Vírus miatt elmaradhat egy nagydíj

Vírus miatt elmaradhat egy nagydíj

2023: Megerősítették: a Ford 2026-ban visszatér az F1-be, méghozzá a Red Bull oldalán. Egyúttal nyilvánosságra hozták a 2026-ra regisztrált hat motorgyártó listáját, melyen nem szerepel az Andretti leendő partnere, a General Motors.

2022: Névadó szponzori együttműködést kötött az Aston Martin és a szaúdi olajnagyvállalat, az Aramco: a többéves szerződés alapján a csapat neve így hivatalos Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Teammé alakul.

2021: Formula-1-es visszavonulását követően Romain Grosjean az IndyCarban folytatja pályafutását: a ma történt bejelentés értelmében a Dale Coyne Racing versenyzője lesz, de az oválpályákon nem indul.

2020: Elmaradhat a Kínai Nagydíj az országban kitört koronavírusjárvány miatt. Az F1 és FIA monitorozza a helyzetet, továbbá a Stratégiai Csoport következő találkozójának napirendjén is szerepel az április 18-ra kitűzött futam sorsa.

2019: Nico Hülkenberg bizonyíthatja képességeit azzal, hogy egy toppilóták közé sorolt csapattársat kap a Renault-nál Daniel Ricciardo személyében – fogalmazta meg Marcin Budkowski, a csapat ügyvezetője.

2018: Lance Stroll tiszta vizet öntött a pohárba, mikor arról kérdezték, hiányozni fog-e neki előző évi csapattársa, Felipe Massa. „Nem hiszem, hogy bármiféle segítséget kaptam volna tőle. Olyan csapattárs volt, mint akármelyik másik. Nem tudom, miért gondolják egyesek úgy, hogy a mentorom lett volna” – beszélt arról, hogy a közvélekedéssel ellentétben a brazil nem vette őt szárnyai alá.

 

2017: Változtat autóinak tradicionális elnevezésén a McLaren: az 1981 óta használt MP4 előtagot elhagyják, az új modell neve MCL32 lesz. Ez is jelzi Ron Dennis távozását a csapattól, aki meghonosította az MP4 elnevezést. Az új ügyvezető igazgató, Zak Brown arculatfrissítéssel magyarázza a névváltást – melynek részeként várhatóan visszatér a tradicionális narancssárga szín.

2016: Kevin Magnussen szerint Formula-1-es karrierje véget ért volna, ha a Renault nem kínál neki szerződést az idei szezonra. A csapat eredeti versenyzője Pastor Maldonado lett volna, de a venezuelait szponzori okok miatt lecserélték a dánra, aki egy év kihagyása után tér vissza a mezőnybe. Magnussen úgy véli, két év szünet végzetes lett volna pályafutása számára.

2015: A jerezi teszt harmadik napján is Ferrari-motoros autó vitte a prímet, ezúttal viszont nem a gyári istálló: Felipe Nasr a Sauberrel két tizeddel megelőzte Kimi Raikkönent. Hír érkezett a gyakorlástól távolmaradó Force Indiáról: a csapat valószínűleg az első barcelonai tesztet is kihagyni kényszerül, mivel nem készül el új autója.

2014: Jelentést adott ki a Formula-1 kereskedelmi jogtulajdonosa a 2013-as nézettségről, amely egy évvel korábbhoz képest tíz százalékot csökkent. Bernie Ecclestone bevezetőjében egyértelműen Sebastian Vettel dominanciáját hibáztatta 50 millió néző elvesztéséért. „Kevésbé volt versenyképes az utolsó néhány forduló, ami abban csúcsosodott ki, hogy a bajnoki cím már az amerikai és brazil versenyek előtt eldőlt, melyek gyakran számottevő közönséget hoznak” – elemezte Ecclestone.

2013: Megjött a Red Bull idei versenygépe, az RB9. A csapat célja zsinórban a negyedik kettős bajnoki cím Sebastian Vettel és Mark Webber párosításával. Helyszíni újságírók arról számoltak be, hogy a csapat titkolózott: nem engedték a fotózást és hamar visszatakarták a leleplezett RB9-et.

