2022: A Formula-1 fő vonzerejét az autók jelentik, ugyanakkor a versenyzők nem feltétlenül tudják megmutatni, mire képesek valójában Josef Newgarden szerint. Az IndyCar sorozatának kétszeres bajnoka úgy látja, emiatt az F1 inkább a gyártók, mintsem a pilóták bajnoksága.
2021: Max Verstappen szitkozódása miatt átíratnák a szótárakat. A holland a Portugál Nagydíj szabadedzésén a „retardált” és „mongol” szavakat használta Lance Strollra. Erre a rádiózásra hivatkozva kezdett kampányt a Mongol Identitás nevű szervezet, amely szeretné, ha a „mongol” szó pejoratív jelentése (Down-szindrómásként) kikerülne a szótárakból.
2020: A női sorozat, a W Series idén már szuperlicenszpontokat ér: 15 pontot kap a bajnok, ami a WTCR-rel megegyező szint. A licenszpontok kritériuma, hogy a bajnok nem versenyezhet következő évben. A bajnokság illetékesei, Catherine Bond Muir és David Coulthard szerint ez validálja a szériát.
2019: Esteban Ocon reméli, hogy a Mercedes nem felejti el eredményeit, két szezonja elegendő lesz, hogy 2020-ban újra ülést kapjon. A francia az istálló tartalékosaként tölti az évet.
2018: Carlos Sainz jr. „bosszút állt”, fogalmazott az idei Dakar Ralit megnyerő idősebb Sainz. A Dakar-nyertes minden nap beszélt fiával a taktikáról, aki rengeteg tippet adott – cserébe azért, hogy pályafutása korábbi szakaszában az apa látta el őt tanácsokkal.
2017: Az ex-F1-es Juan Pablo Montoya nyerte a Bajnokok Tornáját, Tom Kristensent legyőzve Miamiban. A kolumbiai először szerepelt a gálaversenyen.
2016: A Volkswagen WRC-csapatából F1-be és McLarenbe igazoló Jost Capito hangsúlyozta: a dízelbotrány nem játszott szerepet távozásában a németektől.
2015: A Williams az első csapat, amely bemutatta 2015-es versenygépét, az FW37-et digitális képek formájában – egyúttal először mutatkozott be az új szabályoknak megfelelő orrkúp, hüvelykujjra emlékeztető kitüremkedéssel. Ugyanezen a napon a Force India is bemutatót tartott, de a mexikói eseményen csak az új, ezüst-fekete-narancssárga színkombinációt prezentálták a tavalyi autón.
2014: Versenyzőbejelentések nagy napja: Kamui Kobayashi és Marcus Ericsson alkotja a Caterham pilótapárosát, Robin Frijns pedig tesztpilóta lesz az alakulatnál. Giedo van der Garde a Sauber tartalékosa lett, Paul di Resta pedig a Force India-ülés elvesztése után visszatér a Mercedes DTM-csapatába.
2013: A Williams megerősítette ügyvezető igazgatója, Toto Wolff távozását, egyúttal pedig a Mercedes csapata üdvözölte a fedélzeten 30 %-os résztulajdonosként és ügyvezető igazgatóként az osztrák üzletembert, aki egyúttal a márka teljes motorsportprogramját is irányítani fogja. A Mercedesnél azt is bejelentették, hogy Niki Lauda 10 % részesedéshez jut a csapatban, a megmaradt 60 % a Daimlernél marad.
2012: Az FIA tájékoztatást küldött ki a csapatoknak, hogy a reaktív felfüggesztés, melyet a Lotus fejlesztett ki, tiltott lesz a 2012-es szezonban. A korábbi hírek arról szóltak, hogy a megoldás zöld utat kapott.
2011: Hivatalosan is visszalépett Róma a Formula-1-es nagydíj megrendezésének álmától, a város helyette olimpiai pályázatot tűz ki célnak. Bernie Ecclestone nemrég levélben tájékoztatta a szervezőket, egy ország sem tarthat két versenyt, Monza pedig hosszú távú szerződéssel bír.
