Massa perel, Hornert perelhetik – hétfői F1-es hírek

A hétfői nap legfontosabb fejleménye volt, hogy a Felipe Massát képviselő ügyvédi iroda jelezte: megkezdik a jogi eljárást az FIA, a FOM és Bernie Ecclestone ellen a 2008-as Szingapúri Nagydíj kapcsán. „Massa úr annak megállapítását kéri, hogy az FIA megsértette a szabályait azzal, hogy nem vizsgálta haladéktalan Nelson Piquet Jr. balesetét a 2008-as Szingapúri Nagydíjon. Massa úr megnyerte volna a versenyzők világbajnokságát abban az évben. Massa emellett kártérítést is követel az FIA hibájából keletkezett jelentős anyagi vesztesége miatt, amelyben a FOM és Ecclestone úr is közreműködött” – olvasható a kommünikében.

f1-massa-2008-2

Természetesen ezzel egyidejűleg még mindig témát szolgáltatnak a Red Bullnál zajló feszült események. A Motorsport-Total német lap információi szerint hamarosan színre léphet a hölgy, aki megtette a házon belüli panaszt Christian Horner helytelen viselkedése miatt, és akit állítólag felfüggesztett a cég a belső vizsgálat lezárása után. A lap úgy tudja, hogy a női alkalmazott a napokban előállhat a maga verziójával a történtekről, ráadásul az ORF szerint a hölgy bírósághoz is fordulhat az üggyel annak ellenére, hogy a Red Bull belső vizsgálata végül felmentette Christian Hornert.

Több sajtóértesülés szerint amúgy a Ford, a Honda és a Red Bull egyéb partnerei is elégedetlenek az ügy kezelése miatt: erre erősít rá az F1-Insider is, amely szerint Horner akár már a következő napokban, az Ausztrál Nagydíj előtt elveszítheti a pozícióját – hatalmas fordulat lenne ez ahhoz képest, hogy nemrég erősítették őt meg abban. A részletekről itt írtunk bővebben.

Horner eközben arról beszélt, hogy a Helmut Marko mellett a hétvégén vehemensen kiálló Max Verstappent nem fogják arra kényszeríteni, hogy maradjon náluk, ha menni akar – bár szerinte a holland is az autó versenyképessége alapján dönt a jövőjéről.

A témáról egyébként a Pitwall mai friss adásában is részletesen beszéltünk – az elmúlt hét többi fontos eseménye és híre, így például az Audi bejelentése, az új szaúdi pálya és a hétvégi versenyek mellett –, a műsort az alábbiakban tudjátok meg-, illetve visszanézni:

További Red Bull-kötődésű sajtóértesülés, hogy négy mérnököt is megkörnyékezhetett a Ferrari a dzsiddai hétvége során – bővebben ide kattintva.

Oliver Bearman is szolgáltatott bőven beszédtémát még hétfőn. A Szaúd-Arábiában beugró brit maga elmondta, hogy nem tudja, Melbourne-ben is autóba fog-e ülni, de inkább Carlos Sainz gyors gyógyulásának drukkol.

Bearman kapcsán a Ferrari-főnök Frederic Vasseur, valamint a Haas-vezér Ayao Komatsu is nyilatkozott: előbbi arról beszélt, hogy az F2-ben kell jelenleg bizonyítania a 18 éves pilótának, míg utóbbi dicsérte ugyan a fiatal tehetséget, de azt is megjegyezte, hogy ez nem garantálja azt, hogy 2025-ben helyet kap a versenyzői felállásukban.

f1-bearman-ferrari-dzsidda-3

A Mercedes részéről mindkét versenyző negatív hangvételű értékelést adott az autóról és a teljesítményükről. Lewis Hamilton szerint a lassú kanyarokban jó a Mercedes, a tempós részeken viszont esélytelen, így máshol sem lesz sanszuk a jobb eredményre. George Russell pedig arról beszélt, hogy egyelőre nem értik a W15-öst, és ennek is a következménye az, hogy ők rendszerint nem gyorsulnak, hanem inkább lassulnak a versenyhétvégék előrehaladtával.

„Nem működik minden százszázalékosan” a Dzsiddában borzalmas hétvégét produkáló Daniel Ricciardo szerint a Visa RB autójával, de igyekszik optimista maradni a hazai F1-es nagydíja előtt az ausztrál – a nyilatkozata itt olvasható.

Végezetül pedig egy F1-en kívüli, magyar kötődésű hír: a Hyundai Motorsport Customer Racing közleményéből kiderült, hogy a tavalyi bajnok Michelisz Norbert 2024-ben is a BRC Hyundai N Squadra Corse felállását fogja erősíteni a TCR Világsorozatban. A BRC Hyundai csapata viszont bővülni fog erre az évre, ugyanis Michelisz és a 2022-es WTCR-bajnok Mikel Azcona megtartása mellett egy harmadik autót is indítanak, amelybe a tavaly Hondával szereplő Nestor Girolami ülhet majd be.

formula.hu