Egyre nagyobb hullámokat vet a Christian Horner elleni vizsgálattal induló Red Bull-os botrány, amely a legfrissebb találgatások szerint akár oda is vezethet, hogy Max Verstappen a 2028 végéig szóló szerződése ellenére elhagyhatja az energiaitalosokat.
A minap a Motorsport.com arról írt, hogy a Red Bull több alkalmazottjának kontraktusában szerepel egy kitétel, hogy szabadon távozhatnak, amennyiben már nem Horner a csapatvezető. Az F1-Insider szaklap viszont úgy értesült, hogy Verstappen esetében ennél egy fokkal még érdekesebb a helyzet.
A német portál ugyanis úgy tudja, hogy a háromszoros F1-es világbajnok pilóta szerződésében úgynevezett „Marko-záradék” van, ami arról szól, hogy amennyiben a Red Bull tanácsadója és Verstappen pártfogója, Helmut Marko távozna a bikáktól, a holland is szabadon átigazolhatna máshova.
Márpedig egyelőre nehéz pontosan látni, hol húzódnak a frontvonalak a Red Bull istállóján belül, könnyen benne lehet a pakliban, hogy az ügy végkimenetelétől függően Marko távozik. Maga a 80 éves szakember amúgy úgy fogalmazott, hogy meglepődne, ha a Mercedes nem környékezné meg Verstappent, valamint az F1-Insider azt is hozzátette: „Ami engem illet, én nem fogok Max útjába állni.”
Nem véletlenül a Mercedesre kérdeztek rá Markónál Bahreinben, hiszen felröppentek olyan hírek, hogy Toto Wolffék lecsapnának a kialakult helyzetben Verstappenre, vele pótolhatnák a Ferrarihoz átszerződő Lewis Hamiltont.
Olaj volt a tűzre, hogy Wolffot a 26 éves pilóta apjával, Jos Verstappennel látták beszélgetni a szahíri paddockban – majd a versenyt követően a korábbi F1-es versenyző kemény kritikát fogalmazott meg Hornerrel szemben.
A Press Association értesülései szerint a történtek után hétfőn találkozott egymással Horner és a címvédő versenyző menedzsmentje, az élükön Raymond Vermeulennel, Verstappen menedzserével. A PA szerint a Red Bull csapatának több másik vezetője is jelen volt a találkozón, amely a forrásaik szerint „jól alakultak” a felek között.
A Horner-ügy legfrissebb fordulatairól a Formula Podcast bahreini futamértékelőjében és a Pitwall című műsorunk hétfői friss adásában is részletesen beszéltünk:
formula.hu