A Porsche Macan elektromos verziójának csúcsmodellje több, mint 2,4 tonnát nyom a mérlegen.
A Porsche nemrégiben leplezte le a vadonatúj, most először tisztán elektromos hajtásláncú Macant, mely prémium kategóriás és sportos hangvételű szabadidő-autó igen komoly teljesítménnyel rendelkezik.
Az összkerék-hajtású Macan Turbo duplamotoros szettje 639 lóerőt, illetve nem kevesebb, mint 1130 Nm-es csúcsnyomatékot szabadít rá az aszfaltra.
Ez jelentősen több, mint amire az előző generációs, még belsőégésű morotos Macan csúcsmodellje, a GTS képes. Utóbbi 2,9 literes biturbó 6 hengeres motorja 440 lóerőt, illetve 550 Nm-t ad le, viszont nem elhanyagolható szempont, hogy sokkal könnyebb a villanyos utódjánál.
Míg a Macan GTS „csak” 1960 kilogramm tömegű, addig az új Macan Turbo 2405 kilogrammot nyom a mérlegen.
A 445 kilogrammos extra tömeg ellenére a Macan Turbo sokkal jobban gyorsul: míg az elektromos SUV 3,3 másodperc, addig régivágású testvére 4,3 másodperc alatt képes letudni a 0-100-as sprintet.
Az majd a későbbi tesztek során derül ki, hogy a nettó 95 kWh-s akkumulátort felvonultató és 591 kilométeres hatótávú, 260 km/h végsebességű Macan Turbo fékezés és kanyarodás során hogyan viselkedik a 272 km/h végsebességű Macan GTS-hez képest.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG