2023: Az Alfa Romeo hivatalosan bejelentette, hogy február 7-én mutatja be új 2023-as F1-es autóját, így ezen a napon már csak a Haas bemutatójának időpontja ismeretlen. Az Aston Martin 2023-as autója pedig a csapat állítása szerint innovatív újdonságokkal érkezik majd, és nem is fogja ezeket elrejteni a bemutatón. Ekkor azért a legtöbben szkeptikusan fogadják a silverstone-iak magabiztos nyilatkozatait…
2022: A 2021 végén visszavonult Kimi Raikkönen nem bánja, hogy kiszállt az F1-ből. „Már vártam, hogy vége legyen az egésznek, mert sokkal több sz*rkavarás folyik a háttérben, mint amit az emberek ebből látnak. A pénz – mint minden más sportot – megváltoztatta az F1-et is” – mondta el egy interjúban a 2007-es világbajnok.
2021: Az Alfa Romeo lesz az első csapat, meéy lerántja a leplet új autójáról, szponzoruk, az Orlen jóvoltából Varsóban.
2020: Új gazdára talál Nico Rosberg egykori rajtszáma. A 6-ost az újonc Nicholas Latifi választja magának.
2019: George Russell, az F1-es bemutatkozására váró brit fiatal azt mondja, hogy sokat segített az ügyén az, hogy a McLaren már korábban bejelentette Lando Norris érkezését. Mivel Russell megnyerte a Norris elleni csatát az F2-ben, így logikus volt, hogy akkor neki is helye van az F1-ben, a Williamsnél pedig el is érte, hogy szerződtessék – úgy véli, hogy részben Norris és a McLaren miatt.
2018: Több évre tervez a frissen bejelentett Szergej Szirotkinnal a Williams – az orosz pilóta újonc az F1-ben, de a grove-iak azt hangoztatják, hogy bíznak benne és hosszabb távon is vele képzelik el a jövőt. „Több évre szól a szerződés, arra lehet számítani, hogy még évekig Williams-szerelésben láthatjuk” – áll a csapat közleményében.
2017: Pastor Maldonado abban bízott, hogy Nico Rosberg váratlan visszavonulása számára is egy pilótaülést eredményez az F1-ben 2017-re, azonban végül egyetlen csapat sem számolt bele – pontosabban azt kizárta már korábban, hogy a Sauberhez, vagy más kiscsapathoz igazoljon. Egyéb híreink: a Haashoz szerződő Kevin Magnussen kicsit megsértődik, mert korábbi főnöke, Cyril Abiteboul nem túl szép dolgokat nyilatkozik a hozzáállásáról…
2016: A másdik F1-es évére készülő Carlos Sainz szerint Fernando Alonso még most, az első McLaren-Hondánál töltött szezonja után is példakép számára – azt figyeli, hogy ezekre a sorozatos komoly gondokra hogyan reagál a kétszeres világbajnok. A fiatal spanyol megpróbál tanulni rutinos honfitársától a válságkezeléssel kapcsolatban is, de biztos benne, hogy ez nem tart sokáig kollégájánál.
2015: Nem készül el a szezon előtti első tesztre a Force India új autója – a csapat a 2014-es autóval fog majd körözni Jerezben. Barcelonára már elviszik az új technikát, de az addig hátralévő heteket a fejlesztésre fordítják, mert egyszerűen nem tudták még befejezni. Az anyagi háttér továbbra sem az igazi a csapatnál, úgyhogy elég lassan haladnak, de nem aggódnak, szerintük most nem olyan fontos a friss technika a teszten, mint tavaly, a hibridéra első évében…
2014: Eric Boullier csapatfőnök szesrint nem olyan rossz a Lotus helyzete, mint látszik: a csapat tavaly elmaradt a fizetésekkel, Kimi Raikkönent sem fizették ki, pedig az autó győzelllmekre is alkalmas volt. Most nem lesznek ott az első teszten, de Boullier szerint ez csak a látszat, egyébként rendeződött a helyzet, minden oké, garanciált vállaltak azért, hogy stabil lesz az anyagi helyzetük az év folyamán.
2013: Az Autosport forrásai szerint Toto Wolff veszi át a Mercedes motorsport-tevékenységeinek irányítását, nyilván élen az F1-es csapattal. Az egyelőre nem tisztázott, hogy a Williamsnél és a Mercedes DTM-csapatánál is érdekeltséggel bíró Wolff pontosan milyen szerepet vállal az F1-es istállónál, de egyesek szerint ő lesz a csapatfőnök és Niki Laudával közösen fogja irányítani a dolgokat.
2012: Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa szerint Sebastian Vettel élete legjobb formájában várja a 2012-es szezont. Az elmúlt két év világbajnoka felkészültebb, erősebb, nyugodtabb és minden tekintetben jobb jelenleg, mint korábban – Mateschitz azt mondja, hogy Vettel máshogy hangolódott most erre az évre, mint az eddigiekre és ez a pályán is meg fog rajta látszani.
