Konfliktusok miatt elhagyta a technikai igazgatója a Haas F1-es csapatát

Konfliktusok miatt elhagyta a technikai igazgatója a Haas F1-es csapatát

Nagyjából egy hónap múlva már sorra érkeznek az új 2024-es Forma–1-es autók, ám az előző szezont a bajnokság utolsó helyén záró Haasnál most nem csak a felkészüléssel foglalkoznak. Az olasz Motorsport úgy tudja, hogy a Günther Steiner által vezetett gárda váratlanul elveszítette az eddigi technikai igazgatóját.

Az olasz lap szerint a Haashoz 2021-ben érkező Simone Resta felmondott eddigi munkaadójánál, ahol az elmúlt három évben nemcsak az autók tervezését és fejlesztését felügyelte, de a csapat új, maranellói létesítményébe való beköltözést is levezényelte.

Az 53 éves mérnök állítólag azért döntött a Haas elhagyása mellett, mert nem egyezett a véleménye a csapatvezetőkével. A Haas tavaly hamar megállapította, hogy a Ferrari filozófiáját követő autókoncepciója zsákutca, ezért már az év első felében le is állította a VF-23-as fejlesztését, hogy forrásait a koncepcióváltásra és a 2024-es megújulásra fordítsák. Resta a pletykák szerint másképp szerette volna felhasználni a fejlesztésre szánt keretet, mert úgy érezte, lehetett volna többet kihozni az első modelljükből. Gene Haas csapattulajdonos eközben állítólag a Red Bull-irány követését szorgalmazta.

A Motorsport szerint Resta úgy mondott fel, hogy még nincs új csapata, vagyis nem egy riválissal kötött megállapodás áll a váltás mögött. A szakember 2021-ben eredetileg kölcsönbe érkezett a Ferraritól, és felmerült, hogy most akár vissza is térhet eredeti munkaadójához. Emellett a sauberes visszatérés lehetőségét is említi a lap, amit a csapat 2026-os Audivá alakulása tehetne vonzóvá.

Resta korábban Hinwilben is dolgozott már, 2018-ban nevezték ki a csapat technikai igazgatójává, aztán 2019-ben visszahívta őt a Ferrari. Újabb kölcsönadása mögött a pletykák szerint a Mattia Binotto akkori csapatfőnökkel való konfliktusa állt.

Habár a jelek szerint nem a Haas által választott irány híve volt, Resta kiválása így is nehéz helyzetet teremthet a csapatnál, amely az ő vezetése alatt vetette meg a lábát a volt Ferrari-emberekkel feltöltött maranellói kirendeltségen, ahol a munkájuk érdemi részét végzik, szoros együttműködésben a partnercsapattal, az ő szélcsatornájukat és szimulátorukat használva.

A Haas 2023-ban utolsóként zárta a konstruktőri bajnokságot, jó volt az időmérős tempója, de képtelenk volt megoldást találni a gumikezelési gondjaira a versenyen. Az autójukat ők fejlesztették a legkevésbé, ami kapcsán versenyzőjük, Nico Hülkenbert a szezon hajrájában többször is nyíltan kritizálta őket.

A német szerint ilyen szemléletmóddal és fejlesztési ütemmel nem is várhatják, hogy versenyképesek legyenek. Hülkenberg az év utolsó versenyeire visszakérte az autó korábbi verzióját, mert úgy ítélte meg, hogy az Austinban debütált aerodinamikai fejlesztések – melyek már a 2024-es irányváltást készítették elő – nem előrelépést hoztak, inkább nagyobb nehézségek elé állították őt.

Írta a Magyar Hírlap