A Haas pénteki leleplezése után hétfőn beindult a nagyüzem a Formula-1-es autóbemutatókat illetően. Előbb kora délután a Williams rántotta le a leplet a továbbra is főként sötétkék színben pompázó versenygépéről, majd este Londonban a Stake F1 Team ejtette meg a maga eseményét, amelyen bemutatták az új identitáshoz dukáló új zöld fényezésű C44-est – előbbiről ide kattintva, utóbbiról itt lehet fotókat nézegetni.
Ami a Williamst illeti: átalakították az autó filozófiáját, amihez Alexander Albon szerint a pilótáknak is alkalmazkodniuk kell majd – de a thai-brit úgy érzi, hogy előreléptek. S ha már Albon: James Vowles igyekezett leszögezni az elmúlt napok-hetek találgatásai után, hogy a versenyző egészen 2025 végéig aláírt velük – bővebben itt írtunk erről.
A grove-iak második idényére készülő másik pilótája, Logan Sargeant eközben arról beszélt, hogy milyen kemény edzésmunkát végzett a tél során: elmondása szerint új embernek érzi magát, mivel öt kilogramm izmot szedett fel az elmúlt hónapokban – részletek ide kattintva.
A Stake F1 Team autója esetében pedig nemcsak a festés, hanem a műszaki megoldások is tartogatnak újdonságokat: James Key technikai igazgató például elárulta, hogy vonórudas első felfüggesztésre váltottak, követve a Red Bull és a McLaren példáját.
Az autóbemutatókon kívül is szolgáltatott témát hétfőn az F1. Mindenekelőtt azzal, hogy a Red Bull belső vizsgálatot indított csapatfőnöke, Christian Horner ellen: a vizsgálat hátterében állítólag súlyos vádak állnak, amelyeket a holland De Telegraaf szerint egy alkalmazott fogalmazott meg Hornerrel szemben – részletek itt.
Eközben ülésezett az F1 Bizottság is, amelynek gyűlésén döntöttek a sprinthétvégék lebonyolításának megváltoztatásáról: ennek értelmében idén pénteken rendezik az egyetlen szabadedzést és a sprintfutam rajtsorrendjéről döntő sprintidőmérőt, szombaton magát a sprintversenyt és a hagyományos kvalifikációt, vasárnap pedig a nagydíjat.
Ezen kívül elfogadták, hogy három helyett négy motort használhatnak a pilóták egy szezon alatt, a DRS-t pedig már a rajtokat és az újraindításokat követő második körben nyitni lehet a futamokon – az F1 Bizottság döntéseiről itt írtunk bővebben.
Hiába telt már el négy nap a bejelentés óta, még mindig sokan szólalnak meg Lewis Hamilton ferraris átigazolása kapcsán. Flavio Briatore például úgy fogalmazott, Batman is ülhet a Ferrariban, ha nem jó az autó: meglepődött Hamilton döntésén, de biztos, hogy megvoltak az indokai, és az életkora nem számít.
Jean Alesi szerint Hamilton gigantikus médiaértéket hoz Maranellóba, de nem hiszi, hogy bárki is kinvezett elsőszámú versenyző lesz – legalábbis eleinte.
Sokat vár Lewis Hamilton Ferrarihoz érkezésétől Rob Smedley, a Scuderia korábbi mérnöke. A vörösöknél közel egy évtizedet lehúzó szakember úgy látja, hogy jó alapokra építkeznek Maranellóban, Hamilton pedig pont azt a pluszt teheti hozzá, amire szükség van.
„Megkérdezte, hogy hogyan helyen vagyok-e, hogy tudok beszélni, méghozzá úgy, hogy senki ne halljon semmit, amire igennel válaszoltam. Majd bemondta, hogy a Ferrarihoz igazol 2025-re. Úgy voltam vele, hogy ugye csak viccelsz, mert ez őrület…” – avagy így tudta meg a hétszeres világbajnok testvére, Nicholas Hamilton az évtized átigazolását.
Természetesen a Hamilton–Ferrari házasság a Pitwall friss adásában is vezető téma volt, de szót ejtettünk többek között az Andretti elutasításáról, Suzuka hosszabbításáról és egyéb apróbb hírekről is az elmúlt napokból:
[embedded content]
Ami az F1-en kívüli történéseket illeti: a MotoGP-ben is sor került egy bemutatóra, méghozzá a Yamaha leplezte le Fabio Quartararo és Alex Rins gyakorlatilag változatlan festésű versenygépét – fotók ide kattintva.
Nyikita Mazepin, a Haas korábbi orosz versenyzője eredményes hétvégét tudhat maga mögött, miután Louis Deletraz és Ahmad Al Harthy oldalán győzelmet szerezett az ázsiai Le Mans-széria dubaji 4 órás versenyén.
A rali szerelmeseinek pedig Gobodics Tamás rövid videóban foglalta össze a hétvégi történéseket Elfyn Evansszel, Kalle Rovanperával és Nasser Al-Attiyah-val a főszerepben:
[embedded content]
formula.hu