2012: Bejelentette második F1-es versenyzőjét a HRT: Narain Karthikeyan vezet a csapatnál Pedro de la Rosa társaként. A bejelentés meglepő, mert a 35 éves indiai a 2011-es szezont is a HRT-vel kezdte meg, de év közben leváltották.

2011: Robert Kubica a Renault-val a valenciai teszt harmadik napjának leggyorsabbja: a második helyen Adrian Sutil végzett, aki a Force India 2010-es modelljét vezeti.

2010: Ferrari-sikerrel végződött az első téli teszt: Fernando Alonso a hét legjobb körével, 1:11,470-nel zárt a gyakorlás utolsó napján. A BMW Sauber továbbra is erősnek bizonyult Pedro de la Rosa második helyével, a visszatérő Michael Schumacher pedig harmadik lett első teljes tesztnapján a Mercedesszel.

2009: A Mercedes állítja, elkötelezett a Formula-1 mellett, és nem történt igazgatótanácsi szavazás a sportágban maradásról. Német sajtóhírek szerint a Daimler vezetőségében 3-2 arányú szavazás döntött arról, hogy a Mercedes folytassa.

2008: Az FIA kijelentette, nem tolerálja a rasszista inzultust, ha a spanyol közönség újra ilyen megnyilvánulást tanúsít, annak szankció lesz a következménye. A barcelonai teszten Lewis Hamiltont érték rasszista bekiabálások a lelátókról. Az Autosport szerint legszigorúbb következményként a Spanyol Nagydíjat is elvehetik a pályától.

2007: Abu Dhabi hét évre bekerül a versenynaptárba, 2009-cel kezdődően. Bernie Ecclestone a következő három szezonra 20 futamban húzza meg a felső határt.

2006: Bemutatták az első orosz Formula-1-es autót, a Midland M16-ot. Alex Shnaider csapatának nagy reményei vannak: a BMW-t és Red Bullt fenyegetnék.

2005: Először lesz indiai versenyző a Formula-1-ben: Narain Karthikeyan vezeti a Jordant. A csapat a másik idei versenyzőt is bejelentette Tiago Monteiro személyében.

2004: Az FIA elnöke, Max Mosley arról beszélt, a Formula-1-es istállók áttehetik székhelyüket Európából más kontinensre, az EU „szükségtelen fojtogató szabályozásai” miatt.

2003: Ralph Firman a Jordan megmaradt ülésének fő esélyese, az ír pilóta szerződését már holnap aláírhatja. A másik esélyes, Gary Paffett menedzsere szerint az lenne igazságos, ha tesztpárbajt rendeznének a két versenyző közt.

2002: Luca di Montezemolo finoman ultimátumot adott Rubens Barrichellónak: ha a brazil kapcsolata nem javul a csapattal és Michael Schumacherrel, nem látja okát, miért ne váltana versenyzőt a Ferrari.

2001: Véget ért a maratoni hosszúságú, 14 napos barcelonai teszt. Rubens Barricello a 2000-es Ferrarival pályacsúccsal búcsúzott, 1:18,6-ot teljesített az utolsó napon.

2000: A Daimler-Chrysler bevásárolta magát a McLaren-Mercedesbe: a hírek szerint a gyártó 40 %-os tulajdonrészt szerzett a csapatban, amelynek eddig motorjait biztosította.

1999: Döntést hoztak legfelső szinten: az újonc BAR istálló köteles azonos festést használni mindkét autóján. A csapat korábban szeretett volna két eltérő dizájnt bevetni Jacques Villeneuve és Ricardo Zonta versenygépein.

bar

Az eltérő festések helyett jött a cipzáros megoldás

1998: Bernie Ecclestone megerősítette, hogy ha pálya elkészül rendben, akkor akármi is történjék, 1999-ben a kínai Zhuhai (avagy Csuhaj) nagydíjat rendezhet. (nem így lett)

1997: Az FIA szigorított a tesztszabályokon: azon pályák közül, ahol nagydíjat rendeznek, csak Silverstone-ban, Magny-Cours-ban, Monzában és Barcelonában tesztelhetnek a csapatok.

1996: Ha az FIA jóváhagyja, a Francia Nagydíjat 1997-től már a Paul Ricard-on rendezik. (ez sem így lett)

formula.hu