2011: A Marlborót nem igazán érdekli a várható dohányreklám-tiltás és az sem, hogy több országban tilos megjeleníteni a reklámjukat, a pletykák szerint így is meghosszabbítják a szerződésüket a Ferrari F1-es csapatával. Ez lesz a 40. szezon, amelyben a Marlboro szerepet vállal szponzorként, úgyhogy a cég szerint ez már többról szól egy egyszerű támogatásnál.
2010: A Mercedes és Nico Rosberg is eleget tesz Michael Schumacher kérésének és a visszatérő hétszeres világbajnok megkapa a 3-as rajtszámot – a német nagyon szerette volna, hogy páratlan szám legyen az autóján, úgyhogy bár az előzetes nevezési listán ez Rosbergé volt, a fiatal végül mégis a 4-essel fog rajthoz állni.
2009: Nem felhőtlen Robert Kubica kapcsolata a BWM-Sauberrel, mert 2008-ban szinte semmit sem fejlődött az autó, a lengyel pedig ezt nehezen viselte. „Néha nehéz megérteni dolgokat és mindenkinek más a nézőpontja, ezt el kell fogadnom” – mondja Kubica, aki hozzáteszi, hogy ennek ellenére idén a bajnoki címről akar beszélni, ugyanis az első tesztek alapján az autó komoly javuláson ment keresztül.
2007: Robert Kubica aggódik a Bridgestone új abroncsai miatt, szerinte túlságosan puhán kell ezeken vezetni és a BMW-Sauber nem is mozgott rajtuk túl stabilan, főleg féktávokon és a kanyarok bejáratainál. A lengyel kendőzetlenül beszélt aggályairól és jelezte, hogy nem láthatunk majd tőle olyan agresszív versenyzést, mint eddig.
2006: Megtette első tesztjét az új autóval a Ferrari frissen igazolt brazil pilótája, Felipe Massa. A fiatal brazil egy másodperccel volt gyorsabb Fioranóban Michael Schumacher előző napon futott körénél, 83 kört teljesített és a Ferrari tökéletesen teljesítette a megbízhatósági próbát is.
2005: David Coulthard zárta az élen a barcalonai teszt harmadik napját a McLaren-Mercedesszel, minimális különbséggel megelőzve Antonio Pizzoniát és a Williams-BMW-t. Rubens Barrichello és a Ferrari csak a hetedik helyet szerezte meg, a Toyota és a Red Bull is megelőzte a világbajnok istálló autóját.
2004: A Williams uralta a barcelonai F1-es teszt mai napját: Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya az első két helyet szerezte meg a BMW-motoros autókkal. Az eseményen Fernando Alonso és a Renault lett a harmadik, megelőzve a két Ferrarit, a nap legnagyobb sztorija azonban Mark Webber és Timo Glock balesete volt – egymásnak ütköztek és mindkét autót alaposan összetörték, ami egy teszten meglehetősen szokatlan esemény.
2003: Az előző évet kihagyó, most a Renault versenyzőjeként visszatérő 21 éves Fernando Alonso azt mondja, hogy maximálisan felkészült erre a szezonra – a közvélemény is sokra tartja a fiatal spanyolt, de ő is sokat vár saját magától. A Renault pedig bejelenti, hogy idén stabilan akarja már hozni a dobogós helyezéseket, amit azért sokan még szkeptikusan fogadnak…
2002: Michael Schumacher zárta az élen a valenciai teszt második napját, megelőzve testvérét, Ralf Schumachert és a Williams-BMW-t. A két németet alig egyetlen tized választotta el egymástól a nap végén, a többiek viszont minimum fél másodperccel elmaradtak tőlük – Olivier Panis és a BAR-Honda a hatodik helyen már majdnem három másodpercet kapott.
2001: A Jordan pilótája, Jarno Trulli nagyon elismerően beszél Kimi Raikkönenről: a finn most kezdi meg F1-es pályafutását alig 23 együléses autóban eltöltött versenyt követően. „Láttam Kimit a teszteken és biztos vagyok benne, hogy nagyot fog szólni” – mondja új kollégájáról Trulli, aki hozzáteszi, hogy Jenson Buttonnal sincs semmi gondja annak ellenére, hogy többször megtalálták már egymást, őt is nagy tehetségnek tartja és szurkol neki, hogy minél több sikere legyen az F1-ben.
2000: Újabb nehéz nap a WIlliamsnél: az előző nap után most is folyamatosak voltak a technikai gondok a csapatnál, így Jenson Button alig hat kört tudott megtenni az új autóval. Eddig finoman szólva sem ideális a grove-iak tele, különböző technikai problémák folyamatosan hátráltatják őket, érdemi munkát egyelőre nem tudtak végezni, így pedig meglehetősen felkészületlenül várhatják majd a szezont.
formula.hu