A hétfői nap legfontosabb hírét egyértelműen Toto Wolff és a Mercedes szolgáltatta, hiszen az F1 történetének legsikeresebb csapatfőnöke további három évig marad ebben a pozícióban az istálló élén. Minderről Wolff, a Mercedes-Benz és az INEOS közösen döntött: „Szerintem az a legfontosabb dolog a hármunk közti bizalom. Részvényesként nekem is a befektetésem legjobb megtérülése célom, ez pedig nem más, mint a győzelem. Nem próbálnék ragaszkodni egy pozícióhoz, ha azt gondolom, hogy más jobban csinálhatná nálam” – nyilatkozta a csapatvezető, aki azt is elárulta, hogy a gyengébb eredmények sem fenyegetik a pozícióját:
„Soha nem volt teljesítményzáradék a szerződésemben, hiszen vagy megbízunk egymásban, vagy nem. Mi pedig részvényesként hasonlóan gondolkodunk. Különböző szerepeket töltök be a csapatban, társtulajdonos, illetve az igazgatótanács tagja is vagyok” – mondta el Wolff. A hosszabbítás kapcsán adott interjújának további részletei ide kattintva olvashatók.
Wolff egyúttal érintett más témákat is, például az FIA ellene és a felesége ellen indított, mindössze két napig tartó vizsgálatát: „Emberek milliói néznek minket, példát kell mutatnunk azáltal, amiket mondunk és amit teszünk. Ez a vizsgálat – amit két nap alatt megnyitottak, majd le is zártak – rengeteg kárt okozott, és nem erre számítanánk általánosságban az F1 világától. Ha egyre profibbá akarjuk tenni a sportot, akkor átláthatóságot kell vinnünk oda, ahol ez nincs meg, és a lehető legmagasabb szintre emelni a standardokat. Nekem ez az álláspontom.”
„Nem beszélhetek Susie nevében, de ő egy harcos, és acélból van az elszántsága. Nem ez az első alkalom, hogy nehézségekkel kell szembenéznie, és minden bíróságot végig is fog járni. Ha valaki beírja Susie Wolff nevét ma az internetre, a vizsgálatot dobja fel első hírként. A fegyvert már elsütötték, és ezt nem lehet visszacsinálni.”
A Mercedes-vezér emellett szót ejtett a 2024-es autójukról, a W15-ösről is, amelyről biztató visszajelzést adott a csapat szimulátoros pilótája, Anthony Davidson: „A melbourne-i pályán vezetett a szimulátorban. És azt mondta: két éve először érződik igazi autónak az autó. Nyilvánvalóan örülnék, ha ugyanezt látnánk majd viszont a pályán is, de láthattuk az elmúlt két szezon során, hogy nem mindig ez volt a helyzet” – tette hozzá Wolff, emlékeztetve az előző két idény botlásaira.
Az említett W15-ös kapcsán egyébként az is kiderült ma, hogy Valentin-napon, azaz február 14-én mutatja be a csapat. De nemcsak a Mercedes árulta el a prezentációja időpontját: az új Alpine február 7-én, az új Red Bull pedig február 15-én érkezik – itt összegyűjtöttük az összes eddig ismert dátumot.
[embedded content]
S még egy Mercedes-hír: West Northamptonshire tanácsa hivatalosan is jóváhagyta a Mercedes brackley-i gyárának jelentős bővítésére vonatkozó terveket, melyek értelmében a csillagosok a jelenlegi 1400 fős létszámot 1900 főre növelhetik új létesítményekkel, méghozzá nagy hangsúlyt helyezve a fenntarthatóságra. A bővítési törekvések néhány környékbeli vállalkozás részéről ellenállásba ütköztek, de a tanács stratégiai tervezési bizottsága a héten elfogadta a terveket.
Nehéz gyerekkora volt, balkezessége miatt nem tanult meg írni, magányosságában maketteket épített, de megunta mások terveit – ez Adrian Newey története, aki nem akart űrhajókat építeni.
Az Aston Martin F1-es istállója komoly kihívással szembesült egy évvel ezelőtt: hogy tud együttműködni egy zseniális, de csapaton belül sokszor problémás versenyző és a főnök fia? Mike Krack beszélt a csapat gondolkodásmódjáról a versenyzők kezelését illetően – részletek itt.
Majdnem egy szinten volt Max Verstappennel és igazságtalanul tekintették elkényeztetett pilótacsemetének – Carlos Sainzról beszélt a mindenről markáns véleményt megfogalmazó Helmut Marko.
Sajtóértesülések szerint az AlphaTauri színeiben folytathatja pályafutását az Alpine-tól tavaly szezon közben távozó Alan Permane, s bár ezt még hivatalosan nem erősítették meg, tekintve, hogy Christian Horner Red Bull-csapatfőnök már elbocsátását követően dicshimnuszokat zengett róla, nem is lenne teljesen meglepő. Permane érkezése egy újabb lépés lehet a kisebbik Red Bull-csapat átalakításában, ahol Franz Tost visszavonulása után a Ferraritól érkező Laurent Mekies veszi át a kormányrudat, míg a vezérigazgatói posztra szintén nemrég, tavaly nyáron nevezték ki Peter Bayert.
Lando Norris szerződéshosszabbítása lehet a McLaren számára az egyik következő prioritás, de Zak Brown szerint eleve náluk van a legjobb helyen a fiatal brit – bővebben ide kattintva.
Mattias Ekström vezetésével kettős Audi-siker született az autósoknál a 2024-es Dakar Rali nyolcadik szakaszán, amely után Carlos Sainz növelte az előnyét a ma eltévedő Sebastien Loebbel szemben az összetettben. A motorosoknál eközben továbbra is egy percen belüli a különbség az élen – részletes beszámoló a hétfői eseményekről itt olvasható.
Egy magyar induló kénytelen volt feladni a Dakart: a hazánk színeit a Challenger-kategóriában képviselő Lónyai Pál az XRaid Team közlése szerint még a múlt héten, a hatodik szakaszon talált el egy dűnét, azóta panaszkodott nyakfájdalmakra. Emiatt akkor a verseny folytatása érdekében ki is hagyta a szakasz második felét, majd a fájdalmak vasárnap, a hetedik nap során újra előjöttek, ezért Lónyai és társa, Filippo Ippolito a csapatorvos utasítására úgy döntöttek, hogy kiszállnak a versenyből.
Emellett egy tragikus hírről is be kellett számolnunk a Dakar kapcsán: egy héttel súlyos sérülésekkel járó bukása után belehalt sérüléseibe Carles Falcón, a második Dakar Raliján szereplő spanyol motoros. Nyugodjék békében!
formula.hu