F1-Archív: Járvány miatt lefújt szezonnyitó

2023: Az Anthoine Hubert életét követelő balesetben érintett Juan Manuel Correa állítja: az FIA-tól semmilyen segítséget nem kapott az incidens után.

2022: Max Verstappen zárta az élen a bahreini teszt harmadik, egyben utolsó napját: a Red Bull címvédője a ferraris Charles Leclerc-t és az Alpine-t erősítő Fernando Alonsót utasította maga mögé.

2021: Minden szempontból Max Verstappen és a Red Bull kezdte a legjobban a bahreini tesztet: a leggyorsabb és a legszorgalmasabb is a holland pilóta volt az első nap során, miközben a Mercedes haloványabb formát mutatott.

2020: A koronavírus terjedése miatt hosszas huzavona után szűk két órával az első szabadedzés kezdete előtt elhalasztották az Ausztrál Nagydíjat. Az F1 szörnyen kínos helyzetbe hozta magát a döntés halogatásával: a McLaren órákkal a döntés előtt hivatalosan visszalépett a versenytől, a szervezők azonban hagyták, hogy a szurkolók a bejáratoknál tömörüljenek abban a reményben, hogy kilenc csapattal is lesz futam.

melbourne-20201

2019: A szezonnyitó előtt nagy a nyüzsgés: a Red Bull bejelenti, hogy a Kínára tervezett fejlesztései már Melbourne-re is ideérnek, a Ferrari Mission Winnow-szerződését többen kritizálják, míg Daniel Ricciardo azt mondja, hogy a Red Bull részéről egyáltalán nem érezte a szeretetet. Közben Kimi Raikkönen szokásos stílusában reagál az Alfa Romeo helyzetét firtató kérdésre: „nem tudom.”

2018: A Toro Rossónál arról beszélnek, hogy szándékos rajtbüntetésekre számítanak a Hondával való együttműködés miatt, a Renault „fejvakarva” közli, hogy a nagy mellénnyel belobogtatott új motorjáva hűtési gondok vannak, a Mercedesszel kapcsolatban pedig általános a vélekedés, hogy altat – az időmérős tempójukat egyelőre nem mutatták meg Lewis Hamiltonék.

2017: Fernando Alono szerint a jelentősen megújult autókkal most már kevésbé kell majd spórolniuk a pilótáknak és végre igazi versenyeket láthatunk majd – a spanyol azt mondja, hogy „végre újra jó érzés vezetni” az F1-ben, mert lehet támadni a kanyarokat. Az előzésről mondjuk nem beszél…

2016: Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke arról beszél, hogy másodéves pilótája, Max Verstappen már most is készen áll arra, hogy versenyeket és később bajnokságot nyerjen – másik versenyzőjéről, Carlos Sainzról azt mondja, hogy alulértékelt, pedig hasonlóan nagy tehetség. Közben a Renault-nál azt mondják, hogy Kevin Magnussen lesz a csapat vezére.

2015: Zajlik a szezon előtti oda-vissza nyilatkozgatás és főleg a nagy fogadkozás. Nico Rosberg szerint ő még nem érte el F1-es pályafutása csúcsát és egyelőre nem mutatta meg legjobb formáját (igen, másfél évvel a visszavonulása előtt), Kimi Raikkönen megígéri, hogy az idei Ferrari sokkal jobb lesz a tavalyinál, a Mercedes részéről pedig a Red Bullt ítélik a legnagyobb veszélyforrásnak.

2014: A Porsche K+F részlegének vezetője, Wolfgang Hatz elárulta, hogy amennyiben az Audi miatt nem indulhattak volna Le Mans-ban, illetve a WEC-ben, akkor megcélozták volna a Formula-1-et – így viszont nem szállnak be a száguldó cirkuszba, már nem sokkal később a WEC-nek és Le Mans-nak is búcsút intenek.

2013: Daniel Ricciardo azt mondja, hogy ha idén, a Toro Rossóban simán legyőzi Jean-Eric Vergne-t, akkor az elég lehet neki ahhoz, hogy 2014-ben elfoglalja Mark Webber helyét a Red Bullnál. A fiatal ausztrál azt is hozzáteszi, hogy szerinte a csapattársak sosem barátok, így van ez náluk is, ellenfélként tekintenek egymásra.

2012: A McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh szerint 2012-ben egyetlen domináns csapatot sem látunk majd az F1-ben, kiegyenlítettek lesznek az erőviszonyok. 2011-ben uralta a szezont a Red Bull, az előszezoni teszteken futott hosszú etapok alapján viszont minimum a Ferrari és a McLaren is veszélyes lehet Sebastian Vettelékre.

