Autó: A velünk élő Dakar történelem: legendás raliautó került eladósorba

Autó: A velünk élő Dakar történelem: legendás raliautó került eladósorba

A megfelelő pénzmennyiség birtokában most bárki lecsaphat egy eredeti gyári Citroën ZX Rallye-Raid Evo 2-re.

A Citroën 1991-ben dobta piacra ötajtós kompakt családi autóját, a ZX-et. Az 1998-ban a Xsara által felváltott francia modellről keveseknek jut eszébe kapásból a sportosság, mindenesetre tény, hogy a ZX-ből 163 lóerős 2 literes 16 szelepes motorral felvértezett sportos verzió is készült.

A 8,5 másodperces 0-100-as gyorsulású közúti csúcs ZX végsebessége 219 km/h

© Citroën

Erre a közúti ZX-ekkel a formatervet leszámítva nem sok kapcsolatot ápoló tereprali változatra viszont még sokan emlékezhetnek:

© Classicdriver

A mellékelt fotókon látható Citroën ZX Rallye-Raid Evo 2 ráadásul most eladósorba kerül, az árával kapcsolatban viszont csak a komolyabb érdeklődőknek nyilatkozik az olasz tulajdonos.

© Classicdriver

Az 1991-ben készült összkerék-hajtású és kézi váltós versenyautóban a 2,5 literes XU-15 motor rejtőzik, mely mintegy 350 lóerőt szabadít rá az aszfaltra vagy éppen a homokdűnékre.

© Classicdriver

Az Ari Vatanen, Timo Salonen és Björn Waldegård nevével fémjelzett, a 92-es és 93-as Dakar ralikon indult ZX Rallye-Raid Evo 2 eredeti állapotú, sosem újították fel.

Citroën

© Classicdriver

© Classicdriver

© Classicdriver

© Classicdriver

© Classicdriver

© Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG