Eddig nem alakul tökéletesen az idei Dakar a Prodrive számára: az előző két futam győztese, a csapathoz most átigazoló Nasser Al-Attiyah, valamint a Hunterrel évek óta versenyző, az előző két Dakaron egyaránt második helyet szerző Sebastien Loeb sem tudja egyelőre kihozni magából a maximumot.
Az eddigi három szakaszból egy sem volt még teljesen tiszta a számukra, szombaton fejenként két-két defektet kaptak, Loebnek ki kellett cserélnie egy lengőkart is, majd vasárnap ugyanúgy egyikük sem tudott igazán jó tempót diktálni, és itt Al-Attiyah járt pórul, neki is eltört egy lengőkarja.
Hétfőn aztán a tempó rendben volt, egy ponton mindketten esélyesek voltak a szakaszgyőzelemre is, de a defektek elvették tőlük ezt: mindketten hármat-hármat kaptak ezúttal, ami két pórkerékkel nehezen megoldható feladat.
„A harmadik után meg kellett állni és kijavítani az egyik gumit, felfújni újra, és ezzel sok időt veszítettünk. Aztán húsz kilométerenként meg kellett állni újra felfújni, mert folyamatosan elment belőle a levegő” – panaszkodott a nap végén Loeb.
„Ez balszerencse, mert az összes defekt a gumi futófelületén keletkezett, nem arról volt szó, hogy túl keményen mentünk át a köveken, vagy ilyesmi. Nehéz ezt megjósolni és menedzselni, és most mindenki szenved vele. Ez van” – tette hozzá a francia, aki a problémák miatt csak a 23. időt autózta, és közel 24 percet veszített az első helyezetthez képest.
Al-Attiyah is három defektet kapott, de ő annyival járt jobban, hogy csak a végén, az utolsó harminc kilométeren szedte össze a harmadikat, és úgy döntött, hogy nem áll meg: átnyomta a hajrát, így bár a végén tett egy kis kárt a Hunterben, de nem veszített túl sok időt.
Ugyan a defekt előtt még vezette a szakaszt és végül csak negyedik lett, de mindössze másfél perccel volt lassabb Lucas Moraesnél, úgyhogy ő az összetettben sem áll olyan rosszul: jelenleg ötödik szűk 11 perc hátránnyal, de egyelőre közel sem felhőtlen az első Dakarja a Prodrive autójával.
„A második szakaszon több mint tíz percet veszítettünk azzal, hogy meg kellett állnunk megjavítani egy lengőkart. Szerintem ez az autó gyengepontja, mert Seb is így járt korábban ugyanezzel a lengőkarral. Próbálunk beszélni a csapattal, hogy ezt hogyan lehetne megoldani. Összességében élvezetes menni az autóval, és a problémák ellenére még meccsben vagyunk” – fogalmazott a katari.
A ki nem cserélt defekttel nem spórolt a pilóta hétfőn, ez kissé szétverte az autó hátulját, de a kétórás szervizben a csapat mindent meg tudott javítani.
„Nem érdekel a kár, mert megcsinálják a srácok, az időveszteség szempontjából az volt a jó döntés, hogy továbbmegyünk. Próbáltam nyomni, de így nyilván nehéz. Örülök, hogy beértünk a szakasz céljába” – tette hozzá.
Felmerült, hogy a futómű beállítása nem az igazi a Hunternél, nem csillapít eléggé, ezért nagyobb ütéseket a guminak kell elnyelnie, amit nem erre terveztek – meglátjuk, hogy a folytatásban sikerül-e megoldani a problémákat, mindenesetre hamarosan dűnésebb vidék következik kevesebb sziklával, ott talán kevésbé kell majd tartani a defektektől.
Al-Attiyah tehát az ötödik, Loeb pedig a kilencedik helyről szeretne felzárkózni és csatázni a győzelemért – a francia hátránya jelenleg 25 perc.
formula.hu