A szombati Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj egyik érdekes történetszála volt az, ahogy Kevin Magnussen feltartotta a mögötte érkező bolyt, benne többek között Yuki Tsunodával, Esteban Oconnal és a Williamsekkel, így lehetővé téve azt, hogy a csapattárs Nico Hülkenberg a saját kései kerékcseréje után eléjük térhessen vissza a bokszból a tizedik helyre, megszerezve a Haas első 2024-es világbajnoki pontját.
Az amerikai alakulat azután áldozta be Magnussen versenyét, hogy a dán két tíz másodperces büntetést is kapott: előbb Alexander Albonnal koccant és kente fel kis híján a falra a thai-brit pilótát, majd Tsunodát előzte vissza úgy, hogy közben elhagyta a pályát.
A Haas direkt fogta ezek után vissza Magnussen tempóját, amely kapcsán még az így rajta vesztett Albon is elismerte, hogy okos taktika volt. A Visa Cash App RB részéről azonban már nem így álltak a dolgokhoz:
„Yuki egy esetleges top 10-es célba érésért harcolt” – nyilatkozta Laurent Mekies, az alakulat új csapatfőnöke. „Aztán megelőzte őt Magnussen, aki ehhez levágta a pályát, majd lelassított, hogy kialakítson akkora különbséget, hogy a csapattársa elénk térhessen vissza a bokszkiállása után. Ez jelentéktelenné tette a Magnussenre kiszabott büntetést, hiszen tönkretette Yuki versenyét.”
A nemrég kinevezett új sportigazgató, Alan Permane még keményebben fogalmazott: sportszerűtlennek nevezte a Haas döntését, és jelezte, hogy beszélni fognak erről az FIA-val.
„Magnussen szándékosan lement a pályáról, hogy Yuki elé kerüljön, aztán pedig körönként két másodperccel visszalassította őt, ami lehetővé tette, hogy Hülkenberg, aki akkor még nem járt kerékcserén, kialakítson egy különbséget, majd pedig a boly elé térjen vissza a bokszból. Számomra ez nem tűnik korrektnek, és kimeríti a sportszerűtlen viselkedés fogalmát. Biztos vagyok benne, hogy mi és a többi csapat is fogunk erről beszélni az FIA-val a jövőbeli versenyeket illetően.”
Maga Tsunoda azért azt is megjegyezte, hogy ő is hibázott, amikor nem védekezett elég keményen Magnussen ellen: „Eléggé frusztráló volt, de talán az én hibám volt, hogy elengedtem magam mellett Kevint. Ugyanakkor úgy előzött meg, hogy mind a négy kerekével lehajtott a pályáról. Oké, kapott összesen húsz másodpercnyi büntetést, de csak sétakocsikázott.”
„Ez igazságtalan, ugyanakkor az is tény, hogy én hagytam elmenni magam mellett, szóval az én hibám. Az elejétől kezdve nagyon küszködtünk a tempóval, nem igazán volt tapadásom. Még azzal is szenvedtem, hogy egyáltalán a pályán maradjak.”
A másik oldalról a Haas új csapatfőnöke, Ayao Komatsu nem győzte dicsérni az istálló munkáját, ami után a hatodik helyet foglalják el a konstruktőri vb-tabellán: „A mai egy lenyűgöző csapatmunka eredménye, és nagyon örülök, hogy így jött össze. A tizedik helyért, egyetlen pontért harcoltunk, de nyolc másik pilóta ellen, úgyhogy mindennek tökéletesnek kellett lennie, hogy lecsapjunk a lehetőségre.”
„Kevin kapott két büntetést, de amint észleltük, hogy ő kiszállt a pontszerzésért folytatott harcból, hoztunk egy nagyszerű döntést, Kev pedig fantasztikusan vezetett, ahogy egy kijelölt köridőhöz tartva magát feltartotta a többieket. Nico pedig hibátlanul vezetett. Óriási csapatmunka volt, gratulálok mindenkinek.”
formula.hu