2011: Negyedik alkalommal is megműtötték Robert Kubicát, aki öt hete szenvedett életveszélyes sérüléseket egy ralibalesetben. A Renault csapatorvosa, Ricardo Ceccarelli elmondása szerint a lengyel nagyon gyorsan gyógyul, de visszatérésről, vagy hasonlóról egyelőre nem érdemes beszélni.

retro_kubica_auto

2010: Adrian Sutil nyerte a szezon első szabadedzését, a Williamstől az újonc gyári Mercedeshez igazoló Nico Rosberg pedig a másodikat. Utóbbi gyakorláson az első négy pozíción a németek motorjával ellátott autók osztoztak, hiszen az 1982-es világbajnok fia mögött Hamilton, a nagy visszatérő Michael Schumacher és a McLarenhez szerződő címvédő Jenson Button zárt.

2009: A Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso szerint a Brawn teszteken mutatott tempója nem csalás és nem ámítás, hanem tényleg ennyire erős a BGP 001. Ez persze nem is csoda, hiszen mint kiemelte, a Honda már 2007-ben elkezdett ezen az autón dolgozni.

2008: A 2005 végén csapatát a Red Bullnak eladó Paul Stoddart egy napon szívesen visszatérne az F1-be, árulta el egy interjúban, aki ennek legnagyobb akadályát abban látja, hogy Max Mosley-val nem kerülne szívesen újra „egy csapatba”.

stoddart

2007: Bernie Ecclestone roppant elégedetlen a Formula-1 2003-ban életbe léptetett új pontrendszerével, mivel az nem túl jutalmazó a győztesek számára, s így a versenyzők szívesebben megelégednek a második hellyel.

2006: A világbajnoki címvédő Fernando Alonso a pole-ból induló Michael Schumachert megelőzve győzni tudott az évadnyitó Bahreini Nagydíjon. A dobogó alsó fokára az utolsó rajtsorból induló Kimi Raikkönen állhatott fel. Negyedik hellyel mutatkozott be a BAR-t felvásárló gyári Honda csapata Jenson Buttonnak köszönhetően, míg a leggyorsabb kört az újonc, s hetedik helyével két pontot szerző Nico Rosberg futotta meg.

2004: A Minardi harmadik számú versenyzője, a belga Bas Leinders megkapta a szuperlicenszet, így Malajziába már a faenzaiak tartalékjaként utazhat el. Imola közben állami segítséget kér ahhoz, hogy megtarthassa az F1-es futamot, Rubens Barrichello pedig arról beszél, hogy a Ferrar le fogja mosni a pályáról ellenfeleit Malajziában.

minardi_2004

2003: Ralf Schumacher kijelenti, hogy úgy akar világbajnok lenni a Formula-1-ben, hogy legyőzi testvérét, a már ötszörös bajnok Michael Schumachert. Ralf szerint „Michael verhető, de csak ugyanolyan autóval” és azt is hozzáteszi, hogy „muszáj nyernem úgy, hogy még ő is versnyezik, sokkal többet jelent, ha valaki őt győzi le.”

2002: Sajtóértesülések szerint Brazíliában már tizenkét csapat lehet a Formula-1 mezőnyében, mivel az új „Phoenix” nevű istálló a Prost romjaira építkezve s az Arrowstól segítséget kapva be kíván nevezni a szezon harmadik futamára, s az azt követő versenyekre. A két pilóta Gaston Mazzacane és Tomas Enge lehet.

2001: Mika Hakkinen kész arra, hogy visszavágjon a Ferrarinak és Michael Schumachernek – a finn pilóta 2000-ben kikapott német riválisától a szezon végén, az idei évet pedig egy komoly bukással nyitotta Ausztráliában. „Feltöltődtem a családommal, úgy jöttem ide, hogy jó eredményt fogok elérni, szeretem a pályát, nem látok problémát” – mondja a kétszeres világbajnok.

2000: A Ferrari kettős győzelmével ért véget a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj, míg a McLaren nullázott két motorhibát követően. Michael Schumacher több mint tíz másodperccel verte új csapattársát, Rubens Barrichellót, míg a dobogó alsó fokára a visszatérő BMW-nek nagy örömet szerezve Ralf Schumacher állhatott fel. Első pontjait szerezte a BAR csapata Villeneuve negyedik helyének köszönhetően, rajta kívül Fisichella és a másik BAR-pilóta, Zonta zárt a pontzónában – utóbbi csak Salo kizárásának köszönhetően.

1998: A Bild értesülései szerint a Ferrari egészen 2002 végéig hosszabbítana Michael Schumacherrel, s egyúttal egy életre szóló állást is felajánlottak neki a Scuderia nagyköveteként.

1997: A Benetton csapatmenedzsere kifakadt Jean Alesire, aki az idénynyitón üzemanyaga elfogyása miatt esett ki, miután az istálló kérése ellenére sem hajtott a bokszba tankolni. „Még a két méter magas Nick Wirthet sem látta meg a táblával! Alesi idióta, ráadásul vak is!”

alesi_1997

formula.hu