Olasz kékség: igen impozáns az Alfa Romeo biturbó V6-os új szupersportkocsija

Az igen limitált mennyiségben gyártandó Alfa Romeo 33 nemcsak pirosban, kékben is igen jól mutat.

Az 1967 és 1969 között mindössze 18 példányban gyártott méregdrágra Alfa Romeo 33 Stradale egyike volt az első szupersportkocsiknak és sokak egyszerűen a világ legszebb sportautójának tartják.

Aztán tavaly nyár végén megérkezett a 21. századi utódmodell, melyet először pirosban, most pedig kék fényezéssel is megmutattak.

A Blu Reale nevezetű színvariás a régi 33 Stradale egyik fényezése volt, még pedig a Rosso Alfa és a Rosso Villa d’Este mellett.

A 4,64 méter hosszú és 1,97 méter széles új 33 Stradale felfelé nyíló ajtókkal és középre szerelt 3 literes biturbó V6-os benzinmotorral rendelkezik.

A 620 lóerős teljesítmény egy nyolcfokozatú duplakuplungos ZF automata váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.

A Valtteri Bottas segítségével kifejlesztett 1,5 tonnás sportkocsi 3 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és akár 333 km/h-val is képes száguldani. 100-ról alig 33 méter alatt lehet állóra fékezni az új Alfát.

A 0,375-ös légellenállási mutatójú, aktív aerodinamkai elemek nélküli típusból elektromos változat is készül. Ez a 760 lóerős összkerekes változat 600 kilogrammal nehezebb, a 90 kWh kapacitású akkumulátor mintegy 450 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

A rajtelektronikával, fejlett aktív sportfutóművel és karbonkerámia fékkel felvértezett Alfa Romeo Romeo 33 Stradale a Carrozzeria Touring Superleggera műhelyében készül.

Stílusosan mindössze 33 példány látja meg a napvilágot, és bár az árról nem hoztak nyilvánosságra hivatalos információkat, nagyságrendileg 350 millió forintos összeggel lehet számolni.

De felesleges a kasszához szaladni, ugyanis már az összes példány jó előre gazdára talált.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG