A nap legnagyobb híre kétségtelenül az, hogy a BBC értesülései szerint vizsgálat indul Mohammed ben Sulayem ellen. Az FIA elnöke egy egyelőre ismeretlen nevű besúgó szerint a 2023-as Szaúd-arábiai Nagydíjon lépéseket tett annak érdekében, hogy töröljék Fernando Alonso tízmásodperces büntetését. Mint ismert, a büntetést végül tényleg törölték, méghozzá teljes joggal, de most egy jelentés miatt etikai vizsgálatot kezdeményeznek Ben Sulayem közbenjárása miatt, a vizsgálat pedig négy-hat hétig tarthat majd.
Az utóbbi heteket uraló másik botrány, a Horner-ügy kapcsán még a hétvégén mondta azt Jos Verstappen, hogy szerinte a csapatfőnöknek mennie kell, különben szétrobbanhat a csapat, sajtóértesülések pedig ma már arról szóltak, hogy Horner jövőjétől sok minden függ, és akár Max Verstappen Mercedeshez igazolása sem kizárt. Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője erre elég sejtelmesen reagált, és azt mondta, hogy bármi elképzelhető, de egy pilóta mindig a legjobb autót akarja, az pedig jelenleg a Red Bull, nem a Mercedes. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy Lewis Hamilton miatt legutóbb kapkodnia kellett, most nem akarja elsietni a döntést, és beszélt fiataljukról, Andrea Kimi Antonelliről is. Szavai és dr. Helmut Marko véleménye a témában itt olvashatók!
Mai hír, hogy immár hivatalossá vált az, amit helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor a paddockban dolgozva már múlt héten megszellőztetett: távozik az Alpine technikai stábjának két fontos szereplője. Ma a csapat közleményben tudatta, hogy a technikai igazgató Matt Harman és az aerodinamikai részleg vezetője, Dirk de Beer is beadta a felmondását. Ezentúl – hasonlóan ahhoz, amit a McLaren is láthatunk idén – három különböző technikai igazgató fogja felügyelni a különböző területeket és részlegek munkáját. A bejelentés értelmében Joe Burnell lesz a mérnöki részlegért felelős műszaki igazgató, David Wheater az aerodinamikai részleg munkáját fogja felügyelni, míg Ciaron Pilbeam a teljesítményért felelős technikai igazgató címét kapja meg – és ők mindhárman közvetlenül Bruno Famin csapatfőnöknek jelentenek majd.
Ha már feljebb szóba került Hamilton, akkor folytassuk vele: szerinte a Mercedes jelenleg építkezési fázisban van, és nem jobb a harmadik erőnél, sőt igazából a McLarennel csatázik a harmadik-negyedik helyen. Nem volt túl derűlátó a folytatást illetően, inkább kissé egykedvűen nyilatkozott az autóról: szerinte erre lehet építkezni, de hogy mire lesz elég, azt nem tudja, mindenesetre a Mercedes jó csapat az építkezéshez.
Carlos Sainz is fékhibával küzdött a Bahreini Nagydíjon, ezt árulta el a spanyol pilóta. A futam óta mindenki Charles Leclerc technikai gondjáról beszél, de kiderült, hogy Sainznál is fellépett valami hasonló, melegedtek a fékek, ráadásul nem is egyformán, de némi manőverezéssel tudott rajtuk segíteni, és a futam második felében már nem volt vele gondja, ahogy egyébként Leclerc-nek sem.
A hétvégi futam másik érdekes története az utolsó körökben és a leintés után zajlott, amikor Yuki Tsunoda finoman szólva is nehezen vette tudomásul, hogy a csapat beparancsolta Daniel Ricciardo mögé. Peter Bayer, a Visa Cash App RB vezérigazgatója erről beszélt pár mondatot: „Igen, beszéltünk róla. Jeleztük Yukinak, hogy meg kell előznie Magnussent, különben megcseréljük őket. Volt rá két köre, de nem sikerült neki. Úgyhogy kiadtuk az utasítást a cseréről. Megbeszéltük ezt vele.” Arról, hogy Tsunoda eleinte ellen akart állni a csapat kérésének, így reflektált Bayer: „Ez normális. Tudjuk, hogy érzelmes versenyző, de egy gyors versenyző is egyben. És ez valószínűleg nem egyszerű, hiszen épp a zónában vannak, és úgy érzik, meg tudják csinálni. Mi viszont láttuk az adatokból, hogy nem fog sikerülni, ezért meg kellett hoznunk a döntéseket.”
Az F1-es nagydíj visszatéréséről tárgyalt az FIA és Törökország elnöke: mint azt Ben Sulayem elmondta, többek között arról egyeztettek, hogyan térhetne vissza az autósport az országba, s ennek része lenne a Formula-1-es nagydíj felélesztése mellett a WRC-futam visszahozása is (a Rali-vb legutóbb 2020-ban látogatott Törökországba). Ben Sulayem a találkozó után elmondta: az Istanbul Park népszerű a pilóták és a rajongók körében, s a török elnök is látja a gazdasági és kulturális hatását a nemzetközi autósportos szériáknak, így „ha együtt állnak csillagok”, mindkét széria visszatérhet Törökországba.
És egy kis MotoGP: a Ducati megerősítette, hogy újabb két évre aláírt velük Francesco Bagnaia. A bolognaiak már korábban is jelezték, hogy szeretnék még a 2024-es idény katari rajtja előtt nyélbe ütni az új megállapodást, amelynek értelmében tehát a csúcskategóriában kétszeres világbajnok Bagnaia legalább 2026-ig végéig az olaszok gyári csapatában fog versenyezni.
Exkluzív Prost-interjú és Pitwall
Hadd ajánljunk a figyelmetekbe néhány egyéb tartalmunkat is a mai napról. Egyrészt Mészáros Sándor kollégánk exkluzív interjút készített Alain Prosttal, és a négyszeres világbajnok francia versenyző úgy fogalmazott, hogy szerinte még senki sem járt olyan közel a tökéleteshez, mint Max Verstappen. A Prosttal készített beszélgetést FormulaPlusz rovatunkban olvashatjátok!
Közzétettük a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíj programját: a részletek ezen a linken tekinthetők meg, de mutatjuk képen is a lényeget.
Végezetül pedig a heti Pitwall: szokásos hétfő esti hírösszefoglaló műsorunkban a hétvégi események kapták a főszerepet, összegeztük mindent, ami az elmúlt héten történt. Nézzétek meg az adást a YouTube-csatornánkon, és iratkozzatok is fel rá hasonló tartalmakért!
formula.hu