2010: A McLaren 14 éves holland gokartost szerződtetett utánpótlásprogramjába. Nyck de Vries esete erősen emlékeztet Lewis Hamiltonéra, akit hasonló korban karolt fel a csapat – ráadásul menedzsere Anthony Hamilton lesz.
2009: Sebastien Buemi volt a leggyorsabb a portimaói teszt harmadik napján, de a svájci módosított 2008-as Toro Rossóval ment, az idei autók közül a williamses Nico Rosberg diktálta a tempót. Először ült F1-es autóba a vb-cím megnyerése óta Lewis Hamilton, aki elégedett volt az új McLarennel.
2008: Alexander Wurz hangsúlyozza, Formula-1-es visszavonulása végleges. A Honda tartalékpilóta pozícióját azért fogadta el, mert szereti a tesztelést és fejlesztőmunkát.
2007: Németországot képviselve Nico Hülkenberg első dupla győzelmét szerezte az A1GP-ben, az új-zélandi fordulón. A francia csapatot erősítő Loic Duval mindkét futamon második lett mögötte.
2006: Továbbra is letartóztatási parancs van érvényben Eddie Irvine ellen Angliában 2003-as gyorshajtási ügye miatt: az ex-F1-es annak idején nem vett részt tárgyalásán, ekkor adta ki a bíró a parancsot. Irvine nem áll aktív körözés alatt, de letartóztathatják, ha belép Angliába. Múlt héten a belfasti bíróság ugyancsak bűnösnek nyilvánította gyorshajtás és biztosítás hiánya miatt, ekkor derült fény rá, hogy a korábbi letartóztatási parancs még érvényben van.
2005: Két spanyol pályán is ma ért véget az F1-es tesztelés. Barcelonában, ahol a Ferrari és a Toyota gyakorolt (a Red Bull és a Williams már tegnap összecsomagolt), Rubens Barrichello futotta meg a legjobb köridőt, míg Valenciában, a McLaren, a BAR, a Renault és a Sauber tesztjén a wokingiak tesztpilótája, Alexander Wurz diktálta a tempót. Problémája volt a BAR-Hondának, amelynek a héten másodszor füstölt el a motorja.
2004: Megérkezett Baumgartner Zsolt első részletfizetése a Minardihoz, tette közhírré a versenyző menedzsmentje. Ez fontos fejlemény afelé, hogy a magyar versenyző megtarthassa a csapat ülését: holnap már utazik is üléspróbára Faenzába.
2003: A Motorsport Világtanács jóváhagyta a radikális szabályváltozásokat, melyek július 20-tól, a Brit Nagydíjtól lépnek életbe: a kipörgésgátló, rajtautomatika, automata sebességváltó tilalma. A korábbi tervvel ellentétben viszont a telemetriát és versenyző-boksz rádiókapcsolatot, valamint tartalékautót nem tiltják be.
2002: Ron Dennis elnéző az új igazolással, Kimi Raikkönennel szemben: a McLaren csapatfőnöke úgy fogalmazott, belefér a javítási költség, amit a tapasztalatlan finn a határt feszegetve fog okozni – cserébe a benne rejlő potenciálért.
2001: Luca Badoer hatalmasat bukott a barcelonai tesztelésen: a Ferrari tesztpilótája a beszámolók szerint elveszített egy kereket, a levegőbe emelkedett a kavicságyban és átrepült a gumifalon. A tudatánál levő, de nyakfájásra panaszkodó olaszt mentőhelikopterrel kórházba szállították, ahol nem állapítottak meg súlyos sérülést. A megszakított tesztet ma már nem is indították újra.
2000: Johnny Herbert a Jaguarral a leggyorsabb a barcelonai teszt utolsó napján, megelőzve David Coulthardot – aki délután nem vezette a McLarent ételmérgezés miatt.
formula.hu