Még Andrea Stella is csak második mclarenes évére készül, azonban Zak Brown már a tavalyi szezon végeztével megdicsérte az olasz csapatfőnököt, aki a vezérigazgató szerint szemmel látható változásokat hozott Wokingba.
Most Stella ragadta magához a szót az Autosport hasábjain, és ő dicsérte meg azokat a mérnököket, akiket már korábban leigazolt a McLaren, de az ún. kertészkedési szabadséguk miatt csak idén januárban állhattak munkába Wokingban.
Az egyik fő változás a csapat életében az volt a tavalyi szezon kezdetén, hogy James Key távozott Wokingból, 2023 márciusában pedig bejelentették, hogy elcsábították a Scuderiától David Sanchezt, aki január 1-jén állt munkába a McLarennél, mint az autókoncepcióért és teljesítményért felelős technikai igazgató.
A másik komoly érkező Rob Marshall volt, akinek szerződtetését tavaly májusban erősítették meg Brownék, a Red Bulltól érkező szakember Sanchezhez hasonlóan Újév napján állt munkába Wokingban.
Marshall – Sanchezhez és Peter Podromouhoz hasonlóan – a technikai végrehajtó csapat tagja lesz, és közvetlenül a csapatfőnöknek, Andrea Stellának fog majd jelenteni az eseményekről. A Red Bullnál Marshall 17 évet töltött korábban, így számára hatalmas változás lesz a McLarennél dolgozni.
„Nem kétséges, hogy hatalmas tudást és szakértelmet hoztak magukkal a McLarenhez, de ez aligha meglepő. Nagyszerű csapatoknál dolgoztak eddig is, grandiúzus projektekben vettek részt, és az ő tudások pontosan illeszkedik a mi identitásunkhoz.”
„Szóval nem arról van szó, hogy ők idejöttek, aztán pont a szöges ellentétét csináljuk mostantól annak, amit eddig csináltunk. Inkább csak apróbb módosításokról van szó a munkánk irányát illetően, ez pedig némileg megnyugvással töltötte el az egész csapatot.”
Akárcsak a legtöbb istállónál, már Wokingban is elkezdtek dolgozni a 2025-ös F1-es autón, annak ellenére, hogy hivatalosan még az idei versenygépét sem mutatta be egyetlen istálló sem.
„Már készen áll a 2024-es autónk, és már megvannak az alapjai a 2025-ös projektnek is, emellett pedig részben már az új szabályrendszer szerint épülő 2026-os autó fejlesztésének is nekiláttunk. Sok munka áll még előttünk, de nagyon fontos, hogy ilyen elismert szakemberek vezetik a maguk részlegét. Mindez azt jelenti, hogy megvan a kapacitásunk és rátermettségünk ahhoz, hogy három ilyen projekt mellett is a Formula-1 élmezőnyében harcoljunk.”
Eközben Lando Norris és a McLaren megerősítette, hogy a brit pilóta újabb hosszú évekre elkötelezte magát a wokingi csapat mellett. A részletekről itt olvashattok!
formula.hu