja a japán istálló sikereit.
2007: Ross Brawn elárulta, a Ferrari két versenyzőt vett számításba Michael Schumacher utódjaként: Kimi Raikkönent és Fernando Alonsót. Ez ellentmond Jean Todt nyilatkozatának, aki állította, a csapatnál fel sem merült a spanyol neve.
2006: A Renault elnézést kért Giancarlo Fisichellától, akinek motorja a tegnap véget ért szezonnyitó hétvégén végig rakoncátlankodott, s végül célba sem ért a versenyen. „Tavaly megnyertem az első futamot, majd nehéz szezonom volt, remélem idén fordítva alakul majd” – nyilatkozta Fisichella.
2005: Michael Schumacher úgy vezet, mint egy taxisofőr, mondta Flavio Briatore. Ezzel nem a hétszeres világbajnokot minősítette, hanem az ellenfeleit, akik túlságosan megkönnyítik a dolgát.
2004: A csapatok leszavazták Bernie Ecclestone javaslatát az időmérős formátum megváltoztatására. Az F1 vezérének két alternatívája volt: egykörös kvalifikáció pénteken és szombaton vagy a pénteki etap teljes eltörlése.
2003: Az 1997-et követően a Jordanhez tavaly visszatérő Giancarlo Fisichella úgy nyilatkozott, hogy a szezon végén szeretné elhagyni a silverstone-i csapatot, mivel annak helyzete egyre rosszabbá vált azóta, hogy 2002 elején odaszerződött.
2002: Szó sem lehet arról, hogy a Phoenix GP részt vegyen a hétvégi Maláj Nagydíjon, vagy a 2002-es szezon bármely versenyén – szögezte le az FIA. A történetről részletesen mai Retro-cikkünkben olvashattok.
2001: Michael Schumacher sorozatban hatodik győzelmére készül a hétvégén Sepangban, a pályán, ahol tavaly megszerezte harmadik világbajnoki címét. Korábban erre egyedül Alberto Ascari volt képes, még az 1950-es években.
2000: Jean Todt úgy nyilatkozott, a Ferrari nem is kezdhetett volna jobban: a első-második helyet szereztek a tegnapi szezonnyitón Michael Schumacher és új csapattársa, Rubens Barrichello révén. A bajnoksághoz azonban még 16 akadályt kell leküzdeni, fogalmazott a francia vezető.
formula.hu